Benzine pomp blijft draaien?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2008 23:02 #1063454 door V700 register
Benzine pomp blijft draaien? is gemaakt door V700 register
Hallo,
 Ik heb een 945 uit 1992 op LPG. Toen ik deze kocht ging na een maand de benzine pomp erg veel herrie maken. Deze heb ik toen vervangen.
Nu ik deze site heb ontdekt en het eea hier lees vraag ik me af of het wel klopt dat de benzine pomp blijft draaien als hij op LPG staat.
Als dat niet zo moet zijn zou ik graag een schma ontvangen hoe het wel moet zijn.
 Alvast bedankt,
 Fred

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2008 14:58 #1188516 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mooi
Dat is wel het mooiste systeem. Op de injectoren wordt dan de benzine-toevoer afgesloten, verder blijft je hele benzinesysteem meelopen. De brandstof wordt gewoon via de retour-leiding naar de tank teruggevoerd, en dus rondgepompt.
Zorgen dat er daadwerkelijk brandstof en niet een vaag oud kliekje in de tank zit, tijdig brandstoffilter vervangen, eens in de maand een flink stuk op benzine rijden, en je zult zelden tot nooit storingen eraan krijgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2008 15:01 #1188517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad
Die pomp wordt niet afgeschakeld. Je moet altijd wat peut in de tank laten staan, anders loopt de pomp droog en gaat hij naar de vaantjes. Je kunt de pomp uit laten schakelen door een draad van de LPG gas klep een relais laten bedienen en de relais contacten in serie schakelen met de pompen..
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2008 22:19 #1188548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pomp laten lopen?
Ik heb mij laten vertellen, dat de stilstaande benzine in de injectoren in no time in een vervuilende zooi voor de injectors ontaard. Door de pomp te laten draaien, worden de injectoren gekoeld en kan de benzine niet vervuilen, ik heb er dan ook een omschakelunit tussen zitten die alleen de injectoren uitschakelt! De pomp drait altijd.
bevalt prima
Peter, Lobbes, 740 op gasss
bijna 1 miljoen km op gas... 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC