lpi probleem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2007 14:16 #1063251
door V700 register
Is het de pomp in de tank of een ander probleem? Volvo 945 230FK vialle lpi modeljaar 1996.
Op benzine prima, op lpi inhouden en stotteren. Ik kom nog wel op 140 km/uur maar gaat hevig stotterend en met weinig vermogen.
Stationair draait de motor zonder stotteren. Lpi Pomp draait in fase 1 en 2, injectors tikken netjes mee.
Geen foutcodes ontsteking en brandstofinstallatie (benzine) uitgelezen met de OBD. Bougies NGK, rotor en verdeler 1 jaar oud, 20000km mee gereden. (Ik heb er ook nog even Bosch bougies ingedraaid maar geen verbetering)
Heb stekkers van de benzine injectors losgehad bij rijden op lpi maar gaf geen verbetering. Rijdt dus niet op 2 brandstoffen.
Heb lpgfilter eruit gehad zonder verbetering.
Wie heeft nog een idee?
Hebben meer van jullie wel een lpi pomp met succes (dus probleem over) vervangen terwijl deze nog wel ronddraaide?
(Ik heb al veel vialle adressen gebeld maar niemend heeft nu tijd)
Waar kan ik nog meer zoeken?
alvast bedankt
Sicco
 
lpi probleem is gemaakt door V700 register
Is het de pomp in de tank of een ander probleem? Volvo 945 230FK vialle lpi modeljaar 1996.
Op benzine prima, op lpi inhouden en stotteren. Ik kom nog wel op 140 km/uur maar gaat hevig stotterend en met weinig vermogen.
Stationair draait de motor zonder stotteren. Lpi Pomp draait in fase 1 en 2, injectors tikken netjes mee.
Geen foutcodes ontsteking en brandstofinstallatie (benzine) uitgelezen met de OBD. Bougies NGK, rotor en verdeler 1 jaar oud, 20000km mee gereden. (Ik heb er ook nog even Bosch bougies ingedraaid maar geen verbetering)
Heb stekkers van de benzine injectors losgehad bij rijden op lpi maar gaf geen verbetering. Rijdt dus niet op 2 brandstoffen.
Heb lpgfilter eruit gehad zonder verbetering.
Wie heeft nog een idee?
Hebben meer van jullie wel een lpi pomp met succes (dus probleem over) vervangen terwijl deze nog wel ronddraaide?
(Ik heb al veel vialle adressen gebeld maar niemend heeft nu tijd)
Waar kan ik nog meer zoeken?
alvast bedankt
Sicco
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2007 16:01 #1187122
door V700 register
 
lijkt erop dat de pomp aan het stukgaan is
dat de motor stationair goed loopt heeft er mee te maken dat er dan veel minder lpg gebruikt wordt en de pomp dit nog wel bij kan houden, op hogere snelheid loopt het dus spaak daar de pompdruk dan niet meer voldoende is en dan begint te auto te stotteren en in te houden. Als de pomp nog verder gaat verslijten zal de auto op den duur afslaan en heb je soms nog de mogelijkheid korte stukjes op LPG te rijden. Nogal een dure reparatie maar is het nog steeds de eerste pomp en hoeveel km heeft de auto ermee gereden?. die van mij is rond de 250000 km vervangen en rijdt nu weer probleemloos inmiddels 350000 km
Let trouwens nog wel even goed op de electrische installatie, dwz da aansturing naar de pomp die onder de auto doorloopt, deze heeft bij mij ook al eens problemen gegeven, alhoewel ik in eerste instantie aan de pomp denk als bosdoener.
maarja kan nooit kwaad alles uit te sluiten zodat alleen de pomp dan overblijft als oorzaak.
 
roel
Beantwoord door V700 register in topic lpi
 
lijkt erop dat de pomp aan het stukgaan is
dat de motor stationair goed loopt heeft er mee te maken dat er dan veel minder lpg gebruikt wordt en de pomp dit nog wel bij kan houden, op hogere snelheid loopt het dus spaak daar de pompdruk dan niet meer voldoende is en dan begint te auto te stotteren en in te houden. Als de pomp nog verder gaat verslijten zal de auto op den duur afslaan en heb je soms nog de mogelijkheid korte stukjes op LPG te rijden. Nogal een dure reparatie maar is het nog steeds de eerste pomp en hoeveel km heeft de auto ermee gereden?. die van mij is rond de 250000 km vervangen en rijdt nu weer probleemloos inmiddels 350000 km
Let trouwens nog wel even goed op de electrische installatie, dwz da aansturing naar de pomp die onder de auto doorloopt, deze heeft bij mij ook al eens problemen gegeven, alhoewel ik in eerste instantie aan de pomp denk als bosdoener.
maarja kan nooit kwaad alles uit te sluiten zodat alleen de pomp dan overblijft als oorzaak.
 
roel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2007 17:17 #1187143
door V700 register
Mijn pomp lijkt nog niet vervangen te zijn. km stand nu 405.000 en op de gastank staat bouwjaar mei 1996. Auto zelf is van nov. 1995. Ik schat op gas ongeveer 380.000 km gelopen.
Bedrading naar de tank en pomp lijkt heel te zijn omdat alles wel werkt. Heb onder de auto ook geen gekke dingen gezien. Afsluitrelais opent en sluit en pomp draait wel zoals gezegd.
Accuspanning met draaiende motor is ca. 13,5 dus ook dat is wel ok.
sicco
 
Beantwoord door V700 register in topic lpi pomp
Mijn pomp lijkt nog niet vervangen te zijn. km stand nu 405.000 en op de gastank staat bouwjaar mei 1996. Auto zelf is van nov. 1995. Ik schat op gas ongeveer 380.000 km gelopen.
Bedrading naar de tank en pomp lijkt heel te zijn omdat alles wel werkt. Heb onder de auto ook geen gekke dingen gezien. Afsluitrelais opent en sluit en pomp draait wel zoals gezegd.
Accuspanning met draaiende motor is ca. 13,5 dus ook dat is wel ok.
sicco
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2007 19:49 #1187164
door V700 register
Sicco, volgens mij valt er weinig meer aan toe te voegen na wat jij allemaal al gecontroleerd hebt. Het enige wat nog rest is idd een pomptest bij de gasspecialist. Heb zelf ook het probleem dat de pomp stuk is maar bij mij gaf hij het in één keer op.Het gebeurde bij een kilometerstand van 365000 dus wat betreft de kilometerstand is het bij jouw ook heel goed mogelijk dat de pomp defect is. Hoop voor jouw dat je niet zo lang op de pomp hoeft te wachten als ik want ik wacht al 4 weken op een nieuwe twintank met pomp. Schijnbaar moeilijk aan te komen.
Bert
Beantwoord door V700 register in topic LPI
Sicco, volgens mij valt er weinig meer aan toe te voegen na wat jij allemaal al gecontroleerd hebt. Het enige wat nog rest is idd een pomptest bij de gasspecialist. Heb zelf ook het probleem dat de pomp stuk is maar bij mij gaf hij het in één keer op.Het gebeurde bij een kilometerstand van 365000 dus wat betreft de kilometerstand is het bij jouw ook heel goed mogelijk dat de pomp defect is. Hoop voor jouw dat je niet zo lang op de pomp hoeft te wachten als ik want ik wacht al 4 weken op een nieuwe twintank met pomp. Schijnbaar moeilijk aan te komen.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2007 22:54 #1187182
door V700 register
Precies dezefde klachten gehad. Een van de LPG-injectoren bleef open staan, dus in de bijbehorende cilinder het mengsel boven de bovenste explosiegrens (veel te rijk), dus geen ontbranding, dus "lopen op drie potten".
Vervanging van de injector lostte het probleem meteen op.
Groeten uit Zuid-Limburg
Beantwoord door V700 register in topic Lekkende injector?
Precies dezefde klachten gehad. Een van de LPG-injectoren bleef open staan, dus in de bijbehorende cilinder het mengsel boven de bovenste explosiegrens (veel te rijk), dus geen ontbranding, dus "lopen op drie potten".
Vervanging van de injector lostte het probleem meteen op.
Groeten uit Zuid-Limburg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2008 12:17 #1188208
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost!
Bleek uiteindelijk een verstopte lpi nozzle te zijn.
Sicco
Sicco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam