benzinepomp
- V700 register
- Nieuw lid
-

Is bij niet werkende maar wel zoemende benzinepomp de filter ergerns verstopt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
(beetje summiere omschrijving, of het ligt aan mij)Vertel even wat je wel en niet hoort, waarom je denkt dat ie verstopt zit, welk blok je hebt, of je op gas rijdt, wat er al aan gedaan is, dat soort werk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
(klopt)
Inmidels heb ik je 3 stappen plan gelezen, de uitvoering is voor overmorgen. op lpg rijdt ie prima, starten op gas is wat lastiger, door op het vierkante rood/groene knopje te drukken zou de groene gasstand moeten gelden. Echter het groene licht brandt maar erg flauwtjes. Tijdens het starten enkele keren indrukken lost tot nu toe het probleem op.
Welnu, starten is een rijden is twee. Omdat de kilometerteller niet altijd werkt weet ik niet hoeveel er met de auto gereden is. Al een paar keer benzine gehaald met een kannetje.
Ik lees op dit forum veel over de pomp echter weinig over het filter dat ik hier of daar toch wel verwacht.
Het betreft een 940 station uit 92 met in ieder geval 546000km Misschien heb je nog een vierde stap toe te voegen.
Eigenlijk wel geinig om met medeweggebruikers te maken keuzes te bekijken.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik leidt hieruit af, denk ik, dat je een Vialle AMS installatie hebt, die je door de knop ingedrukt te houden inderdaad op gas kunt starten. Als het groene lichtje (LED) minder fel brand wanneer je met licht en kachel aan stationair draait, zou ik de accuspanning een meten.Als ie bij stationair en bij op contactzetten (zonder verbruikers aan) even fel brand, kan je alsnog meten, maar lijk me niet nodig.koen schreef : Inmidels heb ik je 3 stappen plan gelezen, de uitvoering is voor overmorgen. op lpg rijdt ie prima, starten op gas is wat lastiger, door op het vierkante rood/groene knopje te drukken zou de groene gasstand moeten gelden. Echter het groene licht brandt maar erg flauwtjes. Tijdens het starten enkele keren indrukken lost tot nu toe het probleem op.
Áls je inderdaad een Vialle AMS hebt, moet je (als je standaard op gas rijd) toch wel enorm lang doen hoor.Ik kan me herinneren dat ik met mijn B230FB blok, 5 keer per jaar 40 liter benzine tankte of zo, die verbruikt bijna niks, in tegenstelling tot de Vialle LPi, die soms 5 kiloemter nodig heeft om over te schakelen.
Pomp en filter hangen samen onder de auto, ter hoogte van de bestuurdersstoel.Pomp hoort 2 sec te zoemen bij op contact zetten voor drukopbouw, bij rijden loopt ie altijd.
Kilometerteller is het tandwieltje denk ik?Is te repareren, ik heb er volgens mij van een 940 nog wel eentje liggen. Overigens ook de hele klok, met indien gewenst 546000 kilometer erop.Toerenteller doet het wel gewoon?
Waar kom je vandaan, ongeveer (postcode cijfers is zat), of per privé-bericht, mag ook)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn auto rijdt wel op benzine maar houd in als ik meer dan 50% gas geef. Op lpg geen problemen. Nu hoor ik geen zoemende pomp bij contact aan, kan de auto op benzine rijden als deze pomp het niet/slecht doet? het is een b230f met vialle lpg
bedankt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, volgens mij wel, want volgens mij heeft ook jouw 740 twee pompen.Een opvoerpomp in de tank en een doorvoer/drukpomp onder je stoel.Als de laatste stuk is, zal ie best wat doen, maar de leiding is naar mijn idee eerder leeg, dan de opvoerpomp het kan bijwerken.alexvanbemmel schreef : Nu hoor ik geen zoemende pomp bij contact aan, kan de auto op benzine rijden als deze pomp het niet/slecht doet? het is een b230f met vialle lpg
Heb je wel spanning op de pomp?Brandstofpomprelais gechecked?
- V700 register
- Nieuw lid
-
dank voor je tip!