er knippert helemaal niks!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2008 23:16 #1065688 door V700 register
er knippert helemaal niks! is gemaakt door V700 register
Beste mensen, het lampje dat aangeeft welke brandstof wordt gebruikt zou volgends de boeken bij het starten groen aan/uit moeten knipperen wat aangeeft dat de auto de eerste meters op bezine rijdt alvorens vanzelf over te schakelen op gas. Ook bij het terugschakelen van bezine naar gas zou het lampje tijdelijk groen aan/uit moeten knipperen. Nou, bij mij knippert er helemaal niks! Bij het starten: continu groen en bij hat schakelen van bezine (rood) naar gas (groen) direct continu groen. De motor heeft bij het starten de eerste meters moeite met draaiende te blijven en daarna keurig stationair.
Komt iemand dit bekend voor?
groet,Erik 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2008 00:04 #1203551 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Lampje
Die lampjes verschillen per installatie, dus het is handig om even te vermelden wat je precies hebt (merk/type gasinstallatie). En mogen we ervan uitgaan, dat het om de 940 uit je onderschrift gaat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2008 07:53 #1203569 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in geval vialle lpi
mijn vialle LPI knopje/lampje knipperde ook niet, na starten direct groen, bij terugzetten naar benzine uit. installatie was een "originele volvo lpi installatie" => vialle dus, door volvo ingebouwd. na omruilen gascomputer om G3 op kenteken te krijgen knipperde mijn lampje opeens wel groen de eerste km, na overschakelen op gas continu groen. gasboer gebeld: rijd ik nu meer kms op benzine voor overschakelen ? antwoord (wat sommigen hier op de site hebben afgedaan als onzin) was dat volvo vialle heeft gevraagd het knipperen voor de "volvo lpi installaties" eruit te halen. waarom ? geen idee, misschien omdat mensen het vervelend/alarmerend vonden oid. bij de omruil heb ik een "standaard" computer gekregen die dus knippert. rood heb ik zelf nog nooit gezien, dit zou bij vialle lpi een storing aangeven 
installaties zijn niet vergelijkbaar, maar ook binnen installaties kunnen er (kleine) verschillen zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2008 08:19 #1203573 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoort niet.

henk 940LPT schreef : mijn vialle LPI knopje/lampje knipperde ook niet, na starten direct groen, bij terugzetten naar benzine uit.

Dat hoort niet, op benzine moet het rode lampje branden, op gas de groene.Als je tijdens het rijden overschakelt op benzine, moet je dat aan het lampje kunnen zien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2008 08:34 #1203575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo is het bij mij ook met
Zo is het bij mij ook met mijn Vialle LPi op G3. Rood op benzine, groen op gas. (En knipperen bij het overschakelen naar gas bij het starten en bij het wisselen tijdens het rijden)
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2008 09:17 #1203578 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hetzelfde knopje ?
voor alle duidelijkheid: hebben we dezelfde uitvoering qua knopje ?
LPG horizontaal, GPL verticaal, P "gedeeld", groen LEDje rechtsboven in het vierkante knopje ? aanduiding LPG tankinhoud via benzinemeter ?
eigenlijk vind ik het wel best zo, ga geen 20 euro (of meer ?) uitgeven voor een ledje wat het niet doet...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2008 09:19 #1203579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij ook
Bij mij brand het lampje constant groen. Als ik hem handmatig op benzine zet brand hij wel rood.
Gisteren ondekte ik, omdat ik de tank leeg gereden had wat ik normaal niet doe, dat na starten hij eerst mooi stationair liep op benzine en na ongeveer een minuut hij overschakelde op LPG hij even wat moeite had. De vertraging zit er dus wel in.
Bas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2008 11:46 #1203598 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

henk 940LPT schreef : voor alle duidelijkheid: hebben we dezelfde uitvoering qua knopje ?

Exact hetzelfde knopje. LED stuk zou me heel erg verbazen, maar als je hem op benzine zet en je ziet de brandstofmeter het niveau van de tank aangeven (wat anders is dan het volume in de gastank) kun je er wel vanuit gaan, dat het systeem an sich werkt, maar het LED-je stuk is. (Wat volgens mij een unicum is, tijdens gebruik defect)
Ik zou me niet te druk maken, maar dan is wel duidelijk dat het zo niet hóórt, om de infomatie correct te houden. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2008 13:14 #1203612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meter werkt zoals het hoort
de meter werkt, ik zie verschil tussen tankinhoud gas en benzine. als ik overschakel op benzine rijd ik ook echt op benzine (laatste tijd een paar keer getest bij (dreigend) afslaan op gas => overschakelen naar benzine met druk op knop).

rode ledje doet het bij mij dus niet. kan aan de LED liggen, maar is zoals je zei onwaarschijnlijk. ik verdenk dan de kabel ernaar toe.

zal wel eens met mijn gasboer gaan praten. hij heeft me ook een paar honderd euro laten betalen voor hun verkeerde diagnose. misschien krijg ik wel wat korting.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2008 13:26 #1203614 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet doen
Niet doen, tenzij hij onder een soort van coulance gewoon een nieuwe knop levert.
Het knopje zit met dubbelzijdige tape op een blindplaatje met een gaatje erin (of gewoon in je dash, kun je hem gelijk ergens zetten waar ie wel handig zit....) en de connector (die wél door je dashboardopening heen past, zit boven je linkervoet achter de beschermplaat.
Het is dus een stukje draad van 1 meter, met een drukknop, thats it.Als ie bij mij stuk zou gaan, denk ik dat ik daar het hoekje rechtsonder in de tellerbak voor zou gebruiken, met twee superdoffe 3mm leds, staat wel weer sjiek.......vind ik zelf.Als je trouwens dus de oude over hebt, na vervanging, hou ik me aanbevolen, om "mee te prutsen".

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC