Afsluitdop kwijt!

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 23:04 #1073658 door Timen Smit
Afsluitdop kwijt! is gemaakt door Timen Smit

Wie is zijn afsluitdop op de LPG vulopening steeds weer kwijt? Of wie heeft hem er nog opzitten?
De APK regels worden constant aangepast.
Zo is er o.a. deze: 
In mei is de auto APK-afkeur wanneer de afsluitdop op de vulopening ontbreekt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 08:35 #1234670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik
Heb hem nog, vuldop zit achter het nummerbord en de afsluitdop, alhoewel het kunststof scharniertje daarvan stuk is zit er nog wel op! Maar ik overweeg de gasinstallatie eruit te laten halen. Ik rijd niet meer zoveel met Amerigo en 300 eurowegenbelasting is met toch teveel. Zijn er nog extra regels voor het verwijderen?

Groeten Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 08:54 #1234673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, volgens mijn voormalige garage was dat al langer zo
... en kocht ik dus op weg naar de APK zo'n daing dat bij mij zo'n 3-4 keer tanken overleeft.
Vergeten dit jaar maar toch gleed BG zonder dat ding door de APK. 
Maar zal proberen er volgende keer weer aan te denken; bedankt voor de tip!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 09:22 #1234675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kwijtraken ?

JP Elverding schreef : ... en kocht ik dus op weg naar de APK zo'n daing dat bij mij zo'n 3-4 keer tanken overleeft.

Je moet m er ook afhalen voor je het vulpistool erin steekt Ik heb mijn dopje (onder RA achterlicht) al 2 jaar. Hij heeft als eens een paar honderd km meegereden, liggend op de achterruit en een beetje onder de rand van de kofferbak (sedan).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 14:07 #1234701 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In de zak

wp001 schreef : In mei is de auto APK-afkeur wanneer de afsluitdop op de vulopening ontbreekt.

je kunt ze ook vastmaken met een kettingkie, of anders doe je net als zwarte Piet en ik, bij het tanken stop je de dop in je zak, kun je hem nooit vergeten......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 14:20 #1234702 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijdje terug
Tijdje terug zag ik op internet (dacht MP) een afsluitbare LPG dop. Sleuteltje aan je bos, dop is alleen te verwijderen met de sleutel, sleutel kan er dan dus niet uit. Je moet dus de dop van je bos halen voordat je weg wilt rijden....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 14:47 #1234703 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

rudiger schreef : Zijn er nog extra regels voor het verwijderen?

Alles moet eruit, computer, verdamper, leidingen, vulopening, relais, de hele zooi moet verdwenen zijn en vervolgens moet je bij RDW nog aangeven dat ie eruit is en van het kenteken af moet.Geheel verwijderen heeft alleen zin, als je niet meer dan 6000 kilometer per jaar rijdt met de auto, dat is ongeveer het omslagpunt. (G2 dan, bij G3 ligt dat rond de 2500 kilometer.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 15:22 #1234707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nuancering...

Baseman schreef : Geheel verwijderen heeft alleen zin, als je niet meer dan 6000 kilometer per jaar rijdt met de auto, dat is ongeveer het omslagpunt. (G2 dan, bij G3 ligt dat rond de 2500 kilometer.)

...onderhoudskosten buiten beschouwing latend...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 15:26 #1234708 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou......

Wouter1973 schreef :

Baseman schreef : Geheel verwijderen heeft alleen zin, als je niet meer dan 6000 kilometer per jaar rijdt met de auto, dat is ongeveer het omslagpunt. (G2 dan, bij G3 ligt dat rond de 2500 kilometer.)

er vanuit gaande, dat de onderhoudskosten voor een benzine auto en gasbak min of meer gelijk zijn, onderhoud heb je tenslotte toch en met de installatie van Rudiger, geloof ik wel dat dat goed zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 15:30 #1234710 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G2 - G3

Baseman schreef :

Wouter1973 schreef :

er vanuit gaande, dat de onderhoudskosten voor een benzine auto en gasbak min of meer gelijk zijn, onderhoud heb je tenslotte toch en met de installatie van Rudiger, geloof ik wel dat dat goed zit.

Ik doelde meer op het aangeduide verschil tussen G2/G3, waarbij mijn ervaring niet geheel uniek is dat de onderhoudskosten bij G3 (vaak Vialle Lpi dus) gemiddeld toch wel wat hoger zijn dan bij G2.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC