Omschakelen naar benzine gaat niet altijd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2009 17:22 #1076113
door V700 register
Omschakelen naar benzine gaat niet altijd is gemaakt door V700 register
Mijn 940 schakelt maar moeizaam over van LPi naar benzine en omgekeerd. Ik heb in Frnakrijk al stotend op de vluchtstrook gereden, al drukkend op het knopje LPG/GPL.
Uiteindelijk werd het LEDje toch nog rood, maar na het tanken pas weer na lang drukken groen!
Kan het schakelaartje de boosdoener zijn, en zo ja, kan ik de knop openmaken? Anders misschien draadjes erachter met elkaar verbinden, maar welke dan?
Alvast dank voor de antwoorden!
Uiteindelijk werd het LEDje toch nog rood, maar na het tanken pas weer na lang drukken groen!
Kan het schakelaartje de boosdoener zijn, en zo ja, kan ik de knop openmaken? Anders misschien draadjes erachter met elkaar verbinden, maar welke dan?
Alvast dank voor de antwoorden!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2009 22:54 #1245912
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schakelaarttje
Het schakelaartje is een heel simpel drukschakelaartje. Kan weinig aan kapot gaan, het lijkt me waarschijnlijker dat er iets in de LPE of onderweg daar naartoe niet OK is. LEDjes worden ook door de LPE aangestuurd, het knopje is dus gewoon een "schakelaar op afstand" en 2 LEDjes.Je kunt het printplaatje van het dashboard plukken. Dan zie je nog niets. Of het plastic van de knop zelf af kan weet ik niet, mogelijk is het alleen te solderen ? Nieuwe knop is trouwens vrij prijzig. Geen draadjes verbinden, overschakelen doe je door de witte en gele draad kort met elkaar te verbinden. Zie ook <a href="/files/elektrisch%20schema%20LPI%20installatie%20940%20met%20LPT.jpg" target="_blank">dit </a>schema, bovenin, massa en keuzeschakelaar. Een korte puls laat de LPE overschakelen (zowel van LPG naar benzine als omgekeerd).Misschien kun je <a href="/node/27547" target="_blank">dit</a> idee nabouwen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2009 18:13 #1246576
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
Henk!
Alwéér bedankt voor een goed antwoord op een probleem van mij! Ik ga ermee aan de gang, ik ben net terug van vakantie en ben erin geslaagd om, voordat we 350 kilometer verder waren, een tankstation te vinden dat wél "GPL" had! (een aantal had het wel op het bord staan, maar hun tank was leeg!!)
ps na 385 kilometer is <u>mijn</u> LPG tank écht leeg!
Alwéér bedankt voor een goed antwoord op een probleem van mij! Ik ga ermee aan de gang, ik ben net terug van vakantie en ben erin geslaagd om, voordat we 350 kilometer verder waren, een tankstation te vinden dat wél "GPL" had! (een aantal had het wel op het bord staan, maar hun tank was leeg!!)
ps na 385 kilometer is <u>mijn</u> LPG tank écht leeg!
Moderators: Jerry Stam