LPG inbouw in 960 estate / "thuiskomer"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zat me al enige tijd af te vragen hoe de LPG installatie er ingebouwd ongeveer uit zal gaan zien, zou vooral willen weten hoeveel of hoe weinig ruimte ik ga overhouden tussen de tank en de vloer van de laadruimte in mijn estate.
Vraag me nl. ernstig af of daar dan nog een thuiskomertje tussen zou passen... Wellicht met een kleine(!) ophoging van de volledige vloer??
Of wellicht door de thuiskomer iets te laten aanpassen, het velghart eruit laten halen en op een iets andere plaats vast laten lassen, (opdat het hele wiel wat minder "dik" wordt) dat moet kunnen, vroeger maakte ze toch ook van die mooie brede standaard stalen wielen? dus moeten er ook smallere wielen gemaakt kunnen worden. Maar dat weet vast iemand al, dus gaarne uw aller reactie!
Oh ja, ik zag een paar fraaie oplossingen door een thuiskomer aan de rechterzijkant van de laadruimte te plaatsen, maar daar heb ik geen zin in. Ik gebruik mijn bagagerolhoes namelijk niet, dat verlaagt de kans op inbraken enigszins. Dus wil ik niet tegen een kaal wiel aan zitten koekeloeren als ik eens schuin vanachter mijn BLACK PEARL benader...
Groetz, en in afwachting van creatieve suggesties en/of oplossingen.
Tom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die angst voor inbraak herken ik (hier in Utrecht). Maar zonder meteen aan het zagen en spijkeren te gaan: er zijn hele mooie hoezen voor over je reservewiel (een thuiskomer uit 850/V70 classic blijft onder je raam).voltomvo schreef : Ik gebruik mijn bagagerolhoes namelijk niet, dat verlaagt de kans op inbraken enigszins. Dus wil ik niet tegen een kaal wiel aan zitten koekeloeren als ik eens schuin vanachter mijn BLACK PEARL benader...
Weet niet welke ringtank je kiest, maar bij een 77ltr tank blijf er net genoeg ruimte over voor een dun laagje polyether, een nummerbord voor de aanhanger en een EHBO-setje aan de zijkant.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ok, zover was ik ook al, maar er zit ook nog een cd-wisselaartje in dat vakje. Die kan ik misschien wel aan de andere kant zetten, of de thuiskomer aan de andere kant?? Maar eigenlijk wil ik dat wiel daar gewoon niet hebben.mbroeren schreef : Die angst voor inbraak herken ik (hier in Utrecht). Maar zonder meteen aan het zagen en spijkeren te gaan: er zijn hele mooie hoezen voor over je reservewiel (een thuiskomer uit 850/V70 classic blijft onder je raam).
dat wordt dan een heel dun wieltje... Maar zit de tank dan dus tot boven de originele reservewielbak? Dan gaan we de boel maar uitrusten met een "fix & go setje", binnen Nederland kan de ANWB ook nog soelaas bieden, en op vakantie in het buitenland heb ik altijd de dakkoffer mee, dan kiep ik daar maar wat meer in... Kan de thuiskomer fijn achterin liggen.mbroeren schreef :
Weet niet welke ringtank je kiest, maar bij een 77ltr tank blijf er net genoeg ruimte over voor een dun laagje polyether, een nummerbord voor de aanhanger en een EHBO-setje aan de zijkant.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Als je het netjes wilt doen, dan maak je onder de kofferbakbodenm een moer, zodat je het wiel met een draadeind netjes kunt vastschroeven, liggend dus. Mij lag het zelden in de weg: de koffer is zo groot dat je meestal de spullen ernaast kwijt kunt. En die zeldzame gelegenheden dat je de hele vloer nodig hebt, gooi ik de zittingen eruit en kan het wiel staand achter de bestuurderstoel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het wiel (de thuiskomer zoals beschreven) past alleen aan de rechterkant (dus achter de passagier). Links lukt met geen mogelijkheid. Of jouw wisselaar links past durf ik niet te zeggen.voltomvo schreef : ok, zover was ik ook al, maar er zit ook nog een cd-wisselaartje in dat vakje. Die kan ik misschien wel aan de andere kant zetten, of de thuiskomer aan de andere kant?? Maar eigenlijk wil ik dat wiel daar gewoon niet hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-