CO te hoog
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2008 21:35 #1065202
door V700 register
CO te hoog is gemaakt door V700 register
Ik heb een Volvo 940 met een Vialle gasinstallatie.
Nu is het me opgevallen dat ik waar ik vroeger eens in het half jaar benzine moest tanken, ik nu bij bijna elke LPG tanbeurt €20,-- benzine moet bij tanken.
Ja, en dan 1x p/jaar naar de APK en afgekeurd CO te hoog (pendelt tussen 0,45 en 4,5).
Lamdasonde vervangen, stappenmotor schoongemaakt, stationair toerental schakelaar afgesteld, BDP sensor schoongemaakt, contacten bobine enz. schoongemaakt en ingespoten met contactspray, alle slangen gecontroleert.
Motor loopt onregelmatig en waar blijft die benzine NU???????
Ik weet het niet meer.
Nou heb ik ook wel eens op het forum een kreet gelezen over een benzine/LPG scheidingsfilter waar een gaatje in zat, zodat hij op benzine en LPG loopt, dat zou veel verklaren, maar ik heb nog nooit over zo,n ding gehoord: Waar zit zo iets en hoe ziet zoiets er uit???
Wie weet wat het kan zijn ????
vr.gr.
Cees
Nu is het me opgevallen dat ik waar ik vroeger eens in het half jaar benzine moest tanken, ik nu bij bijna elke LPG tanbeurt €20,-- benzine moet bij tanken.
Ja, en dan 1x p/jaar naar de APK en afgekeurd CO te hoog (pendelt tussen 0,45 en 4,5).
Lamdasonde vervangen, stappenmotor schoongemaakt, stationair toerental schakelaar afgesteld, BDP sensor schoongemaakt, contacten bobine enz. schoongemaakt en ingespoten met contactspray, alle slangen gecontroleert.
Motor loopt onregelmatig en waar blijft die benzine NU???????
Ik weet het niet meer.
Nou heb ik ook wel eens op het forum een kreet gelezen over een benzine/LPG scheidingsfilter waar een gaatje in zat, zodat hij op benzine en LPG loopt, dat zou veel verklaren, maar ik heb nog nooit over zo,n ding gehoord: Waar zit zo iets en hoe ziet zoiets er uit???
Wie weet wat het kan zijn ????
vr.gr.
Cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2008 21:46 #1200390
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik denk dat de
ik denk dat de brandstofdrukregelaar wordt bedoeld.
Deze zit vooraan op de inspuitgallerij (dunne metalen buis die op alle 4 de injectoren zit aangesloten)
ls jou motor op LPG draait dan staat er nog steeds benzinedruk op de inspuitgallerij, het enige wat er anders is bij het draaien op LPG is dat de benzineinjectoren niet worden aangestuurd/opengezet. En dat is natuurlijk wat je ook wil.
MAAR... als nu die brandstofdrukregelaar intern kapot is (lekkend membraan) dan druppelt er door dat membraan benzine , ook terwijl de auto op LPG draait! Deze benzine wordt door het dunne vacuumslangetje mee de inlaat in gezogen samen met de LPG en de lucht. Het mengsel zal dan ook wel rijk zijn.
Diagnose: start de motor en laat 'm stationair draaien, maakt niet uit op welke brandstof. Trek het vacuumslangetje los van de brandstofdrukregelaar. Kijk naar de brandstofdrukregelaar: als er echt geen benzine uit komt is 'ie goed. Komen er druppels benzine uitzetten : brandstofdrukregelaar kapot >> vervangen.
Deze zit vooraan op de inspuitgallerij (dunne metalen buis die op alle 4 de injectoren zit aangesloten)
ls jou motor op LPG draait dan staat er nog steeds benzinedruk op de inspuitgallerij, het enige wat er anders is bij het draaien op LPG is dat de benzineinjectoren niet worden aangestuurd/opengezet. En dat is natuurlijk wat je ook wil.
MAAR... als nu die brandstofdrukregelaar intern kapot is (lekkend membraan) dan druppelt er door dat membraan benzine , ook terwijl de auto op LPG draait! Deze benzine wordt door het dunne vacuumslangetje mee de inlaat in gezogen samen met de LPG en de lucht. Het mengsel zal dan ook wel rijk zijn.
Diagnose: start de motor en laat 'm stationair draaien, maakt niet uit op welke brandstof. Trek het vacuumslangetje los van de brandstofdrukregelaar. Kijk naar de brandstofdrukregelaar: als er echt geen benzine uit komt is 'ie goed. Komen er druppels benzine uitzetten : brandstofdrukregelaar kapot >> vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2008 21:57 #1200393
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook mijn auto had zoń
Ook mijn auto had zoń !@#$% Vialle installatie en ook de mijne was niet af te stellen op LPG en liep boven de 3000 toeren helemaal waardeloos, nu zitten er bij een Vialle installatie 2 relais bij de converter de ene schakelt om van LPG naar Benzine en hier gaat het mis, er zitten in dit grote relais 2 kleine relais en een daarvan doet niet wat ie doen moet en schakelt niet de benzine af, dit is redelijk simpel te controleren, er komen van dit relais 2x2 rode draden af de welke respectievelijk de benzine injectie moeten onderbreken, dus gaat 1 setje naar de draadboom tegen het schutbord en onderbreekt daar de plus van de injectoren, als je relais niet goed werkt blijft dit contactje gesloten als het spul op gas loopt. relais vervangen is de enige optie, maar die is erg duur. Testen is relatief simpel, je start de motor, laat hem op gas draaien en haalt dan de stekkers van de injectoren eraf, gaat ie dan anders lopen is dat je probleem.
De tweede kans die je hebt is dat de brandstofdrukregelaar kapot is, gemakkelijk te testen, de brandstofdrukregelaar is het chromen tonnetje van ongeveer 4 cm doorsnee wat voor op je injectorrail zit, eraanvast zit een vacuumslangetje naar het inlaatspruitstuk, als je dit erafhaalt en er loopt benzine uit weet je zeker dat ie kapot is, als je hem loshaalt en je start de motor en er loopt dan benzine uit is ie ook stuk, er hoort absoluut geen benzine uit dat slangetje te komen, want dan is het membraan lek, vervangen is de enige optie.
Dan kan het ook nog zijn dat je injectoren vervuilt zijn en doorlekken, kan je ook testen, maar is een pietsie ingewikkelder, ook nu weer starten maar nu de brandstofpomp onder de bestuurdersstoel (onder de auto natuurlijk) uitzetten, dit doe je door een van de draden los te halen met een draaiend pomp, als ie dan goed loopt weet je zeker dat het in het benzinesysteem zit, loopt ie dan nog steeds waardeloos dan moet je verder zoeken, maar dit zou ik eerst proberen.
Succes Co.
De tweede kans die je hebt is dat de brandstofdrukregelaar kapot is, gemakkelijk te testen, de brandstofdrukregelaar is het chromen tonnetje van ongeveer 4 cm doorsnee wat voor op je injectorrail zit, eraanvast zit een vacuumslangetje naar het inlaatspruitstuk, als je dit erafhaalt en er loopt benzine uit weet je zeker dat ie kapot is, als je hem loshaalt en je start de motor en er loopt dan benzine uit is ie ook stuk, er hoort absoluut geen benzine uit dat slangetje te komen, want dan is het membraan lek, vervangen is de enige optie.
Dan kan het ook nog zijn dat je injectoren vervuilt zijn en doorlekken, kan je ook testen, maar is een pietsie ingewikkelder, ook nu weer starten maar nu de brandstofpomp onder de bestuurdersstoel (onder de auto natuurlijk) uitzetten, dit doe je door een van de draden los te halen met een draaiend pomp, als ie dan goed loopt weet je zeker dat het in het benzinesysteem zit, loopt ie dan nog steeds waardeloos dan moet je verder zoeken, maar dit zou ik eerst proberen.
Succes Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2008 17:24 #1200498
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CO te hoog
Beste Jan en Co,
Ik heb gisteravond om 23.00 uur nog ff gekeken naar de brandstof drukregelaar en inderdaad zo lek als een mandje, vanmiddag een nieuwe gemonteerd en lopen als een zonnetje en nog belangrijker: CO goed dus goedgekeurd.
Hartelijk bedankt voor de tips, zo met elkaar weet je toch veel.
 
vr.gr.
Cees
Ik heb gisteravond om 23.00 uur nog ff gekeken naar de brandstof drukregelaar en inderdaad zo lek als een mandje, vanmiddag een nieuwe gemonteerd en lopen als een zonnetje en nog belangrijker: CO goed dus goedgekeurd.
Hartelijk bedankt voor de tips, zo met elkaar weet je toch veel.
 
vr.gr.
Cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam