Langzaaaaam overschakelen naar gas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2009 14:50 #1076513 door V700 register
Langzaaaaam overschakelen naar gas is gemaakt door V700 register
Hallo!  Ik rij nu al weer enige maanden rond in mijn tweede 940 en het verbaast mij dat hij zo langzaam overschakelt naar lpg. Echt bij het irritante af. ’s Ochtends zo’n vijf minuten en bij half warme motor ook. Bij warme motor binnen 10 [sec]. Ik heb e.e.a. inmiddels doorgelezen en alles wijst op een slecht lambda signaal aangezien dat ongeveer de enige parameter is die hij gebruikt voor het overschakelmoment. Goed, lambda gemeten en inderdaad niet geweldig. Massa gelegd tussen de lambdasensor en direct naar het blok, nog steeds niet geweldig. Lambda sensor vervangen (Bosch geen imitatie) lambda signaal goed alleen nog steeds super langzaam overschakelen. (5 min). Motor wordt vlot warm. Het is ook altijd 5 [min] of ik nu direct begin te rijden (motor warmt snel op) of hem stationair 5 [min] laat draaien (half warme motor). Vraag ik mij nu af of het lambdasignaal überhaupt wel bij de lpi computer aankomt. Om dat te meten heb ik alleen een schema nodig van de pinning van de stekker op de lpi computer. Kan iemand mij daar aan helpen? Of heeft iemand nog tips? Het is echt knap vervelend om elke maand een halve tank benzine te moeten tanken.   Groeten Lars.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2009 17:53 #1247884 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier
<a href="/node/872" target="_blank">Hier</a> staat een schema, tis pin 4.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2009 21:08 #1247914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook nog...
Ik kwam dit nog tegen:
Beyond the LPE4 there is a possibility to connect a wire with the engine temperature sensor (coolant). This option is being used to manipulate the temperature during the warm up phase. In this case the petrol ECU calculates a shorter petrol injection time. This way we are given the opportunity to switch to LPG faster after a cold start.
In <a href=" www.suzukituning.com/General/VialleLPi/V...ual.htm#_Toc26108881 " target="_blank">DIT draadje.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC