LPG inbouw in 960 estate / "thuiskomer"

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 19:48 #1064463 door V700 register
LPG inbouw in 960 estate / "thuiskomer" is gemaakt door V700 register
Goedenavond mede-activisten.
Zat me al enige tijd af te vragen hoe de LPG installatie er ingebouwd ongeveer uit zal gaan zien, zou vooral willen weten hoeveel of hoe weinig ruimte ik ga overhouden tussen de tank en de vloer van de laadruimte in mijn estate.
Vraag me nl. ernstig af of daar dan nog een thuiskomertje tussen zou passen... Wellicht met een kleine(!) ophoging van de volledige vloer??
Of wellicht door de thuiskomer iets te laten aanpassen, het velghart eruit laten halen en op een iets andere plaats vast laten lassen, (opdat het hele wiel wat minder "dik" wordt) dat moet kunnen, vroeger maakte ze toch ook van die mooie brede standaard stalen wielen? dus moeten er ook smallere wielen gemaakt kunnen worden. Maar dat weet vast iemand al, dus gaarne uw aller reactie!
Oh ja, ik zag een paar fraaie oplossingen door een thuiskomer aan de rechterzijkant van de laadruimte te plaatsen, maar daar heb ik geen zin in. Ik gebruik mijn bagagerolhoes namelijk niet, dat verlaagt de kans op inbraken enigszins. Dus wil ik niet tegen een kaal wiel aan zitten koekeloeren als ik eens schuin vanachter mijn BLACK PEARL benader...
Groetz, en in afwachting van creatieve suggesties en/of oplossingen.
Tom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 20:05 #1195607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voltomvo schreef:

voltomvo schreef : Ik gebruik mijn bagagerolhoes namelijk niet, dat verlaagt de kans op inbraken enigszins. Dus wil ik niet tegen een kaal wiel aan zitten koekeloeren als ik eens schuin vanachter mijn BLACK PEARL benader...

Die angst voor inbraak herken ik (hier in Utrecht). Maar zonder meteen aan het zagen en spijkeren te gaan: er zijn hele mooie hoezen voor over je reservewiel (een thuiskomer uit 850/V70 classic blijft onder je raam).
Weet niet welke ringtank je kiest, maar bij een 77ltr tank blijf er net genoeg ruimte over voor een dun laagje polyether, een nummerbord voor de aanhanger en een EHBO-setje aan de zijkant. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 21:40 #1195622 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dus

mbroeren schreef : Die angst voor inbraak herken ik (hier in Utrecht). Maar zonder meteen aan het zagen en spijkeren te gaan: er zijn hele mooie hoezen voor over je reservewiel (een thuiskomer uit 850/V70 classic blijft onder je raam).

ok, zover was ik ook al, maar er zit ook nog een cd-wisselaartje in dat vakje. Die kan ik misschien wel aan de andere kant zetten, of de thuiskomer aan de andere kant?? Maar eigenlijk wil ik dat wiel daar gewoon niet hebben.

mbroeren schreef :  
Weet niet welke ringtank je kiest, maar bij een 77ltr tank blijf er net genoeg ruimte over voor een dun laagje polyether, een nummerbord voor de aanhanger en een EHBO-setje aan de zijkant. 

dat wordt dan een heel dun wieltje... Maar zit de tank dan dus tot boven de originele reservewielbak? Dan gaan we de boel maar uitrusten met een "fix & go setje", binnen Nederland kan de ANWB ook nog soelaas bieden, en op vakantie in het buitenland heb ik altijd de dakkoffer mee, dan kiep ik daar maar wat meer in... Kan de thuiskomer fijn achterin liggen.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 21:49 #1195625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb...
net als Martijn reeds zo'n kleine thuisbrenger gekocht. 115/70/R15. En zeer mooi oplossing.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 10:45 #1195680 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Of
Of je legt het reservewiel plat achterin. Ik heb daar tijden mee rondgereden (wel het bagagerek neerklappen zodat je 'm niet in je nek krijgt) en blijk ook altijd net in dat vakje onder het wiel te moeten zijn als ik het wiel weer tegen de zijkant had vastgeschroefd.
Als je het netjes wilt doen, dan maak je onder de kofferbakbodenm een moer, zodat je het wiel met een draadeind netjes kunt vastschroeven, liggend dus. Mij lag het zelden in de weg: de koffer is zo groot dat je meestal de spullen ernaast kwijt kunt. En die zeldzame gelegenheden dat je de hele vloer nodig hebt, gooi ik de zittingen eruit en kan het wiel staand achter de bestuurderstoel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 18:46 #1195718 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pashokje

voltomvo schreef : ok, zover was ik ook al, maar er zit ook nog een cd-wisselaartje in dat vakje. Die kan ik misschien wel aan de andere kant zetten, of de thuiskomer aan de andere kant?? Maar eigenlijk wil ik dat wiel daar gewoon niet hebben.

Het wiel (de thuiskomer zoals beschreven) past alleen aan de rechterkant (dus achter de passagier). Links lukt met geen mogelijkheid. Of jouw wisselaar links past durf ik niet te zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 19:22 #1195727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen garantie, eerst proberen!
Mijn thuiskomertje past net niet in de linkerbak. Het scheelt een beetje, maar net genoeg om het niet te laten werken . Scheelt echt maar een centimeter  waardoor hij er net niet inzakt helaas!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 22:00 #1195758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt budo...
Voordat hij precies past moet je een sjor-oog iets verbuigen en een stuk van de plastic kap afhalen die voor de ventilatie zit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC