940 T G3 schakelt onregelmatig, spontaan over op benzine, ra, ra, ra.......?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2008 23:41 #1069469
door V700 register
940 T G3 schakelt onregelmatig, spontaan over op benzine, ra, ra, ra.......? is gemaakt door V700 register
Mijn 940 met G3 schakelt te pas en te onpas over van Gas op Benzine, loopt op beiden trouwens prima. Hoe zou dat kunnen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2008 02:07 #1210354
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uhm...
...de vier zekeringen onder de motorkap zijn vuil en maken slecht contact
...het LPG-relais is stuk.
...de LPI-computer heeft kuren. Of resetten (eerst uitlezen) of vervangen.
Zomaar wat suggesties in volgorde van bewerkelijkheid.
Joost
...het LPG-relais is stuk.
...de LPI-computer heeft kuren. Of resetten (eerst uitlezen) of vervangen.
Zomaar wat suggesties in volgorde van bewerkelijkheid.
Joost
- Jeroen Kok (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2008 08:40 #1210357
door Jeroen Kok (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kok (GAST) in topic Hoi,
Ik heb dat
Hoi,
Ik heb dat ook gehad, dacht die rijdt opeens zuinig maar...benzinetank bijna leeg. Zat 'm in het knopje op het dashboard. Daarna geen probleem meer gehad.
groet, Sebastiaan
Ik heb dat ook gehad, dacht die rijdt opeens zuinig maar...benzinetank bijna leeg. Zat 'm in het knopje op het dashboard. Daarna geen probleem meer gehad.
groet, Sebastiaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2008 08:49 #1210358
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knop
Als de knop vervangen moet worden, ben ik benieuwd naar de soort knop en de prijs (als je die met ons wilt delen). Ik heb zelf zon vierkant GPL-LPG knopje met een rood/groen ledje in één van de hoeken. Heb gebeld voor een nieuwe want mijn ledje doet het niet in rood. Schijnt nieuw tegen de 100 euro te kosten, maar ik vraag me af ze goed begrepen hadden wat ik bedoelde. Ik verdenk de zekeringen niet, maar om zeker te zijn gewoon checken en/of vervangen. Zoals gezegd werd, een goedkope check. Controleer de massaverbindingen ook even, als die slecht contact maken dan dat problemen geven. Je zou het kabeltje van de knop naar de computer ook eens kunnen onderzoeken. Als hij rechts van het stuur zit, even de plaat boven je knieen losmaken dmv het losdraaien van de 3 torx schroeven bovenaan. Zwarte kabel met ergens een witte, 4 polige stekker.
- Jeroen Kok (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2008 22:10 #1210403
door Jeroen Kok (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kok (GAST) in topic Hai,
Moest vandaag ff
Hai,

Moest vandaag ff langs de sloop vers roostertje achter onder de nummerplaat voor. Bij de appie iemand zijn trekhaak ingereden, en bedankt. Stond bij de sloop in Groningen stad nog een blauwe 940 sedan met zo'n (duur) knopje en verder ook nog redelijk compleet. Voor de liefhebber, vast een koopje. Voor reserve nog een bijna nieuwe dynamo gescoord voor drie tientjes, voor 't geval dat. Maar geen linker knipper voor waar ik voor kwam...

Succes met het oplossen van je probleem!

Groeten, Sebastiaan

Moest vandaag ff langs de sloop vers roostertje achter onder de nummerplaat voor. Bij de appie iemand zijn trekhaak ingereden, en bedankt. Stond bij de sloop in Groningen stad nog een blauwe 940 sedan met zo'n (duur) knopje en verder ook nog redelijk compleet. Voor de liefhebber, vast een koopje. Voor reserve nog een bijna nieuwe dynamo gescoord voor drie tientjes, voor 't geval dat. Maar geen linker knipper voor waar ik voor kwam...

Succes met het oplossen van je probleem!

Groeten, Sebastiaan

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2008 12:00 #1210428
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interieur
Sebastiaan, weet je zo nog wat voor interieur er in de sloper zat ? Ben nog op zoek naar grijs sedan leer. Welke sloop was het, en waar in Groningen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2008 12:48 #1210431
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPI of VSI??
De VSI installatie schakelt automatisch over op benzine wanneer de lpg tank leeg raakt. Dit via de lage druk sensor. LPI van Vialle kent een soortgelijke sensor maar deze wordt alleen als optie gemonteerd.
Wanneer deze sensor defect is of slechte contacten heeft, denk aan massa, dan krijg je dit soort kuuren.
Dus geef even aan om welk systeem het gaat.
Kunnen we wat gerichter meedenken.
Groet,
Erik
Wanneer deze sensor defect is of slechte contacten heeft, denk aan massa, dan krijg je dit soort kuuren.
Dus geef even aan om welk systeem het gaat.
Kunnen we wat gerichter meedenken.
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2008 18:54 #1210692
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erik,
Het is een VSI
Erik,
Het is een VSI installatie en ik kan niet echt vaststellen onder welke omstandigheden er omgeschakeld wordt naar benzine, best lastig. De tips die ik al zag staan ga ik nog even nalopen.
Gert (Cupid)
Het is een VSI installatie en ik kan niet echt vaststellen onder welke omstandigheden er omgeschakeld wordt naar benzine, best lastig. De tips die ik al zag staan ga ik nog even nalopen.
Gert (Cupid)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2008 18:55 #1210693
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sebastiaan,
Jij hebt ook
Sebastiaan,
Jij hebt ook dat probleem gehad. Dan bedoel ik dus op onverwachte momenten over gaan op benzine zonder dat daarvoor een aanleiding is aan te geven. Klopt dat?
Gert (Cupid)
Jij hebt ook dat probleem gehad. Dan bedoel ik dus op onverwachte momenten over gaan op benzine zonder dat daarvoor een aanleiding is aan te geven. Klopt dat?
Gert (Cupid)
- Jeroen Kok (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2008 21:58 #1210713
door Jeroen Kok (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kok (GAST) in topic Hoi,
Zomaar op benzine
Hoi,
Zomaar op benzine inderdaad, zonder aanleiding.
Er zat een stoffen interieur in de sloper, volgens mij grijs. De sloperij rechts van sloperij Maris.
groet, sebastiaan
Zomaar op benzine inderdaad, zonder aanleiding.
Er zat een stoffen interieur in de sloper, volgens mij grijs. De sloperij rechts van sloperij Maris.
groet, sebastiaan
Moderators: Jerry Stam