LPG pomp Vialle kapot

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2008 21:40 #1069990 door V700 register
LPG pomp Vialle kapot is gemaakt door V700 register
Na 150.000 kilometer op LPG, ben ik nu ook aan de beurt: de LPG-pomp van mijn Vialle G3 installatie, ingebouwd in 2002, is kapot. (940 MY1996, B230FK, automaat)
De symptomen waren: tijdens het rijden opeens geen vermogen meer, vijf seconden later weer normaal, enkele minuten later weer vijf seconden weinig vermogen. De intervallen werden steeds korter en de weinig-vermogen-fases steeds langer. Omschakelen naar benzine: alles normaal, reed als een zonnetje. Weer terug naar gas: afwisselend normaal/weinig vermogen. Op benzine gezet om eventuele verdere schade te voorkomen. LPG getankt om lege tank uit te sluiten: ongeveer 50% tankinhoud kon er bij, was dus niet leeg of bijna leeg. Bij de volgende rit was er na omschakelen naar gas vrijwel geen vermogen meer, op benzine alles normaal. Na de volgende omschakeling naar LPG meteen nauwelijks vermogen en vervolgens sloeg de motor af. Startte meteen (automatisch op benzine), handmatig naar benzine geschakeld, naar huis gereden en de gasboer gebeld.
Gelukkig kon ik daar (=Autogas Parkstad in Heerlen, filiaal van AISB in Baarlo) meteen terecht. Hij constateerde dat de pomp geen enkel geluid meer maakte en dus kapot is en vervangen moet worden. De gastank (ringtank met rond deksel) is meteen uitgebouwd (15 minuten werk), de pomp wordt bij hen vervangen en volgende week kan ik terugkomen om mijn bestaande gastank-met-nieuwe-gaspomp weer te laten monteren. Hij schat dit op 30 minuten werk. Het geheel gaat 595 euro's kosten. De eerste 12.000 kilometers dus eerst de pomp terugverdienen...
Hopenlijk hebben collega-gasrijders iets aan mijn ervaringen.
Groetjes uit Zuid-Limburg,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2008 22:08 #1212750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als ik naar de huidige
als ik naar de huidige ontwikkeling van de olieprijs kijk gaat dat zeer snel lukken...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2008 23:25 #1212754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep...

JanV schreef : als ik naar de huidige ontwikkeling van de olieprijs kijk gaat dat zeer snel lukken...

Yep, helaas wel...
En 595,- euro verspreid over 150.000km is natuurlijk ook niet veel.
Zet 1,60 euro opzij per volle tank LPG (400km) en je bent alvast klaar voor de volgende pomp

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2008 00:23 #1212760 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Reviseren

jgootzen schreef : Na 150.000 kilometer op LPG, ben ik nu ook aan de beurt: de LPG-pomp van mijn Vialle G3 installatie, ingebouwd in 2002, is kapot. (940 MY1996, B230FK, automaat)
gastank-met-nieuwe-gaspomp weer te laten monteren. Hij schat dit op 30 minuten werk. Het geheel gaat 595 euro's kosten. De eerste 12.000 kilometers dus eerst de pomp terugverdienen...
Hopenlijk hebben collega-gasrijders iets aan mijn ervaringen.
Groetjes uit Zuid-Limburg,
Jan-Willem Gootzen
945 Regent Red & 965 Garnet Red

Je weet ook (en voor wie in de toekomst zijn pomp stuk heeft) dat je je pomp kunt laten repareren/reviseren?
Wytze o.a. kan je wel een adres (behoorlijk in het Zuiden van het land) geven.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC