Gezocht: electrisch schema Vialle LPG Verdamperinstallatie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2007 13:32 #1063205 door V700 register
Zoals de kop al aangeeft: heb het internet af ge'google'd naar een electrisch schema voor een Vialle LPG verdamperinstallatie. Ringmixer, lambda-geregeld g2 of g3. Wie heeft wat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2007 17:03 #1186765 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik.

Bij de testkoffer (voor de Vialle AMS) zat een electrisch schema.

Hebben? Stuur me even een berichtje.
Schema is dus voor een Vialle AMS, met GasLuchtMenger(GLM) en type F verdamper, G2.
Overigens heb ik ook het Vialle LPi 'schematisch' maar dus geen schema.
Staat in het drukwerkje Technische leergang Autogassystemen. Ik kan hem je aanbevelen.
Kosten meen ik, 20 euro, maar er staat heel veel info in, ook per type aangeduid en over autogas in het algemeen.

Ik lees het wel.

Waarom wil de dat hebben trouwens? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2007 21:38 #1186793 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Graag!

Beste Bas,

Het betreft niet mijn 940 (die heeft een Necam LPG dampgas install.) maar de 850 1995 (Vialle AMS, met GasLuchtMenger(GLM) en type F verdamper) van mijn ouders. Die ongeveer soortgelijke problemen heeft als jouw 940. Dus graag het electrisch schema: naar flyingdutchman181@hotmail.com.

Bovendien: heb je deze testkoffer? Of weet iemand wat met deze koffer (computer?) allemaal extra uit te lezen of in te stellen is?

Alvast mijn hartelijke dank!

Fred 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2007 23:28 #1186799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Komt eraan.

Schema komt eraan.

Met die koffer kun je niets instellen.
Wel aflezen.

In mijn geval lees ik af, dat het mengsel te arm is en blijft, gedurende deellast.
De oorzaak kan ik er niet mee aflezen, die moet ik dan interpreteren.
Hij test ook of de bedrading in orde is en of de inkomende signalen in orde zijn.

In de koffer zit trouwens ook een AMS computer, hij rijdt er namelijk ook gewoon op, met de orginele AMS in mijn hand, dus.....dan weet je gelijk of de computer een probleem geeft of niet. 

Ik merkte vandaag dat er vloeistof uit de koppeling van gasbuis naar verdamper (of daar in de buurt) lekte en interpreteerde dat als koelvloeistoflekkage. Ik denk eigenlijk eerder, dat het ijs is, wat gesmolten is en over het chassis wegloopt.

Dat zou gelijk alle verklaren: De verdamper bevriest dus niet, maar het koppelstuk met regelklep die onderaan de verdamper hangt.

Ik ga er morgen mee op onderzoek. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC