LPI probleem, specialist gevraagd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2008 18:51 #1065842
door V700 register
LPI probleem, specialist gevraagd. is gemaakt door V700 register
Hallo LPI specialisten onder jullie, hoop dat ze aanwezig zijn bij de vereniging.
Ik heb een probleem met mijn 940 estate bj 1995 FK motor LPI g3.
Auto lijkt op 3 poten te gaan lopen op het moment dat ik vermogen vraag, als ik heel rustig weg rijd gaat het nog net goed maar zo gauw als ik het gas wat verder in trap en zo boven de 2000 toeren kom dan lijkt het of de auto op 3 poten gaat lopen en houd dan ook in. Bij koude motor is het iets erger als bij warme motor.
Op benzine rijdt de auto perfect.
Wat heb ik allemaal al gedaan:
-bougies vervangen
-bougiekabels vervangen
-verdeelkap en rotor vervangen
-1e injector opnieuw vastgezet omdat er een stukje van het veertje was afgeknapt en daardoor de injector niet meer goed in de houder zat, tevens nieuwe o-ringen gemonteerd bij deze injector.
-Ben een stuk gaan rijden en heb om de beurt de stekkertjes van de injectoren eraf gehaald om te kijken of er een verschil was in lopen. Als het probleem echt in één van de cilinders zou zitten dan zou de auto 3X op twee poten moeten lopen en 1X op 3 maar geen enkel verschil kunnen merken, alle 4X gewoon op 3 poten.
-begin dit jaar nieuwe tank met pomp er in gezet.
-vorig jaar nieuw onderbrekerrelais gemonteerd.
-stekkers van benzine injectoren voor de zekerheid eraf gehaald maar geen verschil.
-slangetje van vacuumpotje bij benzinerail gehaald maar ook geen benzine daarin.
Ben ik nog iets vergeten?
Is het ook mogelijk dat de gaspomp op laag toeren blijft draaien en dat daardoor de problemen worden veroorzaakt?
Bert
Ik heb een probleem met mijn 940 estate bj 1995 FK motor LPI g3.
Auto lijkt op 3 poten te gaan lopen op het moment dat ik vermogen vraag, als ik heel rustig weg rijd gaat het nog net goed maar zo gauw als ik het gas wat verder in trap en zo boven de 2000 toeren kom dan lijkt het of de auto op 3 poten gaat lopen en houd dan ook in. Bij koude motor is het iets erger als bij warme motor.
Op benzine rijdt de auto perfect.
Wat heb ik allemaal al gedaan:
-bougies vervangen
-bougiekabels vervangen
-verdeelkap en rotor vervangen
-1e injector opnieuw vastgezet omdat er een stukje van het veertje was afgeknapt en daardoor de injector niet meer goed in de houder zat, tevens nieuwe o-ringen gemonteerd bij deze injector.
-Ben een stuk gaan rijden en heb om de beurt de stekkertjes van de injectoren eraf gehaald om te kijken of er een verschil was in lopen. Als het probleem echt in één van de cilinders zou zitten dan zou de auto 3X op twee poten moeten lopen en 1X op 3 maar geen enkel verschil kunnen merken, alle 4X gewoon op 3 poten.
-begin dit jaar nieuwe tank met pomp er in gezet.
-vorig jaar nieuw onderbrekerrelais gemonteerd.
-stekkers van benzine injectoren voor de zekerheid eraf gehaald maar geen verschil.
-slangetje van vacuumpotje bij benzinerail gehaald maar ook geen benzine daarin.
Ben ik nog iets vergeten?
Is het ook mogelijk dat de gaspomp op laag toeren blijft draaien en dat daardoor de problemen worden veroorzaakt?
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2008 18:56 #1204591
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idee?
Heb jij dan dus ook zo'n rij met zekeringen vlakbij de acuu, ik dacht 4x30A?Kan het zijn, omdat die gewoon los hangen, dat daar iets mee is en dat dat zich bij 2000 toeren manifesteert?Corrosie, slecht contact, draadbreuk, dat soort fratsen.
Is het overigens PRECIES bij 2000 toeren, of bij ongeveer 2000 toeren in de zin van, de ene keer bij 1800, de andere keer bij 2200?Een turbo hoort met 1800 toch in te springen, is dat mogelijk een richting om in te zoeken?
Is het overigens PRECIES bij 2000 toeren, of bij ongeveer 2000 toeren in de zin van, de ene keer bij 1800, de andere keer bij 2200?Een turbo hoort met 1800 toch in te springen, is dat mogelijk een richting om in te zoeken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 39
18-06-2008 19:30 #1204600
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Heeft er alle schijn van
De pomp niet in tweede versnelling komt.
Gewoon achterin gaan zitten en luisteren.
Gewoon achterin gaan zitten en luisteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2008 20:00 #1204606
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wytze gaat de pomp bij
Wytze gaat de pomp bij gewoon gas geven al in de tweede trap of moet je dan echt rijden?
Bert
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2008 20:04 #1204607
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Baseman het gebeurt niet
Baseman het gebeurt niet precies bij 2000 toeren en heb inmiddels verbindingen gecontroleerd van de 4 zekeringen maar niets verkeerds gevonden.
Gr, Bert
Gr, Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 39
18-06-2008 20:06 #1204608
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Weet ik niet precies
Gewoon effe rijden en je weet het.
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2008 22:46 #1204739
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag gereden zonder
Vandaag gereden zonder laadvloer boven LPGtank en kon inderdaad de pomp prima horen. Hij ging ook keurig in de tweede trap draaien tijdens gas geven dus dat is het probleem ook niet.
Ga maandag even naar de gasspecialist de boel uit laten lezen en een drukmeting doen, ik hou jullie op de hoogte.
Gr, Bert
Ga maandag even naar de gasspecialist de boel uit laten lezen en een drukmeting doen, ik hou jullie op de hoogte.
Gr, Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2008 12:08 #1204795
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPI probleem
Probeer eens, contact op stand 1 bij warme motor (zodat de dashboard lampen branden maar startmotor niet draait) dan zekering 1 en 13 er even uithalen, en weer inzetten, dat heeft mijn lpi computer doen helpen de juiste dosering overal weer te geven (ik had een accu die kapot ging binnen de garantie termijn) dat heeft mijn lpi gebeurden doen ontregelen, starten vanaf een accu die niet vol was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2008 17:21 #1204832
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas Hulzie dit
Helaas Hulzie dit geprobeerd maar helpt niet, bedankt in ieder geval.
 
Gr, Bert
 
Gr, Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2008 12:49 #1204878
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmm. heb hier zo ongeveer
mmm. heb hier zo ongeveer het zelfde probleem...
Overleden g2 computer laten vervangen door een nieuwe g3
Dat reed direct goed, tot 1km verderop de wagen begon te
horten en stoten, direct terug naar de gasboer, het spruitstuk
was te lek om een goed loop te krijgen. Spruitstuk eraf, bussen
vernieuwd en vastgezet. Spruitstuk er weer op, euvel is gebleven.
Inhouden, nog meer inhouden en uiteindelijk afslaan. Het loshalen
van de zekeringen heeft niet mogen baten. Ga maandag maar
weer langs de gasboer, maar suggesties zijn uiteraard welkom.
bvd
Sander
pomp moet ik nog even naar luisteren, maar die is pas 3j oud
Overleden g2 computer laten vervangen door een nieuwe g3
Dat reed direct goed, tot 1km verderop de wagen begon te
horten en stoten, direct terug naar de gasboer, het spruitstuk
was te lek om een goed loop te krijgen. Spruitstuk eraf, bussen
vernieuwd en vastgezet. Spruitstuk er weer op, euvel is gebleven.
Inhouden, nog meer inhouden en uiteindelijk afslaan. Het loshalen
van de zekeringen heeft niet mogen baten. Ga maandag maar
weer langs de gasboer, maar suggesties zijn uiteraard welkom.
bvd
Sander
pomp moet ik nog even naar luisteren, maar die is pas 3j oud
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam