V90 en LPG
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2009 07:50 #1072088
door V700 register
V90 en LPG is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
even een vraagje, een vriend van mij overweegt de aanschaf van een V90 maar wil dan wel LPG inbouwen.
Leent de (3.o liter) moter van de V90 zich hiervoor?
Groetjes
even een vraagje, een vriend van mij overweegt de aanschaf van een V90 maar wil dan wel LPG inbouwen.
Leent de (3.o liter) moter van de V90 zich hiervoor?
Groetjes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2009 07:58 #1225692
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, voorwaarde is wel dat je een LPG injectie systeem neemt ivm kans op backfires bij verdampers. Geschikte systemen zijn oa Vialle LPi (vloeibare LPG injectie) en Prins VSI (dampgasinjectie). Er zijn nog wel meer lpg injectiesystemen. Dat zijn wel de duurdere systemen die ook complexer zijn maar als ze goed ingebouwd zijn functioneren ze erg plezierig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2009 08:26 #1225693
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
ja dus zoals Henk al zegt, uitstekend zelfs. Er rijden er behoorlijk wat mee rond in deze vereniging. Als je een ringtank neemt ipv het reserverwiel (kan 77 ltr zijn), houd je zelfs de bagageruimte vlak en heb je nog wat aan deze vriend als jij gaat verhuizen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2009 08:48 #1225697
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sedan
In een sedan zou ik voor de 85 (of 100) liter tank in de breedte achter de achterbank gaan. Je houdt dan achter de tank nog genoeg ruimte over voor boodschappen kratten etc. Kan vast ook een estate maar bank klappen heeft dan geen zin meer en je verliest de lol van een grote (in m2) bagageruimte zoals Martijn ook al zei. Je moet dan wel ruimte reserveren voor een reservewiel of een spuitbus. Bij de sedan is dit minder vervelend omdat je de bank toch niet kunt klappen, in ieder geval in die van mij niet. Skiluik wordt dan wel geblokeerd.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2009 11:11 #1225711
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Absoluut
En dat kan ik volledig onderschrijven. Die voorwaarde is wel een absolute eis! begin nooit en te nuimmer aan een systeem waarbij de LPG op een centrale plaats wordt toegevoerd, dus ook geen LPG-systemen met een centrale injector. De enige goede installaties voor deze motoren zijn systemen waar voor elke cilinder apart wordt ingespoten, al dan niet vloeibaar. Al het andere is vragen om moeilijkheden, zoals ik met een motorbrand in mijn V90 heb moeten ondervinden.
En nog een tip: laat bij de V90 in kwestie de bedrading van bobines en injectoren controleren voordat er LPG wordt ingebouwd. Als daar iets mee mis is: eerst repareren of vervangen!
En nog een tip: laat bij de V90 in kwestie de bedrading van bobines en injectoren controleren voordat er LPG wordt ingebouwd. Als daar iets mee mis is: eerst repareren of vervangen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2009 12:01 #1225717
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic v90 en LPG
Dank voor jullie reaties ik ga het doorgeven

groet

remco

groet

remco

Moderators: Jerry Stam