Afsluitdop kwijt!
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Wie is zijn afsluitdop op de LPG vulopening steeds weer kwijt? Of wie heeft hem er nog opzitten?
De APK regels worden constant aangepast.
Zo is er o.a. deze:
In mei is de auto APK-afkeur wanneer de afsluitdop op de vulopening ontbreekt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vergeten dit jaar maar toch gleed BG zonder dat ding door de APK.
Maar zal proberen er volgende keer weer aan te denken; bedankt voor de tip!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je moet m er ook afhalen voor je het vulpistool erin steekt Ik heb mijn dopje (onder RA achterlicht) al 2 jaar. Hij heeft als eens een paar honderd km meegereden, liggend op de achterruit en een beetje onder de rand van de kofferbak (sedan).JP Elverding schreef : ... en kocht ik dus op weg naar de APK zo'n daing dat bij mij zo'n 3-4 keer tanken overleeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
je kunt ze ook vastmaken met een kettingkie, of anders doe je net als zwarte Piet en ik, bij het tanken stop je de dop in je zak, kun je hem nooit vergeten......wp001 schreef : In mei is de auto APK-afkeur wanneer de afsluitdop op de vulopening ontbreekt.

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alles moet eruit, computer, verdamper, leidingen, vulopening, relais, de hele zooi moet verdwenen zijn en vervolgens moet je bij RDW nog aangeven dat ie eruit is en van het kenteken af moet.Geheel verwijderen heeft alleen zin, als je niet meer dan 6000 kilometer per jaar rijdt met de auto, dat is ongeveer het omslagpunt. (G2 dan, bij G3 ligt dat rond de 2500 kilometer.)rudiger schreef : Zijn er nog extra regels voor het verwijderen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
er vanuit gaande, dat de onderhoudskosten voor een benzine auto en gasbak min of meer gelijk zijn, onderhoud heb je tenslotte toch en met de installatie van Rudiger, geloof ik wel dat dat goed zit.Wouter1973 schreef :
...onderhoudskosten buiten beschouwing latend...Baseman schreef : Geheel verwijderen heeft alleen zin, als je niet meer dan 6000 kilometer per jaar rijdt met de auto, dat is ongeveer het omslagpunt. (G2 dan, bij G3 ligt dat rond de 2500 kilometer.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik doelde meer op het aangeduide verschil tussen G2/G3, waarbij mijn ervaring niet geheel uniek is dat de onderhoudskosten bij G3 (vaak Vialle Lpi dus) gemiddeld toch wel wat hoger zijn dan bij G2.Baseman schreef :
er vanuit gaande, dat de onderhoudskosten voor een benzine auto en gasbak min of meer gelijk zijn, onderhoud heb je tenslotte toch en met de installatie van Rudiger, geloof ik wel dat dat goed zit.Wouter1973 schreef :
...onderhoudskosten buiten beschouwing latend...Baseman schreef : Geheel verwijderen heeft alleen zin, als je niet meer dan 6000 kilometer per jaar rijdt met de auto, dat is ongeveer het omslagpunt. (G2 dan, bij G3 ligt dat rond de 2500 kilometer.)