Welke installatie? LPG G3 in een 96'er / 960 3.0 automaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2008 20:00 #1063827
door V700 register
Welke installatie? LPG G3 in een 96'er / 960 3.0 automaat is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal, ik heb mij vandaag een 960 aangeschaft, nu moet er nog LPG G3 in. Ik volg met veel belangstelling de div. draadjes hierover; maar mij is nog niet helemaal duidelijk welke installatie de voorkeur geniet. Een collega heeft mij een inbouwer aangeraden (AGS in Zeist) die PRINS dampgas-injectie levert (met klepsmering), en ik ben geneigd zijn advies op te volgen. Mochten er gefundeerde suggesties zijn om voor een ander systeem te kiezen, dan zou ik die graag van jullie vernemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2008 20:28 #1190855
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hebbes
Gefeliciteerd met je aanschaf!
Deze LPG-installatie heb ik inmiddels anderhalf naar volle tevredenheid (dat van die kleppen smeren weet ik niet of ik dat ook heb). Mijn tankdop zit op de gespiegelde plek van de uitlaat, daar waar dus een de bumper ook wat ruimte heeft. Scheelt boren, ruimte binnen en het staat keurig. 77 litertjes schoon aan de haak op de plek van het reservewiel - past prima. Verbruik 1 op 7,5 lijkt nu het gemiddelde. Geen gefundeerde reactie om iets anders te kiezen, wel het advies om zo groot mogelijke ringtank te nemen (vlakke laadvloer) en de aansluiting niet in het plaatwerk te laten boren.
Wanneer de vraag stelt die je stelt, krijg je vermoedelijk dezelfde verdeelde reacties als die je al gevonden hebt op dit forum. De één heeft LPI en dat bevalt goed, de ander houdt het bij dampgas. Ook bij dampgas zul je leden vinden die er storing mee hadden. De pompen van LPI schijnen een gevoelig punt te zijn, maar harde cijfers en statistieken heb ik nog niet kunnen vinden. Mijn inbouwer raadde iig hetzelfde aan als die van jou. Die in Zeist ken ik niet, maar als het je goed bevalt hoor ik dat graag want over een half jaar loop ik uit de garantie en dan heb ik geen zin meer in een ritje Eindhoven voor storingen.
Deze LPG-installatie heb ik inmiddels anderhalf naar volle tevredenheid (dat van die kleppen smeren weet ik niet of ik dat ook heb). Mijn tankdop zit op de gespiegelde plek van de uitlaat, daar waar dus een de bumper ook wat ruimte heeft. Scheelt boren, ruimte binnen en het staat keurig. 77 litertjes schoon aan de haak op de plek van het reservewiel - past prima. Verbruik 1 op 7,5 lijkt nu het gemiddelde. Geen gefundeerde reactie om iets anders te kiezen, wel het advies om zo groot mogelijke ringtank te nemen (vlakke laadvloer) en de aansluiting niet in het plaatwerk te laten boren.
Wanneer de vraag stelt die je stelt, krijg je vermoedelijk dezelfde verdeelde reacties als die je al gevonden hebt op dit forum. De één heeft LPI en dat bevalt goed, de ander houdt het bij dampgas. Ook bij dampgas zul je leden vinden die er storing mee hadden. De pompen van LPI schijnen een gevoelig punt te zijn, maar harde cijfers en statistieken heb ik nog niet kunnen vinden. Mijn inbouwer raadde iig hetzelfde aan als die van jou. Die in Zeist ken ik niet, maar als het je goed bevalt hoor ik dat graag want over een half jaar loop ik uit de garantie en dan heb ik geen zin meer in een ritje Eindhoven voor storingen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2008 20:43 #1190861
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oude pompen
voor LPI schijnen de oude pompen een beperkte levensduur (paar ton??) te hebben. nieuwere systemen hebben geen intank pomp meer maar een externe. schijnt beter te zijn, maar dit zijn voor mij 3e hands verhalen, ik kan je geen eigen ervaringen geven.
als je een sedan hebt, zou ik voor een tank achter achterbank gaan, als je tenminste je kofferbak niet altijd helemaal vol hebt. voordeel is nog grotere tank en het gewicht ligt wat meer naar voren.
als je een sedan hebt, zou ik voor een tank achter achterbank gaan, als je tenminste je kofferbak niet altijd helemaal vol hebt. voordeel is nog grotere tank en het gewicht ligt wat meer naar voren.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2008 00:15 #1190890
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Goed
Lijkt me een goede keus. Prins is een bekende installatie, en je kiest voor een gasinjectie-techniek (dat is de enige techniek die goed werkt bij deze motoren) dus ik zie geen bezwaren.
Ik ben enige tijd geleden voor een kleinigheid bij AGS geweest, en werd goed en deskundig geholpen.
Ik ben enige tijd geleden voor een kleinigheid bij AGS geweest, en werd goed en deskundig geholpen.
Moderators: Jerry Stam