Warme motor slaat af
- V700 register
- Nieuw lid
-
Auto: 940 Estate MJ '98 B230FT Vialle LPI G3
Koude start is altijd zonder problemen, na korte tijd schakelt het systeem perfect over van benzine op LPG. Dit ongeacht de buitentemperatuur
Het volgende probleem doet zich voor. Na een klein stukje of na honderden kilometers non-stop rijden (in ieder geval zodra de motor warm is) zet ik de motor af. Wanneer ik na korte of langere tijd opnieuw start (uiteraard op benzine) en geen gas bijgeef, dan slaat de motor af. Geef ik wel gas bij, dan blijft hij netjes draaien. Zodra de schakelaar aangeeft dat er op LPG gestookt wordt kan ik het gas loslaten en blijft de motor keurig draaien. Ik heb de inbouwer geraadpleegd, maar die heeft geen idee van een mogelijke oorzaak. Ik verdenk hem overigens ernstig van gemakzuchtigheid, al dan niet veroorzaakt door de hem overspoelende werkzaamheden. Ik heb nog garantie op systeem en inbouw.
Groeten, Theo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Temperatuursensor stuk of los?Meet hem maar eens door, meetgegevens staan op de site.TheoKuil schreef : Wanneer ik na korte of langere tijd opnieuw start (uiteraard op benzine) en geen gas bijgeef, dan slaat de motor af. Geef ik wel gas bij, dan blijft hij netjes draaien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet, Theo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat doet me denken aan een 'per ongeluk' losgetrokken stekker?Heb je er LPi in laten zetten? Dan zit bij plaatsen van inlaatspruitstuk met gasinjectors de ECU-temperatuursensor een beetje in de weg. Hoeft niet los, maar is wel makkelijk.TheoKuil schreef : Timen en Bas, dank voor jullie reacties. Het probleem doet zich echter al voor vanaf het moment van inbouw. Hoewel het goed mogelijk is dat er met de installatie iets mis gegaan is, zou ik dat toch wel vreemd vinden. Ik ga het in ieder geval voorleggen aan het bedrijf, ben benieuwd wat ze er op te zeggen hebben.
Groet, Theo
Zo'n stekker is dan natuurlijk zó vergeten........