Stotteren op LPG rond 3000 rpm (Opgelost)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Doordat het euvel steeds erger werd, viel het me op dat de motor rond 3000 rpm afterfire vertoonde, ontsteking dus. Voor de zekerheid de bougies en verdeler / rotor vervangen. En jahoor, 20 km geen problemen. Maar daarna kwamen ze weer net zo hard terug. Weer nieuwe bougies, nu de standaard NKG bpr6... erin gezet ipv van Bosch super 4. Weer 20 km goed waarna de ellende weer begon. Wel verdacht dat ieder keer dat ik de bougieskabels aanraakte het probleem (tijdelijk) minder werd. Vanavond alle kabels onder de kap vandaan gehaald, en op de keukentafel bekeken. Bij twee van de vier was de koolstof kern in de bougie kap gebroken. Het metalen klem welke op de bougie klemt, waren daarbij ook helemaal zwart van het vonken. Bewustte kabels enkele centimeters ingekort, en opnieuw gemonteerd. Proefritje gemaakt, na het uitziet moet het nu opgelost zijn. Dit onder voorbehoud want ik heb nog geen 20km gereden
Nu wil ik de kabels binnenkort alsnog gaan vervangen. Is er iemand wie ervaring heeft met Magnecor kabels? Of zijn er goede alternatieven?
Morgen maar eens een langere testrit maken.
André
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, geen enkel idee of dat wat is, maar zeker als je op gas rijdt, zou ik op juist die essentiele onderdelen niet besparen en gewoon bij de dealer een nieuwe set halen, Volvo spul dus.dree schreef : Is er iemand wie ervaring heeft met Magnecor kabels? Of zijn er goede alternatieven?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu nog even een juiste keuze voor bougiekabels maken. Ik weet niet of de huidige kabels origineel Volvo zijn, maar na het aanziet is het probleem ontstaan door het lostrekken van de bougiekappen bij het vervangen van de bougies ed. De ommanteling trekt dan aan de kabel ipv aan de klem welke op de bougie zit. Daardoor trekt de kabel zich los. Wat ik aan foto's gezien heb zien de Magnecor er wat dat betreft een stuk steviger uit. Ik denk overigens niet dat deze kabels goedkoper zijn dan de origineel volvo kabels.
Voorlopig loopt de motor weer lekker, en heb ik gelukkig even de tijd om vervangers te zoeken. Wanneer ik andere kabels heb laat ik wel weten hoe en welke het geworden zijn.
 
Groet,
 
André
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het originele Volvo kabels zijn, staat het erop, Als het er niet op staat, zou je het in het 7-cijferige wit erop gedrukt artikelnummer nog kunnen opzoeken, maar als dat ook ontbreekt, ga ik uit van niet-Volvo spul.dree schreef : Ik weet niet of de huidige kabels origineel Volvo zijn, maar na het aanziet is het probleem ontstaan door het lostrekken van de bougiekappen bij het vervangen van de bougies ed.
Overigens, als je bij het lostrekken de kabel lostrekt van de huls die om de bougie valt, lijkt me vervangen dus echt wel raadzaam.Die zijn dan dus op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Magnecor zullen zo rond de 100 euro zijn, weet niet wat orgineel kost?dree schreef : Wat ik aan foto's gezien heb zien de Magnecor er wat dat betreft een stuk steviger uit. Ik denk overigens niet dat deze kabels goedkoper zijn dan de origineel volvo kabels.
Heb zelf ook een vraag liggen bij de importeur van de magnecor kabels.
Bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dat niet een beetje rijkelijk veel? tsjesis.Ik zal het even nazoeken.bas850 schreef : Magnecor zullen zo rond de 100 euro zijn
[edit Baseman] Ik heb ze gevonden, op een willekeurig site die ze verkoopt, met de tekst: Vanaf 136 euro......goedemorgen!Bougicord kosten bij Wytze 34 euro.
Nordicar, estateservices en scandcar liggen allemaal tussen de 28 en 40 euro, alleen kan ik niet zien welk merk dat is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kan nog altijd even nazien of de rotorkap niet gebarsten lig want dan is het een vettig en vochtig boeltje van binnen...en de ontsteking op LPG lig heel wat gevoeliger dan op benzine...
Ik had hetzelfde probleem en heb deze vernieuwd ( rotorkap + rotor en er zelfs nieuwe bougiekabels en bougies ingestoken en mijn autotjes snort nu ongelooflijk goed en hij heeft zelfs een heel regelamtig aanhoudende toerental zonder naar beneden en dan weer naar boven te gaan....
Eens nazien kan nooit geen kwaad...
Groetjes...en sucses...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.