965 [ bj. 7e mnd. 95 ] voorzien van lpg G3 en krijg je het nog op kenteken van de RDW ?
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2008 19:37 #1063385
door Henk Huisman (GAST)
965 [ bj. 7e mnd. 95 ] voorzien van lpg G3 en krijg je het nog op kenteken van de RDW ? is gemaakt door Henk Huisman (GAST)
Ik overweeg een Volvo 965 3.0 of 2.5 automaat te kopen en daar een lpg G3 installatie in te bouwen, maar mijn daeler zij dat er voor
de 3.0 geen systeem meer te krijgen is waarbij je nog G3 op het kenteken krijgt, en een 3.0 zou ook niet lekker lopen op lpg
dat wil er bij mij niet in. Ik ken mensen die er geen enkel probleem mee hebben.
En voor de 2.5 zal het ook niet meer zo gemakelijk zijn om een installatie te krijgen, zij beweerden dat Volvo alleen met
Vialle systemen werkt en dat G3 van Vialle is en daar een patent op heeft om dat zij dat elleen mogen maken en verkopen/leveren
en als ik een installatie wil bestellen het een van de Volvo 850 zal worden deze is nog wel leverbaar met G3 vermelding
op kenteken. Het probleem schijnt vooral in de levering van de injectors te zitten.
Dus mij vraag is heeft iemand van juli die ervaring heeft met lpg G3 en vermelding op het kenteken / RDW.
Zelf rij ik nu 945 diesel { TIC } automaat, met ruim 4 ton op de klok op normaal onderhoud na zonder problemen, maar ik wel
wel eens weer wat anders.
Groet, Henk Huisman
945 diesel tic en 765 GLE 87.   
de 3.0 geen systeem meer te krijgen is waarbij je nog G3 op het kenteken krijgt, en een 3.0 zou ook niet lekker lopen op lpg
dat wil er bij mij niet in. Ik ken mensen die er geen enkel probleem mee hebben.
En voor de 2.5 zal het ook niet meer zo gemakelijk zijn om een installatie te krijgen, zij beweerden dat Volvo alleen met
Vialle systemen werkt en dat G3 van Vialle is en daar een patent op heeft om dat zij dat elleen mogen maken en verkopen/leveren
en als ik een installatie wil bestellen het een van de Volvo 850 zal worden deze is nog wel leverbaar met G3 vermelding
op kenteken. Het probleem schijnt vooral in de levering van de injectors te zitten.
Dus mij vraag is heeft iemand van juli die ervaring heeft met lpg G3 en vermelding op het kenteken / RDW.
Zelf rij ik nu 945 diesel { TIC } automaat, met ruim 4 ton op de klok op normaal onderhoud na zonder problemen, maar ik wel
wel eens weer wat anders.
Groet, Henk Huisman
945 diesel tic en 765 GLE 87.   
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2008 23:30 #1188047
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rondbellen.
Bel Lean Mesman in Eindhoven, nummer weet ik effe niet, en stel daar dezelfde vraag.Als ook zij zeggen dat het niet kan, zouden ze wel eens gelijk kunnen hebben.
Ik heb zelf gewoon naar Volvo gebeld, en gevraagd of ze me dat konden vertellen.Hierop werd mijn kenteken gevraagd, bleef het drie minuten stil, en kreeg ik daarna te horen dat mijn auto niet voldeed aan de Europese EG12/94 norm en dus niet op G3 kan.
Als jouw auto daar dus wel aan voldoet, moet er een installatie zijn die ingebouwd kan worden, maar dan is het wellicht zo dat niemand dat aandurft. Ik heb verder te weinig kennis van de 960 om daar iets over te kunnen zeggen.
Ohja, in Alkmaar zit ook een goeie, en anders bel je toch gewoon naar Vialle Nederland?
Ik heb zelf gewoon naar Volvo gebeld, en gevraagd of ze me dat konden vertellen.Hierop werd mijn kenteken gevraagd, bleef het drie minuten stil, en kreeg ik daarna te horen dat mijn auto niet voldeed aan de Europese EG12/94 norm en dus niet op G3 kan.
Als jouw auto daar dus wel aan voldoet, moet er een installatie zijn die ingebouwd kan worden, maar dan is het wellicht zo dat niemand dat aandurft. Ik heb verder te weinig kennis van de 960 om daar iets over te kunnen zeggen.
Ohja, in Alkmaar zit ook een goeie, en anders bel je toch gewoon naar Vialle Nederland?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2008 12:12 #1188063
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG G3
Ben in dezelfde positie; op zoek naar een V90 of een 960 estate die op LPG G3 moet gaan draaien. Heb hier en daar wel wat info kunnen verzamelen; Volgens VOLVO Beesd zijn er maar een paar typen motoren die een G3 certificaat kunnen krijgen. Ben inmiddels zover dat ik meen dat VOLVO alleen maar die typen aan je door kan en zal geven waarvoor zij zelf ooit een G3 installatie voor hebben aangeboden. Dit houdt dus in dat (nogmaals; = persoonlijke opvatting!) er daadwerkelijk meer typen zijn die hiervoor in aanmerking komen. Enige weken geleden nog gesproken met iemand van AGS in Zeist (030-6954508) die mij nadrukkelijk verzekerde dat hij een G3 installatie MET kenteken vermelding kan inbouwen in de bedoelde auto's. Volgens hem is het van belang dat er GEEN "U9" op het kenteken staat, alles wat daarna komt is "gewoon" op G3 te zetten. Het bedrijf ken ik overigens niet zelf, maar is mij aanbevolen door een collega die nogal wat weet van auto's (hij is een geweldige monteur). Zelf zit ik ook in "de branche", maar dan administratief. Nou dat is dus enige NIET relevante info, maar ik hoop dat je hiermee een stukje van de puzzle hebt gevonden. Ben beniewd naar het verdere verloop. Groet, Tom
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2008 17:59 #1188081
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic G3 geen probleem
G3 is bij de motoren uit de laatste modeljaren geen probleem. Zowel de 180pk als de 204 pk kunnen op g-3. Beide uitvoeringen heb ik (gehad) en bij beide staat er g3 op het kenteken. Als goede gasboer is ook de gebr. van Orsouw uit Eindhoven een aanrader.
Grtx, Jan.
Grtx, Jan.
Moderators: Jerry Stam