op lpg soms goed soms niet goed benzine rijd hij gewoon goed
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2008 19:07 #1064165
door V700 register
op lpg soms goed soms niet goed benzine rijd hij gewoon goed is gemaakt door V700 register
Ik heb een volvo 740 van 1999 op lpg rijd hij soms niet goed maar dat is verschillend dan loopt die op 4 poten en op benzine rijd hij perfect maar soms is het ook 2 of drie dagen achtrer elkaar dat hij niet goed op lpg loopt en dan loopt hij ook zo weer een aantal dagen goed. rara hoe kan het weet iemand raad of heeft iemand dit ook gehad?
alvast bedankt.
alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2008 19:17 #1193440
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja,
kan veel zijn. het gaat denk ik om een 740 uit 1989 ? kun je ook meer informatie geven mbt motor(type) en gasinstallatie
wat voor symptomen heb je als hij slecht op LPG loopt ? slecht stationair lopen, inhouden of hikken, geen vermogen kunnen leveren ? gaat het lampje van de lambdasonde branden ?
wat voor symptomen heb je als hij slecht op LPG loopt ? slecht stationair lopen, inhouden of hikken, geen vermogen kunnen leveren ? gaat het lampje van de lambdasonde branden ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2008 15:48 #1193644
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG drukregelaar
Even een snelle, zonder te veel in de details van het systeem in te gaan. Kijk eens of er bij de inspuit leidingen van benzine of lpg een drukregelaar zit. Een soort zilveren busje, rond, niet groter dan een centimer of vijf. Als dat defect is, dan loopt hij op LPG soms hortend en stotend. Er zit een membraan in, dat lek kan zijn. Eenvoudig te controleren door naar het benzine verbruik te kijken. Als je voortdurend op LPG rijdt maar toch redelijk wat benzine verbruikt is dat het euvel. Kost niet meer dan € 20,--, eenvoudig te vervangen, en bespaart je dure benzine verbruik.
Je vindt hier een heel lijntje over in de techniek, onder LPG, "bokkende motor" op LPG
Je vindt hier een heel lijntje over in de techniek, onder LPG, "bokkende motor" op LPG
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 02:13 #1197591
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rotorkap en rotor
Hallo ...
Ik vermoed dat het probleem hem lig bij de rotorkap en de rotor zelf...de ontsteking op LPG lig heel wat gevoeliger dan op benzine....en in de rotorkap moet alles schoon en vet- en vochtig vrij zijn...
Is de rotorkap ( kontaktpunten in de kap en de rotor zelf niet versleten...lig de rotorkap niet gebarsten zodat er vocht en olie naar binnen wordt gesingerd...
Eens nazien kan nooit geel kwaad en de kostprijs is niet zoveel...en gerust de moeite waard om verder te rijden op LPG... ik had een tijd geleden hetzelfde probleem en heb dit alles vervangen en nu snort hij ongelooflijk goed....
Groetjes en veel sucses...
Ik vermoed dat het probleem hem lig bij de rotorkap en de rotor zelf...de ontsteking op LPG lig heel wat gevoeliger dan op benzine....en in de rotorkap moet alles schoon en vet- en vochtig vrij zijn...
Is de rotorkap ( kontaktpunten in de kap en de rotor zelf niet versleten...lig de rotorkap niet gebarsten zodat er vocht en olie naar binnen wordt gesingerd...
Eens nazien kan nooit geel kwaad en de kostprijs is niet zoveel...en gerust de moeite waard om verder te rijden op LPG... ik had een tijd geleden hetzelfde probleem en heb dit alles vervangen en nu snort hij ongelooflijk goed....
Groetjes en veel sucses...

Moderators: Jerry Stam