lief leuk wit pluimje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 17:20 #1071655 door V700 register
lief leuk wit pluimje is gemaakt door V700 register
okay het is koud,
hij rijd op gas,
heeft een rechte achterkant maar toch...
ik snap niet waarom ik als enige zo'n gezellig dampig wit pluimje achter de auto heb
niks aan te ruiken ik verlies geen vloeistof 
ik zie het verder bij niemand zelfs een 740 die ik tegen kwam had het niet
als in , in de mate waarin mijn auto dit doet, niet dat de weg wit is maar hij blijft een soort van koude motor damp produceren..
suggesties?
 pwr 2 the 945 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 17:22 #1222989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik dacht recentelijk hier op
Ik dacht recentelijk hier op de site ergens gelezen te hebben dat auto`s op lpg het langer/meer hebben dan auto`s die gewoon op bezine rijden. Dát zou een verklaring kunnen zijn?>
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2008 17:49 #1223001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi pluimpje!
Is heel normaal. Het is waterdamp, veroorzaakt door de normale uitstoot van CO2 en H2O. Water dat vrijkomt bij de verbranding van benzine of lpg. En door de koude condenseert dit. Een normaal natuur verschijnsel en vergelijkbaar met je eigen adem die je ziet bij koud weer. En bij extreme kou is dit beter zichtbaar, omdat de condensatie graad dan veel hoger is dan bij hoge temperatuur. Ook wij mensen produceren CO2 en H20, en dat zie je dus bij het uitademen.
Dus geen zorgen over auto en eigen gezondheid. ALs je het niet ziet ben je slechter af!! En inderdaad schijnt LPG een iets hoger gehalte aan water te bevatten na verbranding. Het wordt ook heter dan benzine. Reden waarom je bij hoge snelheden, boven de 140 bijvoorbeeld beter komt omschakelen naar benzine, omdat met LPG het blok veel warmer wordt en daarmee de kans op slijtage groter is. Metr 340.000 km op de teller, bijna 12 jaar oud, en die regel aanhoudend, ondanks vele tochten in Duitslland, nog steeds geen koprevisie gehad. En bij deze kou bijna altijd een mooi wit pluimpje achter de auto!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2008 11:37 #1223143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Witte rook
Witte rook dat heb ik ook! In de winter dan!
Maar het is niet zo wit als echte rook uit de schoorsteen. Het is wat ijler, lijkt  meer op dunne mist. De eerste keer dat ik het zag schrok ik ervan, ik dacht meteen aan een lekke kop. Maar zoals hieronder omschreven, het is buitentemperatuur en LPG gerelateerd en volkomen onschuldig!

Groet Rudiger met zijn 740 GL,  1988,  met LPG , 250.000 km

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2008 12:04 #1223155 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic idem
Bij mijn vorige 740's ook witte rook, en zo ook bij mijn huidige 940. Vooral op LPG inderdaad. Volkomen normaal!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 17:10 #1223378 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel witte rook
Mijn 6 cilinder uit de 960 op LPG produceert met dit weer veel witte rook, vooral als ie koud is. Bij een stoplicht komt er dan helemaal veel witte damp vrij alsof je de wereld zwaar aan het vervuilen bent, maar het is gewoon waterdamp die vrijkomt bij de verbranding.
Is niets bijzonders,  

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC