onregelmatig draaien met LPI
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2007 14:15 #1063344
door V700 register
Hallo Forumleden,
zo aan het einde van het jaar heb ik dan toch nog een probleempje in een verder storingsloos jaar.
ik heb een 945LPT uit 1997 met een vialle lpi g3, 398000km
de auto trekt op met horten en stoten en het lijkt of hij op drie poten loopt, bij een hoger toerental en bij stationair is het weg, (of merk ik het nauwelijks). Wat er al een tijdje aan zit te komen is at er speling zit in de injectoren van de lpg, dwz ze jutteren een beetje heen en weer, dat moet sowieso hersteld binnenkort, nu denk ik dat er valse lucht wordt meegezogen langs de speling en dat dat alleen bij accelereren het vervelendst is.
op benzine is er geen enkel probleem, dus ik zoek in de lpg zaken. kleppen zijn goed, allemaal tussen de 0,35 en 0,4 mm
ik heb van de injectoren om de beurt de stekker eraf gehad en dan loopt hij dus ook duidelijk op drie cylinders, conclusie: injectoren doen het goed?
is het mogelijk dat die speling ineens zoveel last gaat geven? kan het nog wat anders zijn?
waarom heb ik er dan op benzine geen last van?
Kan iemand mij helpen aan een goede oplossing voor de speling van de lpi-injectoren?
Veel plezier met de eindejaarsvieringen, en een pechloos jaar toegewenst,
groet, Gilles
 
 
onregelmatig draaien met LPI is gemaakt door V700 register
Hallo Forumleden,
zo aan het einde van het jaar heb ik dan toch nog een probleempje in een verder storingsloos jaar.
ik heb een 945LPT uit 1997 met een vialle lpi g3, 398000km
de auto trekt op met horten en stoten en het lijkt of hij op drie poten loopt, bij een hoger toerental en bij stationair is het weg, (of merk ik het nauwelijks). Wat er al een tijdje aan zit te komen is at er speling zit in de injectoren van de lpg, dwz ze jutteren een beetje heen en weer, dat moet sowieso hersteld binnenkort, nu denk ik dat er valse lucht wordt meegezogen langs de speling en dat dat alleen bij accelereren het vervelendst is.
op benzine is er geen enkel probleem, dus ik zoek in de lpg zaken. kleppen zijn goed, allemaal tussen de 0,35 en 0,4 mm
ik heb van de injectoren om de beurt de stekker eraf gehad en dan loopt hij dus ook duidelijk op drie cylinders, conclusie: injectoren doen het goed?
is het mogelijk dat die speling ineens zoveel last gaat geven? kan het nog wat anders zijn?
waarom heb ik er dan op benzine geen last van?
Kan iemand mij helpen aan een goede oplossing voor de speling van de lpi-injectoren?
Veel plezier met de eindejaarsvieringen, en een pechloos jaar toegewenst,
groet, Gilles
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2008 21:40 #1187800
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel bekend
maar bij mij nu ook op benzine het geval. Recent zijn de bougies, kabels, verdeelstuk en rotor vervangen ( en de luchtmassameter) maar ook de dodepuntsensor vervangen. Allemaal tijdelijk resultaat, maar wellicht helpt het loskoppelen van de accu.
Leer graag van je
JP
Leer graag van je

JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2008 12:14 #1188207
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpi nozzle verstopt!
Ik dacht van het schokken en inhouden af te zijn door de lpi pomp te vervangen. Helaas niet het geval bleek een dag later maar wel preventief dan een gereviseerde pomp in de auto. Is ook wat waard.(inclusief de tank dus)
Wat was het dan wel: baas Nieuwenhuijsen lpg te Houten dacht na het rijden van een proefrondje aan een verstopte nozzle.
Afgelopen zaterdag spruitstuk eraf gehaald en inderdaad blijkt alle ellende veroorzaakt te zijn door een verstopte nozzle in het inlaatspruitstuk. Met een naaldje lekker doorgeprikt en doorgeblazen en nu loopt de motor weer OK.
(Meest simpele onderdeeltje bleek dus de boosdoener, goede les dus.)
groeten,
Sicco
 
Wat was het dan wel: baas Nieuwenhuijsen lpg te Houten dacht na het rijden van een proefrondje aan een verstopte nozzle.
Afgelopen zaterdag spruitstuk eraf gehaald en inderdaad blijkt alle ellende veroorzaakt te zijn door een verstopte nozzle in het inlaatspruitstuk. Met een naaldje lekker doorgeprikt en doorgeblazen en nu loopt de motor weer OK.
(Meest simpele onderdeeltje bleek dus de boosdoener, goede les dus.)
groeten,
Sicco
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam