klepinspectie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2008 19:40 #1063641
door V700 register
klepinspectie is gemaakt door V700 register
Ik zit niet zo ver meer af van koprevisie i.v.m gas.
Om zicht te krijgen wanneer dat moet gebeuren heb ik gehoord dat je middels een camera de toestand van de kleppen te weten kunt komen.
Wie weet hoe ik op korte termijn te weten kan komen wie ik daar voor moet benaderen om geregeld te krijgen dat de camera tijdens de eerstvolgende sleuteldag aanwezig is?
Hier kunnen meerdere leden dan van profiteren!
groet,
andré
Om zicht te krijgen wanneer dat moet gebeuren heb ik gehoord dat je middels een camera de toestand van de kleppen te weten kunt komen.
Wie weet hoe ik op korte termijn te weten kan komen wie ik daar voor moet benaderen om geregeld te krijgen dat de camera tijdens de eerstvolgende sleuteldag aanwezig is?
Hier kunnen meerdere leden dan van profiteren!
groet,
andré
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2008 19:51 #1189701
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijken is leuk
maar is het niet makkelijker naar de vulplaatjes op je kleppen te kijken ? denk dat je hier meer informatie uit haalt dan visuele inspectie via een camera.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2008 22:31 #1189736
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaatjes en compressie.
Ik denk dat de combinatie van de dikte van klepstelplaatjes en de uitslag van een compressietest inderdaad wel een redelijk degelijk beeld geven van hoe de kop eraan toe is.Als je dan ook nakijkt hoe de staat van de olie is en koelvloeistof en of beide niveaus op peil blijven en die 4 dingen zijn allemaal goed, zou ik me geen zorgen meer maken.
Lijkt me een sleuteldag klus?
Waarom denk je trouwens dat je niet ver meer van een koprevisie af zit? Zijn er aanwijzingen voor?
Lijkt me een sleuteldag klus?
Waarom denk je trouwens dat je niet ver meer van een koprevisie af zit? Zijn er aanwijzingen voor?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2009 12:37 #1243895
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koprevisie
vorige week (begin augustus 2009)bij Timen geweest om de kleppen te laten stellen.
De 2e cilinder laat zien dat de klep (uitlaat)daar sneller slijt dan de rest
Plaatje nu 3.30 van de uitlaat.
Volgende keer ( na 15.000 km) wellicht tijd nemen voor klepsteel inkorten, maar dat is al een keer gebeurd bij deze of andere klep dat weet ik niet meer.
Kan zijn dat gasmengsel te arm is doordat gasinjector niet goed zit.Bij handmatige controle merk ik echter geen verschil tussen de injectoren.
Vulplaatje nog net boven rand van zitting uit. Platte schroevendraaier stoot nog tegen plaatje aan.
Vandaar dat ik denk dat binnen niet al te lange tijd koprevisie moet plaatsvinden.
Originele benzinekop en dan meteen iridiumkleppen nemen met harde klepzetels heb ik gelezen.
Vraag is wat dat gaat kosten?
groet,

andré
De 2e cilinder laat zien dat de klep (uitlaat)daar sneller slijt dan de rest
Plaatje nu 3.30 van de uitlaat.
Volgende keer ( na 15.000 km) wellicht tijd nemen voor klepsteel inkorten, maar dat is al een keer gebeurd bij deze of andere klep dat weet ik niet meer.
Kan zijn dat gasmengsel te arm is doordat gasinjector niet goed zit.Bij handmatige controle merk ik echter geen verschil tussen de injectoren.
Vulplaatje nog net boven rand van zitting uit. Platte schroevendraaier stoot nog tegen plaatje aan.
Vandaar dat ik denk dat binnen niet al te lange tijd koprevisie moet plaatsvinden.
Originele benzinekop en dan meteen iridiumkleppen nemen met harde klepzetels heb ik gelezen.
Vraag is wat dat gaat kosten?
groet,

andré
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2009 12:46 #1243896
door V700 register
Ik zou lekker rustig op zoek naar een B230FK-kop, en als het zover is kun je altijd nog kijken wat je doet.
Beantwoord door V700 register in topic Veul.
Veul, denk ik.Maar als je toch bij Timen geweest bent, zal hij waarschijnlijk ook wel gezegd hebben, dat als het plaatje nog boven de zitting uitsteekt, je de komende 50k nog lekker door kan rijden, niet? Of was dat van die ingekorte steel?Berg schreef : Vraag is wat dat gaat kosten?
Ik zou lekker rustig op zoek naar een B230FK-kop, en als het zover is kun je altijd nog kijken wat je doet.
Moderators: Jerry Stam