niet starten op lpg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2008 21:17 #1064794
door V700 register
niet starten op lpg is gemaakt door V700 register
Ons probleem is dat als ik de volvo start hij eerst op benzine loopt en dan over schakeld naar lpg na ong. 3 sec. Alleen gaat ie na 2 sec. weer uit.Je hoort hem overgaan van benzine naar gas en na 2 a 3 sec. hoor je de afsluiter klikken en dan is het weer over.
Ik heb dit probleem al eens meer gehad,ong. een jaartje terug,afspraak gemaakt bij de doktor en zoals je het al raad,niet meer dat probleem gehad.
Nou weet ik dat bepaalde gasinstallatie's een signaal van de ontsteking moeten hebben en als ze die niet krijgen na 3 sec. de afsluiters dicht gaan.Alleen waar moet ik gaan zoeken en is het een bekend probleem??? Ik heb een Vialle AMS installatie.

B.v.d.
Ik heb dit probleem al eens meer gehad,ong. een jaartje terug,afspraak gemaakt bij de doktor en zoals je het al raad,niet meer dat probleem gehad.
Nou weet ik dat bepaalde gasinstallatie's een signaal van de ontsteking moeten hebben en als ze die niet krijgen na 3 sec. de afsluiters dicht gaan.Alleen waar moet ik gaan zoeken en is het een bekend probleem??? Ik heb een Vialle AMS installatie.

B.v.d.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2008 22:01 #1197553
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke afsluiters?
Welke afsluiters gaan er open?Er zitten er 2: Op de tank in de appendagekast en één na het filter op je verdamper (onderaan dus).Als je met zijn tweeen bent, kun je aan de tik op de afsluiter voelen, of ie open en daarna weer dicht gaat, of dat ie open blijft staan.
Wat ook kan, is dat de stappenmotor op verdamper, die de drooggasslang afsluit dichtloopt na het starten, om nog onduidelijke reden.
Vragen:
Welke hoek van het land bevind je je ergens?
Overigens kan ik in de handleiding van de Signalite nergens iets vinden als het gaat om deze specifieke storing. Heb je belang bij een schema van de installatie?
Wat ook kan, is dat de stappenmotor op verdamper, die de drooggasslang afsluit dichtloopt na het starten, om nog onduidelijke reden.
Vragen:
- Loopt de auto op benzine perfect? (niet zozo, of redelijk, maar echt perfect?)
- Als je de afsluiter op de verdamper (die onderaan) electrisch losneemt (dus de connector lostrekt, die met die zwarte en groene draad) en vervolgens de stappenmotor uit de buis draait (zonder deze electrisch los te nemen, hooguit tijdelijk tijdens het losschroeven), moet je tijdens het op contact zetten van de auto, de stappenmotor helemaal open, en daarna weer terug zien lopen.Probeer op het moment dat hij helemaal open staat (de plunjer is dan dus helemaal naar binnen geschoven) het contact af te zetten zodat hij daar bl;ijft staan. Neem de 4-polige connector van de stappenmotor los en draai de stappenmotor weer in de buis terug, niet té strak aan draaien. Sluit de connector van de afsluiter die je eerder loshaalde weer aan. Start de motor.De feitelijke vraag: Doe ie het nu wel?Ja: dan ligt het aan de stappenmotor, ookwel actuator genoemd.Nee: Dan is dat dus niet het euvel.
- Heb je halverwege je drooggasslang (dus die van de verdamper naar de GLM (GasLuchtMenger in de luchtinlaat) loop, nog een vacuumgestuurde afsluiter zitten? Haal die eens los, de vacuumslang en zie wat er gebeurd?
Welke hoek van het land bevind je je ergens?
Overigens kan ik in de handleiding van de Signalite nergens iets vinden als het gaat om deze specifieke storing. Heb je belang bij een schema van de installatie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 20:49 #1197658
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AMS
Hey Bas,
Ik kan alle afsluiters horen en ze gaan allemaal dicht na ong 2 a 3 sec. Ik heb op mijn vialle verdamper zelfs 2 afsluiters zitten,beide met groen/zwarte draden.
Dat van die stappenmotor wil ik nog doen als ik iets meer tijd heb/eerder thuis ben.Ik heb vandaag nog wel de verdamper lager geplaatst,die was zo hoog geplaats dat het halverwege het koelwatertankje kwam en daardoor had ik ook het idee dat ie af en toe bevroor als het water ook maar ff lager was dan de helft.
Een tijd geleden had ik voor mijn 850 al eens een boekje gekocht van autogassystemen ( technische leergang ).Is ook al eens over het forum besproken.Weinig boekje voor veel geld maar de AMS systemen staan wel uitgelegd dus is voor ons wel intressant.Maar als je nog een ander schema hebt graag.
In iedergeval bedankt voor het antwoord en als ik iets gevonden heb dan horen jullie dat.Voorlopig ken ik er gewoon mee rijden,alleen moet ik eerst een stuk op benzine rijden tot dat ik op de provincialeweg rij en een beetje snelheid/toeren heb en dan ken ik wel overschakelen naar lpg.Maar dat gaat niet vanzelf.
Ik kan alle afsluiters horen en ze gaan allemaal dicht na ong 2 a 3 sec. Ik heb op mijn vialle verdamper zelfs 2 afsluiters zitten,beide met groen/zwarte draden.
Dat van die stappenmotor wil ik nog doen als ik iets meer tijd heb/eerder thuis ben.Ik heb vandaag nog wel de verdamper lager geplaatst,die was zo hoog geplaats dat het halverwege het koelwatertankje kwam en daardoor had ik ook het idee dat ie af en toe bevroor als het water ook maar ff lager was dan de helft.
Een tijd geleden had ik voor mijn 850 al eens een boekje gekocht van autogassystemen ( technische leergang ).Is ook al eens over het forum besproken.Weinig boekje voor veel geld maar de AMS systemen staan wel uitgelegd dus is voor ons wel intressant.Maar als je nog een ander schema hebt graag.
In iedergeval bedankt voor het antwoord en als ik iets gevonden heb dan horen jullie dat.Voorlopig ken ik er gewoon mee rijden,alleen moet ik eerst een stuk op benzine rijden tot dat ik op de provincialeweg rij en een beetje snelheid/toeren heb en dan ken ik wel overschakelen naar lpg.Maar dat gaat niet vanzelf.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 21:39 #1197664
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mailbox.
Schema ligt in je mailbox.
Dat boekje heb ik ook, die groene. Wel handig, maar ik vond er niet in, wat ik zocht.Ik heb van JanV een boek over autogassystemen geleend, daar heb je wel iets aan.
Ik moet het ISBN nummer even opzoeken, als je wil.
Dat boekje heb ik ook, die groene. Wel handig, maar ik vond er niet in, wat ik zocht.Ik heb van JanV een boek over autogassystemen geleend, daar heb je wel iets aan.
Ik moet het ISBN nummer even opzoeken, als je wil.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 22:06 #1197668
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ISBN
Als je dat nummer voor me wil opzoeken graag.
Ik heb altijd op lpg gereden en zal dat nog wel heel lang doen.
En bedankt voor het schema.
Ik heb altijd op lpg gereden en zal dat nog wel heel lang doen.
En bedankt voor het schema.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 22:29 #1197671
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nummer.
Als het goed is is het deze:
Autogas : herkomst en gebruik van autogas : werking, reparaties en afstellingen van autogasinstallaties / H.A. Kleinsmit. - 3e druk. - Deventer : Kluwer, 1990. - 174 pagina's. - ISBN 90-201-2410-2
Paperback | Ten Hagen & Stam B.V. ISBN10: 9020124102 | ISBN13: 9789020124101
15 euro, op bol.com
Het is de middelste op deze foto.
Autogas : herkomst en gebruik van autogas : werking, reparaties en afstellingen van autogasinstallaties / H.A. Kleinsmit. - 3e druk. - Deventer : Kluwer, 1990. - 174 pagina's. - ISBN 90-201-2410-2
Paperback | Ten Hagen & Stam B.V. ISBN10: 9020124102 | ISBN13: 9789020124101
15 euro, op bol.com
Het is de middelste op deze foto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2008 22:24 #1198338
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OPGELOST !!!!!!
Hey Bas,
Nog bedankt voor dat nummer van het boekje,gaan ik straks opzoeken en bestellen.
Mijn probleem was een paar dingen en daar kwam ik achter omdat ie op benzine ook heel slecht ging rijden.De bougiedop van de derde cilinder zat los,de luchtmassameter is overleden,en ik kwam koelwater in de inlaat tegen.Was eerst bang voor de koppakking maar die is OK en na lang zoeken bleek de verdamper lek te zijn.En ik denk dat dat net gebeurd was want ik hoefde nooit water bij tevullen.Het toeval/geluk is dat ik net op marktplaats een half jaar oude vialle verdamper had gekocht.
Alles schoon en drooggemaakt vanbinnen en in elkaar geschroefd,en het loopt weer als een zonnetje.Ik ben weer zo blij als een klein kind.
Nog bedankt voor dat nummer van het boekje,gaan ik straks opzoeken en bestellen.
Mijn probleem was een paar dingen en daar kwam ik achter omdat ie op benzine ook heel slecht ging rijden.De bougiedop van de derde cilinder zat los,de luchtmassameter is overleden,en ik kwam koelwater in de inlaat tegen.Was eerst bang voor de koppakking maar die is OK en na lang zoeken bleek de verdamper lek te zijn.En ik denk dat dat net gebeurd was want ik hoefde nooit water bij tevullen.Het toeval/geluk is dat ik net op marktplaats een half jaar oude vialle verdamper had gekocht.
Alles schoon en drooggemaakt vanbinnen en in elkaar geschroefd,en het loopt weer als een zonnetje.Ik ben weer zo blij als een klein kind.
Moderators: Jerry Stam