Benzineleidingen verstopt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 14:38 #1069272
door V700 register
Benzineleidingen verstopt? is gemaakt door V700 register
Beste Leden,
Wie weet er raad bij het volgende probleem? Mijn volvo 940 2.3 uit 1993 op Lpg laat soms bij het stationair draaien het plotseling pulserend oplopen en wegvallen van het toerental zien. Hierbij slaat de motor dan wel eens af en is dan moeilijk te starten.
Ditzelfde probleem ken ik bij een volvo 850 ook op LPG. Hier bleek het probleem te zitten in verstopte benzineleidingen, dat waarschijnlijk bij te weinig op benzine rijden door slutch is ontstaan.
Zou het hier om hetzelfde probleem gaan of zijn er nog alternatieven?
Alvast bedankt!
Willem Derks
Wie weet er raad bij het volgende probleem? Mijn volvo 940 2.3 uit 1993 op Lpg laat soms bij het stationair draaien het plotseling pulserend oplopen en wegvallen van het toerental zien. Hierbij slaat de motor dan wel eens af en is dan moeilijk te starten.
Ditzelfde probleem ken ik bij een volvo 850 ook op LPG. Hier bleek het probleem te zitten in verstopte benzineleidingen, dat waarschijnlijk bij te weinig op benzine rijden door slutch is ontstaan.
Zou het hier om hetzelfde probleem gaan of zijn er nog alternatieven?
Alvast bedankt!
Willem Derks
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 14:43 #1209154
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen op benzine ?
Heb je dit alleen op benzine of ook op LPG ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 14:48 #1209155
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Henk,
Dit heb ik
Beste Henk,
Dit heb ik vooralsnog alleen op LPG gemerkt. Als ik na zo'n voorval op benzine rij dan heb ik geen last van.
Geeft dit meer duidelijkheid?
Groeten
Willem
Dit heb ik vooralsnog alleen op LPG gemerkt. Als ik na zo'n voorval op benzine rij dan heb ik geen last van.
Geeft dit meer duidelijkheid?
Groeten
Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 14:53 #1209159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
Als je de storing dan alleen op lpg merkt, lijkt het mij niet logisch de oorzaak in het benzinesysteem te zoeken. Wat je zou kunnen doen is de CIS klep even schoonmaken. Als je even zoekt mbv het zoekvak linksboven kom je denk ik genoeg tegen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 15:26 #1209163
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tip!
Ga ik
Bedankt voor de tip!
Ga ik proberen......
Ga ik proberen......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 15:49 #1209164
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic valse lucht
Is dat het bekende 'zagen'? (als je toerental tegen tijd in een grafiekje zou zetten krijg je een zaagtand verloop). In dat geval zou ik zeker ook het inlaat kanaal na de luchtmassameter nauwkeurig controleren op valse lucht, bijv losse slangklemmen, scheuren ed in luchtslangen. Beetje duwen en trekken levert veel info. Als je toch met de CIS klep aan de slag gaat zit dit in dezelde buurt en kost alleen een beetje tijd.aesculaap schreef : ....pulserend oplopen en wegvallen van het toerental zien.
Moderators: Jerry Stam