gasinstallatie b230ft
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2008 20:01 #1065084
door V700 register
gasinstallatie b230ft is gemaakt door V700 register
Kan iemand mij een adres geven/aanraden die een gasinstallatie in kan bouwen, in een 760 turbo? Ik heb begrepen dat het met een turbomotor een ander verhaal is.
Het gaat om een b230ft uit 1987, automaat. Van groot belang is dat de installatie een europeesche goedkeuring heeft, in verband met export naar Frankrijk waar ze erg kritisch zijn op de juiste gasinstallatie. Ik meen dat het goedkeuringsnummer r6701 is. Als iemand hier verstand van heeft, eerder lpg in een 2.3 turbo heeft geplaatst, of een adres/prijsweet, graag een reactie!
Groet, Dorus Huiskes
Het gaat om een b230ft uit 1987, automaat. Van groot belang is dat de installatie een europeesche goedkeuring heeft, in verband met export naar Frankrijk waar ze erg kritisch zijn op de juiste gasinstallatie. Ik meen dat het goedkeuringsnummer r6701 is. Als iemand hier verstand van heeft, eerder lpg in een 2.3 turbo heeft geplaatst, of een adres/prijsweet, graag een reactie!
Groet, Dorus Huiskes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2008 10:10 #1199496
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gas
Het kon weleens slimmer zijn, om het gas er dan in Frankrijk in te laten bouwen. Reken bij de gerenommeerde gasinbouwers hier in nederland op een wachttijd tussen de 5 en 8 weken.
In principe kan elke inbouwer een geschikte installatie inbouwen, zo ingewikkeld is dat nu ook weer niet. Zorg wel, dat je het hebt over een injectie-systeem en niet over een ringmixer-systeem: dat is aanzienlijk minder geschikt voor een turbo. Als er een systeem met verdamper wordt ingebouwd, dan moet die verdamper een balans-aansluiting hebben in verband met de turbo.
Goede adressen in je directe omgeving zijn AGS in Zeist, en Verkerk in Bunnik. Gewoon even met de auto langsrijden. Een bekende inbouwer, die vaker 760 turbo's heeft gedaan, is Van Orsouw.
Kwa kosten moet je voor een injectiesysteem denken aan ergens tussen de 1900 en 2200 euro, afhankelijk van inbouwer en merk installatie. Een ringmixer-systeem zou iets goedkoper kunnen zijn, maar dat zou ik uitsluitend door Van Orsouw laten doen, mits die er achter staan.
Het goedkeuringsnummer dat je noemt, is de europese eis waaraan alle onderdelen van een installatie dienen te voldoen: als je een nieuwe inbouw laat doen is dat altijd in orde. Of er specifieke eisen voor Frankrijk gelden weet ik niet, dat zou een goede reden zijn om de inbouw daar te laten doen.
In principe kan elke inbouwer een geschikte installatie inbouwen, zo ingewikkeld is dat nu ook weer niet. Zorg wel, dat je het hebt over een injectie-systeem en niet over een ringmixer-systeem: dat is aanzienlijk minder geschikt voor een turbo. Als er een systeem met verdamper wordt ingebouwd, dan moet die verdamper een balans-aansluiting hebben in verband met de turbo.
Goede adressen in je directe omgeving zijn AGS in Zeist, en Verkerk in Bunnik. Gewoon even met de auto langsrijden. Een bekende inbouwer, die vaker 760 turbo's heeft gedaan, is Van Orsouw.
Kwa kosten moet je voor een injectiesysteem denken aan ergens tussen de 1900 en 2200 euro, afhankelijk van inbouwer en merk installatie. Een ringmixer-systeem zou iets goedkoper kunnen zijn, maar dat zou ik uitsluitend door Van Orsouw laten doen, mits die er achter staan.
Het goedkeuringsnummer dat je noemt, is de europese eis waaraan alle onderdelen van een installatie dienen te voldoen: als je een nieuwe inbouw laat doen is dat altijd in orde. Of er specifieke eisen voor Frankrijk gelden weet ik niet, dat zou een goede reden zijn om de inbouw daar te laten doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2008 10:12 #1199551
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wachttijd
Gisteren overigens met een gasinbouwer gesproken op Citromobile: hun wachttijd is aanzienlijk korter: slechts twee weken.
We hebben het dan over de firma Wouda uit Wormerveer. Het gesprek maakte een redelijk goede indruk op me: ze hebben wel verstand van zaken. Niet een gespecialiseerd bedrijf overigens, ze bouwen ongeveer alles in (al werd op de vraag wat ze inbouwden als eerste "Landi" genoemd, geen verkeerd merk). Op internet heb ik weinig over ze kunnen vinden, dus ook geen negatieve verhalen.
Ook heb ik even gevraagd naar franse eisen: zoals ik al dacht is er geen specifieke franse eis, maar ze gaven aan dat in Frankrijk weinig inbouwers te vinden zijn, en de kosten hoger liggen dan hier. Dus inbouw hier is wel verstandig dan.
Contactgegevens:
LPG techniek en Motorenrevisie
Industrieweg 61b
1521 RD Wormerveer
075 622 2213
autobedrijfrswouda@xs4all.nl
www.lpg-techniek.nl
We hebben het dan over de firma Wouda uit Wormerveer. Het gesprek maakte een redelijk goede indruk op me: ze hebben wel verstand van zaken. Niet een gespecialiseerd bedrijf overigens, ze bouwen ongeveer alles in (al werd op de vraag wat ze inbouwden als eerste "Landi" genoemd, geen verkeerd merk). Op internet heb ik weinig over ze kunnen vinden, dus ook geen negatieve verhalen.
Ook heb ik even gevraagd naar franse eisen: zoals ik al dacht is er geen specifieke franse eis, maar ze gaven aan dat in Frankrijk weinig inbouwers te vinden zijn, en de kosten hoger liggen dan hier. Dus inbouw hier is wel verstandig dan.
Contactgegevens:
LPG techniek en Motorenrevisie
Industrieweg 61b
1521 RD Wormerveer
075 622 2213
autobedrijfrswouda@xs4all.nl
www.lpg-techniek.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2008 14:41 #1199570
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic echt gasgeven
In mijn B230FT zit een gasinstallatie van OMVL, ingebouwd door van Orsouw. Tenminste dat staat op de tank.
Het is een ringmixer systeem. Er loopt wel een slang tusswen de turbo en de verdamper zodat als de turbo overdruk geeft de verdamper ook meer gas geeft.
De installatie zat er zo in toen ik de auto kocht en ik heb er in 50.000km nog nooit één probleem mee gehad. Wel rij ik op LPG altijd tamelijk rustig(niet keihard optrekken). Omdat ik altijd een kleine angst heb dat hij wat te arm zal lopen. Of dit terecht is weet ik overigens niet.
Bert
Het is een ringmixer systeem. Er loopt wel een slang tusswen de turbo en de verdamper zodat als de turbo overdruk geeft de verdamper ook meer gas geeft.
De installatie zat er zo in toen ik de auto kocht en ik heb er in 50.000km nog nooit één probleem mee gehad. Wel rij ik op LPG altijd tamelijk rustig(niet keihard optrekken). Omdat ik altijd een kleine angst heb dat hij wat te arm zal lopen. Of dit terecht is weet ik overigens niet.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam