Tips voor de vervanging van de cilinderkop

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 11:53 #1072701 door V700 register
Tips voor de vervanging van de cilinderkop is gemaakt door V700 register
Enkele maanden geleden hebben wij met veel plezier onze eerste Volvo 740 LPG uit 1992 gekocht.
Helaas staat deze nu alweer een aantal weken bij de garage.
De koppakking was stuk en de cilinderkop bleek ook ernstig aan vervaning toe te zijn.
Helaas lukt het onze garagehouder niet om aan een 2ehands cilinderkop te komen...
Wie weet raad?
Mochten we niet aan de 2ehands cilinderkop komen is herstellen dan de moeite/ geld waard?
Wat kan er nog meer aan vervanging toe zijn als de cilinderkop het heeft begeven?
De auto rijdt dus op LPG vandaar ws het probleem, toch? Wat kunnen we daar verder aan doen?
Groet,
Laila




Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 21:24 #1229123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic soms is het nog mogelijk om
soms is het nog mogelijk om de vervanging van de cilinderkop uit te stellen door de klepstelen een klein stukje af te slijpen. Je creert dan als het ware weer wat afstelruimte. Uiteraard zal je dan wel de kleppen opnieuw moeten afstellen omdat de stelplaatjes een stuk van die weggeslepen klepsteel moet compenseren om weer de juiste klepspeling waarde afgesteld te verkrijgen.
Bovenstaand trucje kan alleen als de klepschotels nog goed sluiten op de klepzittingen en als het al niet eens eerder is gedaan (kan je zien, de klepsteel moet in gemonteerde toestand nog ruimschoot boven het vlak van de veerschotel uitkomen, alleen dan is er nog 'vlees' om weg te slijpen), als er als serieuze sporen van verbranding van klepschotel en zitting zichtbaar is is deze truc ook al niet meer de moeite.
Het vinden van een redelijke kop moet toch niet zo moeilijk zijn, er zijn genoeg gespecialiseerde demontage bedrijven zoals Marans, Rima e.d. je kan ook een advertentie zetten op <a href=" www.onderdelenlijn.nl/ "> www.onderdelenlijn.nl   dan wordt je zelf gebeld door een aanbieder in de buurt.
 suc6!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 21:41 #1229125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reviseren!
Ha Laila,
 
In het verleden heb ik het drie keer zelf gedaan bij 740 en 940, wanneer de kleppen waren uitgesteld. Inderdaad altijd LPG.
Kop eraf, naar motorenrevisiebedrijf brengen, die vervangt of slijpt de kleppen (afhankelijk van de conditie) en zittingen en je krijgt hem weer helemaal OK mee, inclusief kop- en andere pakkingen.
Best wat uren werk, maar als je een beetje handig bent, goed te doen. 
Als ik me goed herinner kostte het reviseren plus pakkingen rond de 400 Euro, maar dat is al wat jaartjes (7?) geleden.
 
Succes!
 
Arthur 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 22:22 #1229129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij mijn weten...
... Kost een 2e hands 4-clindermotor niet al te veel...!
makkelijk over te bouwen, gas aansluiten en je kunt er weer tegenaan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 22:46 #1229133 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wij hebben nog wel een
wij hebben nog wel een 2ehands kop liggen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 08:01 #1229155 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja!?
Voor een 740? 2 Liter.  Serienr van de huidige kop is 1000 530
Ontsteking aan de achterkant?
Graag!
Hoe, wat wanneer? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD