Wie heeft er ervaring met inbouw tweedehands LPG?
- V700 register
- Nieuw lid
-

Een kennis van mij vertelde dat het mogelijk was om een tweedehands tank (van bijv. sloopauto) in te bouwen!!! Om zo de redelijk hoge kosten van een LPI G3 installatie te drukken.

Heeft een van jullie ervaring met bovenstaand verhaal??

Greetzz Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat zou dan een LPG-installatie moeten zijn die al aan de G3 eisen voldoet. Tenzij je het geen probleem vindt, om een nieuwe LPE te kopen. Dan mag de installatie iets ouder zijn. Maar dan nog vis je in een kleine vijver.
Groetjes
Mathy (die geen verstand van of interesse in LPG heeft)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien lees ik het verkeerd, maar een gastank (uit willekeurig welke installatie) is niet bepalend voor G3 keur of niet.Joostvanderaa schreef : Een kennis van mij vertelde dat het mogelijk was om een tweedehands tank (van bijv. sloopauto) in te bouwen!!! Om zo de redelijk hoge kosten van een LPI G3 installatie te drukken.
Je schiet er niets mee op, de complete installatie moet G3-keur zijn, en volgens mij kun je een gasinstallatie best in je auto zetten, maar dan moet je de RDW voor de eerstvolgende keuring wel even over de streep trekken qua typegoedkeur. Dat laatste kan alleen via een gasboer, meen ik mij te herinneren (of 'bevriende' garagehouder)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eigenlijk is dat raar, na inbouw van een LPG installatie zit er geen enkele keuring meer op al rij je er een miljoen mee en/of 25 jaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Het leek mij ook al enigzins een ongelooflijk verhaal maar ach niet geschoten is altijd mis!!! Want een een nieuwe LPI G3 voor een 960/s-v90 kost rond de 2100 euri en das natuurlijk een hoop geld!!!

Kent iemand nog een adresje waar het goedkoper kan..... ik heb via google, Vialle half zuid Nederland al af gebeld..... de prijzen varieren nogal sterk tussen 2700 en 2100 euro!!!!

Groetjes Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op de installatie inderdaad niet, maar uitstoot in natuurlijk wel een deel van de APK keuring (wat op zich ook iets kan zeggen over het functioneren op gas) en gaslekkages wordt bij de keuring ook naar gesnuffeld.Janneman schreef : Eigenlijk is dat raar, na inbouw van een LPG installatie zit er geen enkele keuring meer op al rij je er een miljoen mee en/of 25 jaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Controle op geslekkages, beschadigingen aan leidingen of slangen, daarvan heb ik bij geen enkele APK iets van gemerkt. En dat terwijl er bijvoorbeeld in mijn 144 een installatie zit van '85 met nog een enkele gasafsluiter.
Natuurlijk heb ik een eigen verantwoordelijkheid en mijn oldtimer wordt best goed onderhouden en geinspecteerd. Maar vreemd blijft het wel...