Loopt slecht op LPG

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 21:40 #1073740 door V700 register
Loopt slecht op LPG is gemaakt door V700 register
940 LPT op LPG G2 van 02-'96 start slecht koud en warm sinds 2 weken. na lang zagen slaat deze aan. Heb 2,5 jaar geleden nieuwe injectoren laten plaatsen, daarna 120.000 km gereden. Waneer ik een paar kilometer heb gereden begint hij wat te stotteren, op 3 cylinders te rijden en houdt bij accelereren in. Op benzine rijdt de auto perfect. KM stand = 345.000. LPG man zegt niets zinnigs mijns inziens. Kijkt onder de kap (niet gebukt, vraagt hoe oud de installatie is en zegt alleen: vernieuwen!!) LPi is af dealer (Vialle) ingebouwd.

Wie weet wat er aan de hand is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 21:53 #1235062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoekfunctie
Het kan de moeite waard zijn om de zoekfunctie te gebruiken. Er zijn vergelijkbare gevallen (waaronder ikzelf). Belangrijk is om vast te stellen wanneer het precies mis gaat (tijdens overschakelen van benzine naar gas?). In mijn geval was er sprake van stotteren bij overschakelen van benzine op gas (wat automatisch gaat). Bij koude motor nooit problemen, bij warme motor geheid stotteren en inhouden. Ik heb na het vervangen van het omschakelrelais geen problemen meer gehad. Maar...ik weet dat er gevallen zijn met vergelijkbare symptomen, waarbij het de gaspomp (in de tank) bleek te zijn, of toch een lekkende/loszittende gasinjector. Zelfs een verstopt luchfilter, te lage boordspanning, of een gare bougiekabel kunnen vergelijkbare problemen veroorzaken. Kortom: even zoeken, en zonodig nauwkeuriger omschrijven van het probleem vergroot de kans dat je gericht kan (laten) vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 22:10 #1235064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutcodes
Het probleem van slecht starten doet zich voor op benzine (LPi start altijd eerst op benzine, ook al brandt bij sommige installaties het lampje continu groen, meteen na starten.), dat eerst oplossen. Ik zou hiervoor de foutcode(s) (laten) uitlezen en vervolgens laten resetten. Na optreden van de storing opnieuw uitlezen. Verder zou je de temperatuurmeter voor de ECU door kunnen meten (wat slecht warm starten niet verklaart).
Alsie goed start, dan kijken welke storingen er nog optreden bij het LPi systeem. LPi is ook erg gevoelig voor een correct lambda signaal, alleen originele Volvo sondes gebruiken !!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 23:21 #1235075 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Splitsen.

baskluit schreef : 940 LPT op LPG G2 van 02-'96 start slecht koud en warm sinds 2 weken. na lang zagen slaat deze aan. Heb 2,5 jaar geleden nieuwe injectoren laten plaatsen, daarna 120.000 km gereden. Waneer ik een paar kilometer heb gereden begint hij wat te stotteren, op 3 cylinders te rijden en houdt bij accelereren in. Op benzine rijdt de auto perfect. KM stand = 345.000. LPG man zegt niets zinnigs mijns inziens. Kijkt onder de kap (niet gebukt, vraagt hoe oud de installatie is en zegt alleen: vernieuwen!!) LPi is af dealer (Vialle)

Als je een Vialle G2 hebt, heb je dan een Vialle LPi systeem? Normaal bezien start die op benzine.Als ie dus ook slecht op benzine start, heeft het niets specifiek te maken met je gasinstallatie.
Nieuwe injectoren gesplaatst? Welke, benzine- of gasinjectors?
Meet de temperatuursensor eens na, meetgegevens staan in de documentatie-database, hier op de site.(Henk: Als ie stuk is, spuit ie ook warm een behoorlijke hoeveeheid brandstof in, die bij warm blok niet nodig is, hij verzuipt dus en met kapotte ECU-temp-sensor, start ie warm dus nauwelijks, behalve met vol gasgeven.)
ps: Een gasboer die niet serieus naar je probleem kijkt, moet je met rust laten en een ander zoeken.Waardeloos figuur, een Vialle LPi kun je gewoon uitlezen, niets moeilijk aan. Alleen de moeite.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC