Verdamper gewisseld - Resultaat teleurstellend.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2008 22:52 #1063995 door V700 register
Verdamper gewisseld - Resultaat teleurstellend. is gemaakt door V700 register
Ik heb vanavond mijn gasverdamper omgewisseld voor een ander exemplaar die naar zeggen werkend uit een 940 gekomen is, met daarin ook een B230FB blok. Kon niet missen, leek mij. Ik heb overigens geen reden aan het door de verkoper vermeldde, te twijfelen.
Nou wel dus, want nu loopt ie helemaal niet meer op gas, hij slaat er zelfs niet op aan.Niks, helemaal niks doet ie. Dus teleurstellend is een beetje understatement.
Wat kan ik fout gedaan hebben?
1. Actuator heeft geen invloed op de stationairwerking, moet dus als ie open staat (wat zo is) in ieder geval stationairloop en straten mogelijk maken. Actuator staat open, start dus niet.
2. De afsluiter op de gastank (waar ik niets aan gedaan heb) werkt gewoon, theelepel erop, blijft plakken tot de motor over schakelt op gas, dan valt ie er pas af, als de motor uit is, dus is niet de oorzaak.
3. De gasleiding zit (voor zover ik het kan zien en beoordelen) lekdicht aan de verdamper, gas zit er in de verdamper zat, het komt er alleen niet uit.
4. de afsluiter die bij het filtertje zit, werkt, kijgt 12 volt als LPG wordt ingeschakeld, maar valt uiteraard dicht als de motor afslaat, spanning valt ook weg. De werking lijkt me dus correct.
5. ditzelfde geld voor de afsluiter die bovenop zit. Van deze en de andere afsluiter kan ik natuurlijk niet zien wat er intern in de verdamper gebeurd, maar als deze verdamper goed is en pas hooguit een maand los ligt, neem ik niet aan dat de handel vastgerot zit.
6. Alle bedrading zit goed, getest met de signalite,
Wat zie ik over het hoofd?
In mijn optiek moet een gasblok op zijn minst aanslaan (en weliswaar slecht) lopen, als er wel een verdamper aan zit, waar GEEN koelvloeistof in zit. Dus stel dat er lucht in de verdamper zit, waardoor gas niet zou verdampen, lijkt me toch dat door druk verschil het LPG wel verdampt, maar opraakt, dus de motor zal wellicht na een minuutje afslaan omdat de handel bevriest of zo.
Iemand nog suggesties?
(ja, er zit in ieder geval 19 liter LPG in mijn tank, dat is het dus ook niet.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2008 23:49 #1192087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drukschakelaar
Zit er misschien een soort van drukschakelaar op de verdamper die checkt of er überhaupt koelwater(druk) aanwezig is?????????
De verdamper zal na even wel weer ontdooien als deze bevroren is, dus even een paar slagen zou de motor inderdaad moeten draaien.
 Daar heb je wel gelijk in.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 14:01 #1192125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja,
een suggestie:
Zet de boel eens op contact, haal uitgaande gasslang los van de verdamper. Starten die handel er check of er gas uitstroomt. Of: leg eens uitwendig spanning op de solenoidkleppen om te kijken of er ook daadwerkelijk gas uit de verdamper komt. Zo niet: MOET de verdamper dicht zitten...
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 14:30 #1192128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lunch.....
Waar een lunchpauze al niet goed voor is.
Ik heb net 12 volt op de afsluiters gezet en de afsluiter die bij het filter zit, doet niets, de andere werkt prima.Ik draai hem er dus vanavond even uit en vervang hem voor een andere, om te zien of dat de hele oplossing is.
If yes, dan hoop ik toch echt dat ik van het inhouden af ben. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 19:49 #1192160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inhouden....
Ja,
Ik ken dat... Is heel vervelend en begint in eerste instantie bij ferm optrekken. De verdamper uit elkaar nemen en schoonmaken helpt wel (ze worden echt wel vettig van binnen na verloop van jaren), maar het is slechts tijdelijk. Verdampers hebben niet het eeuwige leven. Vernieuwen is de optie, tis mij nog niet gelukt om ze te reviseren. Een nieuwe monteren en je kunt weer flink planken. Zo duur zijn ze tenslotte niet.
Het lijkt er in jouw geval trouwens op dat er ergens niet goed is met de afsluiter. Misschien ergens slecht contact??
Succes,
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 21:20 #1192179 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost.

robertm schreef : Het lijkt er in jouw geval trouwens op dat er ergens niet goed is met de afsluiter. Misschien ergens slecht contact??

Slecht contact kon het niet zijn, want de testkoffer gaf overal groen licht, dus dat was goed en het moest iets mechanisch zijn.
Nu had ik gevraagd aan de verkoper om de verdamper onaangetast uit het oude voertuig te knippen, maar er is denk ik toch iets mis gegaan bij het demonteren.
De afsluiter die het niet deed, is los geweest en het binnenwerkje is eruit gevallen. Dit is er weer opzet, helaas scheef zoals ik het kon beoordelen, want hij was zonder dat ik er ook maar iets aan geprutst had wel behoorlijk aan het sissen (gas dus) en zat al scheef voor montage.
Dat palletje wat eruit viel, is verkeerdom in de huls gedaan en teruggeschroefd op de verdamper.Als dit ding nu bekrachtigd wordt, gebeurd er dus niets.
Ding eruit, palletje anderson, ding weer terug, prik erop: YES.
Straks effe proefrijden.
Ik zal trouwens helaas weer op zoek moeten naar een middelste verdamper-schijf want doordat de afsluiter er scheef in zat, is het aluminuim dusdanig beschadigd, dat ik hem niet meer door de snuffeltest krijg.(of is daar nog een loc-tide achtig iets voor)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 21:43 #1192181 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaat wel lukken
Zo te vernemen! Komt wel goed.
Succes,
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 22:04 #1192185 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Komt zeker goed.
Maarre, iets om de zooi weer gasdicht te krijgen? (akkiing en koperen ring gaat niet werken, ruimte te kort)?
Net terug, ritje van een kilometer of 8, geen sputtertje te bekennen.
Ik heb het in <a href="/node/8939" target="_blank">dit draadje</a> vermeld, als het morgenochtend ook zo rijdt, waan ik me eindelijk weer een gelukkig Volvo-rijder. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC