Emissie van 940 FK 1996 LPG G2
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2007 21:26 #1061930
door V700 register
Ik heb gekozen voor een volvo 940 op lpg G2 in de hoop het milieu wat te ontzien. Naast de relatieve schoonheid van de auto natuurlijk. Zou het mogelijk zijn om de gemiddelde uitstoot van een bepaald type 940 (NOx en C02) in een grafiekje te zetten waarin het wordt vergeleken met de uitstoot van een moderne LPG auto met hetzelfde gewicht en eenzelfde type 940 op benzine? Zijn die gegevens ergens beschikbaar?
Ik zou graag te weten komen hoe milieubelastend ik nou bezig ben met deze auto.
Wie durft hier iets "objectiefs" over te zeggen?
 
Groet, Ad
Emissie van 940 FK 1996 LPG G2 is gemaakt door V700 register
Ik heb gekozen voor een volvo 940 op lpg G2 in de hoop het milieu wat te ontzien. Naast de relatieve schoonheid van de auto natuurlijk. Zou het mogelijk zijn om de gemiddelde uitstoot van een bepaald type 940 (NOx en C02) in een grafiekje te zetten waarin het wordt vergeleken met de uitstoot van een moderne LPG auto met hetzelfde gewicht en eenzelfde type 940 op benzine? Zijn die gegevens ergens beschikbaar?
Ik zou graag te weten komen hoe milieubelastend ik nou bezig ben met deze auto.
Wie durft hier iets "objectiefs" over te zeggen?
 
Groet, Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2007 11:58 #1179344
door Timen Smit
TNO en ook de TU van Eindhoven hebben drie jaar geleden rapporten uitgebracht waarbij LPG gezien werd als een relatief schone brandstof.
De uitstoot van CO2 is 15% minder dan bij benzine. Ook staat in deze rapporten dat de uitstoot van NO zoveel met 900 ton zou verminderen als het aantal auto´s op LPG zou verdubbelen. Het fijnstof zou met 340 ton verminderen.
Naar aanleiding van deze rapporten heeft de Tweede Kamer met algemene stemmen op 13 april 2005 een motie aangenomen dat het fiscale voordeel t.o,v. de andere brandstoffen (benzine en diesel) zou blijven bestaan. De huidige regering liet deze zomer weten dat de BPM op auto´s met LPG in 2008 zou worden verlaagd. Nu echter worden deze plannen door accijnsverhogings plannen weer doorkruist.
Laten we hopen dat de Tweede Kamer in de algemene beschouwingen zijn belofte van 2005 zal herinneren.
Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic Heel simpel maar dat levert geen geld op.
TNO en ook de TU van Eindhoven hebben drie jaar geleden rapporten uitgebracht waarbij LPG gezien werd als een relatief schone brandstof.
De uitstoot van CO2 is 15% minder dan bij benzine. Ook staat in deze rapporten dat de uitstoot van NO zoveel met 900 ton zou verminderen als het aantal auto´s op LPG zou verdubbelen. Het fijnstof zou met 340 ton verminderen.
Naar aanleiding van deze rapporten heeft de Tweede Kamer met algemene stemmen op 13 april 2005 een motie aangenomen dat het fiscale voordeel t.o,v. de andere brandstoffen (benzine en diesel) zou blijven bestaan. De huidige regering liet deze zomer weten dat de BPM op auto´s met LPG in 2008 zou worden verlaagd. Nu echter worden deze plannen door accijnsverhogings plannen weer doorkruist.
Laten we hopen dat de Tweede Kamer in de algemene beschouwingen zijn belofte van 2005 zal herinneren.
Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2007 13:02 #1179348
door V700 register
We zijn bezig met het zoeken naar de mogelijkheden om energie uit reast-afval te halen. Op deze webpagina, <a href=" www.magnegas.com/technology_detail.html ">halverwege het verhaal, een overzicht van allerlei soorten uitstoot. Amerikaans, dus geen LPG :(
Wel een interessant verhaal, hoop begin 2008 de eerste installatie in NL operationeel te hebben.
De produktie is vooralsnog meer dan ik kan verrijden, maar geen vergelijk met de normale consumptie. Voor een vlootje vrachtauto of bussen moet er een forse machine komen. Wellicht later, het eerste begin is het moeilijkst.
En een CNG auto kopen natuurlijk..
Beantwoord door V700 register in topic Magnegas
We zijn bezig met het zoeken naar de mogelijkheden om energie uit reast-afval te halen. Op deze webpagina, <a href=" www.magnegas.com/technology_detail.html ">halverwege het verhaal, een overzicht van allerlei soorten uitstoot. Amerikaans, dus geen LPG :(
Wel een interessant verhaal, hoop begin 2008 de eerste installatie in NL operationeel te hebben.
De produktie is vooralsnog meer dan ik kan verrijden, maar geen vergelijk met de normale consumptie. Voor een vlootje vrachtauto of bussen moet er een forse machine komen. Wellicht later, het eerste begin is het moeilijkst.
En een CNG auto kopen natuurlijk..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2007 20:41 #1179463
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Magnegas - emissie V940
Interessant om te lezen. Ik dacht dat CNG "je van het" is op het moment, maar als ik de cijfers goed heb bekeken scoort magnegas nog vele malen beter qua emissie.
Ik zal mijn oorspronkelijke vraag versimpelen in de vorm van een stelling, want een emissievergelijk is niet zo maar beschikbaar geloof ik.
Ik rij 1 op 8 met LPG, LPG is een relatief schone brandstof, maar die rode baksteen zuipt nou eenmaal, waardoor ik toch (te) veel vervuiling teweeg breng.
Of valt dat allemaal wel mee?
Ik zal mijn oorspronkelijke vraag versimpelen in de vorm van een stelling, want een emissievergelijk is niet zo maar beschikbaar geloof ik.
Ik rij 1 op 8 met LPG, LPG is een relatief schone brandstof, maar die rode baksteen zuipt nou eenmaal, waardoor ik toch (te) veel vervuiling teweeg breng.
Of valt dat allemaal wel mee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam