Estate 1997 2.3 start op gas (en slecht) ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb afgelopen week een 940 estate uit 1997 gekocht.
Deze heeft fabriek af een LPG installatie. Nu is hij voor aflevering omgezet naar G3.
Ik heb het volgende probleem:
Als ik de auto start, start hij altijd op LPG, het groene lampje brandt dan. Als ik op benzine rijd, dan brandt hij rood. Dit doe ik handmatig dan.
De auto start niet de eerste keer, maar een 2e of 3e keer. Verder rijdt hij wel goed op lpg en benzine (soms een kleine stottering en houdt volgens mij soms ook een beetje in).
Wie zou mij kunnen vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?
En weet iemand ook de inhoud van mijn gastank (en)? Het zijn 2 cilinders naast elkaar op de plek van het reservewiel.
Alvast dank voor de reacties!
Gr. Alwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Moet Vialle LPi zijn. Dat is als "Volvo LPi" verkocht, zie bijvoorbeeld de handleiding van <a href="/node/15348" target="_blank">Volvo LPi</a> die ik eens ingescand heb. Slim overigens m op G3 te laten zetten voor aanschaf, naderhand had je dat zeker een 500 euro gekost.Hoewel het lijkt of hij op LPG start (groen lampje), start LPi altijd op benzine en schakelt later over. Hoeveel later hangt er vanaf hoe warm de motor was bij starten en volgens mij ook van de programmatuur. Heb nu mijn 3e LPE (LPi computer) en deze laatste schakelt echt een stuk sneller over dan de eerdere. Je startprobleem is dus een benzineprobleem. Wat bedoel je trouwens met "de eerste keer". Je start 1x, zeg een 10 seconden, en hij slaat niet aan. Vervolgens start je opnieuw en hij slaat wel aan ? Of hij moet een paar keer rondgaan voordat hij start ? Dat laatste kan ook normaal zijn, de LPT's slaan volgens mij niet binnen 0.5 seconde na het omdraaien van de sleutel aan. Is het niet iets van 55 liter bruto ? Wat je overigens beter niet op kunt rijden maar een 10 liter overhouden ter smering en koeling van de pomp. Rijd je m vaak leeg dan overlijdt je pomp voortijdig.
Dank voor jullie reactie.
Het is volgens mij een Vaille, ik zal het eens nakijken.
Het is wat je zegt, een 10 seconden starten, en dan een 2e keer slaat hij wel aan, klopt. Precies. En ik heb een LPT, maar hij moet dan toch na een paar keer rond wel direct aanslaan volgens mij. Toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
mvg
Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor jullie reacties!
Een vriend van mij constateerde een injector (de 2e van voren) losser zat dan de rest.
Is dit wellicht de oorzaak van het slechte starten en wat inhouden af en toe??
- V700 register
- Nieuw lid
-