indicator LPG in dashbord/tellerblok

• A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2008 17:40 #1069723 door A. Remy
indicator LPG in dashbord/tellerblok is gemaakt door A. Remy
Hallo,
Een tijdje terug was er hier zijdeling sprake van het LPG tankniveau weer te geven op de tellerblok, meer bepaald rechtsonder aan de 'overzijde' van de buitentemperatuurmeter. Hoe is dit realiseerbaar? Zijn er schema's van? Hoeveel led's te gebruiken en welke kleurtjes (groen, amber, rood)?
Groeten
Wolwo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2008 17:45 #1211603 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Brandstofmeter
Hallo Alain
Misschien kun je de brandstofmeter omschakelen. Hoe (en of) dat gaat weet ik niet. Maar als het gaat, is het preciezer dan een aantal LED-tjes.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2008 17:57 #1211604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Appeltje............
......eitje.
Ik weet niet of je refereert aan mijn opmerking, maar mijn bedoeling war een LED aqchter het benzinepomp symbooltje te maken, achter het benzine-niveau-metertje.
Daartoe kun je gewoon een LED met twee kleuren gebruiken die ik met dit experimentje tot doel toch al heb liggen.Het is een 2 kleurenLED, groen/rood net zoals op het vierkantej GPL-LPG knopje.Signaal komt uit de computer, dus kun je aftakken van de 4polige steker boven je linkervoet achter het kick-panel.
Interesse in zo'n LED, bericht me maar.LED komt op 45 eurocent, weerstandje moet ik even zoeken, maar met verzending erbij moet het wel kunnen voor een euri.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2008 18:10 #1211969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verwarring
Verwarring treedt hier volgens mij op. Waar Bas en ondergetekende het eens over gehad hadden was de LEDs die normaal in het LPG-GPL knopje zitten en (in ieder geval bij Vialle/Volvo LPi) aangeven of je op benzine of lpg rijdt een andere plaats te geven. Hierbij gaan we uit van het simpele LPG-GPL knopje, bij die systemen gaat de lpg tankniveau aanduidelijk via de benzinemeter. Signaal is vrij simpel, 2 keer een plus voor de rode of groene led, één schakeldraad en een gemeenschappelijke massa. Je hebt ook een soort groter paneeltje met daarin 4 groene en 1 rood ledje. Daar zit ook een omschakel knopje op maar is wel ingewikkelder. Mogelijk zit de intelligentie die bepaalt hoeveel LEDjes aan moeten ook in dat paneeltje. Als je dat bedoelt, kun je met één ledje weinig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2008 20:24 #1211974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstofmeter
Is dat niet gewoon standaard met de brandstofmeter gekoppeld dan? Ik weet niet of het normaal is, maar in mijn eenvoudige 740 GL met computerloze Vialle lpg-installatie wordt de hoeveelheid lpg gewoon via de normale benzinemeter weergegeven. Bij omschakelen op benzine geeft ie uiteraard ook de hoeveelheid resterende benzine aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2008 20:34 #1211977 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet standaard
Niet altijd, soms ook genoemd apart paneeltje met 5 ledjes. Is ook geleverd op Vialle LPi, zie ook <a href="/node/15348">deze</a> handleiding. Weet niet of dat ook bij af-volvo installaties is gedaan. Soms is het op de benzine meter lastig te zien dat hij een ander niveau (benzine dan wel lpg) aangeeft omdat de meter traag reageert. Tank de gastank vol, en rijd de benzinetank leger dan halfvol (omgekeerd kan ook, is wel wat duurder) en schakel dan eens wat heen en weer, waarbij je steeds ongeveer 25km (of meer) rijd na elke keer overschakelen. Dat zou de meter genoeg tijd moeten geven om te reageren.
Heb trouwens bij mijn LPi installatie de indruk dat als ik de auto op contact zet, de benzinemeter altijd de benzine stand aangeeft. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2008 23:04 #1212308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic digitale tankmeter
Ik heb met behulp van een Lcd diplay en wat grut eromheen een tankmeter gemaakt die gecalibreed is op mijn tankinhoud. Gewoon en blind plaatje in de tellerklok gebruikt, er een rechthoekje uit laten frezen en het LCD metertje erachter.

Ik wil het wel eens uitwerken voor de club, De mijne moet ik ook nog monteren. Ik heb er foto's van, evenopzoeken

Peter,

Lobbes

• A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2008 00:06 #1212313 door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic ik wel
ik ben wel benieuwd in ieder geval. Laat maar komen die foto's
Wolwo

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC