LPG inbouw bij 409130..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 08:25 #1061710
door V700 register
LPG inbouw bij 409130.. is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
het is zover. Mijn 945(jan 1998) is voorzien van een G-3 Vialle lpi (67liter ringtank) installatie op 27 augustus. Op zich niet bijzonder maar deze 945 is al ingereden, er staat 409130 km op..
In dit draadje wil ik mijn ervaringen met andere volvisti en lpg'ers delen.
De gegevens:
- 945 van 1998, bij aanschaf door mij(okt 2006) op 392dkm
- De auto heeft eerder al op gas gereden
- Na 16 dkm met benzine vond ik het wel genoeg
Installatiekosten 2606 euro via Nordicar(Heerhugowaard), inbouwer ABK uit Alkmaar.
Ik ga er vanuit de installatie na ongeveer 40 dkm terugverdiend te hebben in ongeveer 2,5 jaar.
Het verbruik is natuurlijk het grootste vraagteken. Op benzine ging het rond de 1:9,2. Rijstijl is vooral stevig doorrijden op de snelweg, rond de 140 km.
Genoeg info? Vragen staat vrij
Fred
het is zover. Mijn 945(jan 1998) is voorzien van een G-3 Vialle lpi (67liter ringtank) installatie op 27 augustus. Op zich niet bijzonder maar deze 945 is al ingereden, er staat 409130 km op..
In dit draadje wil ik mijn ervaringen met andere volvisti en lpg'ers delen.
De gegevens:
- 945 van 1998, bij aanschaf door mij(okt 2006) op 392dkm
- De auto heeft eerder al op gas gereden
- Na 16 dkm met benzine vond ik het wel genoeg
Installatiekosten 2606 euro via Nordicar(Heerhugowaard), inbouwer ABK uit Alkmaar.
Ik ga er vanuit de installatie na ongeveer 40 dkm terugverdiend te hebben in ongeveer 2,5 jaar.
Het verbruik is natuurlijk het grootste vraagteken. Op benzine ging het rond de 1:9,2. Rijstijl is vooral stevig doorrijden op de snelweg, rond de 140 km.
Genoeg info? Vragen staat vrij
Fred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 20:29 #1177526
door V700 register
Ik vind het zeer interessant,
maar uit economisch oogpunt is het niet slim lijkt me. maar dat is maar een mening.
De auto is economisch en technisch zo goed als afgeschreven. Alleen ... Het is een VOLVO! dus dan ligt het net anders dan bij de res.
Ik ben benieuwd of je die 100.000 km extra er uit gaat halen en dus je afschrijving van je gas terugverdiend hebt, zonder extra kosten, zoals een nieuwe kop etc etc.
Lijkt me zeer leuk om te volgen.
Beantwoord door V700 register in topic sjee.
Ik vind het zeer interessant,
maar uit economisch oogpunt is het niet slim lijkt me. maar dat is maar een mening.
De auto is economisch en technisch zo goed als afgeschreven. Alleen ... Het is een VOLVO! dus dan ligt het net anders dan bij de res.
Ik ben benieuwd of je die 100.000 km extra er uit gaat halen en dus je afschrijving van je gas terugverdiend hebt, zonder extra kosten, zoals een nieuwe kop etc etc.
Lijkt me zeer leuk om te volgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2007 13:11 #1177595
door V700 register
Ik heb er twee die al ruim boven de 4 ton zitten, allebei met gas erin, de ene een 740 met b230F heeft er nu 510000 opzitten en heeft net groot onderhoud gehad(dwz de hele boel is vervangen voor 940 spul, motor niet, bak wel, achteras wel), dit is een beetje een prestigeproject, want ik wil dat ie de 1000000 haalt, en wat men wil lukt altijd, de andere is een tussendoor autootje een 240 met B200F en die heeft er 640000 opzitten, omdat de bakstenen nou eenmaal net LEGO-dozen zijn, heb ik gewoon alles wat defect was vervangen, omdat ik alles zelf doe en ook regelmatig een autootje sloop heb ik meestal onderdelen zat en kost het weinig. Een kop gaat op gas ongeveer 2 tot 2,5 ton mee en dan zit je in jou geval in ieder geval een 200.000 verder, zou ik me dus niet druk over maken, bij die tijd is er altijd wel ergens een kop te scoren of je oude te reviseren, je kunt voor de prijs in ieder geval geen andere auto kopen, ik zelf wil niet anders meer als een redblock op gas.
Rij en gas voorzichtig, Co.
Beantwoord door V700 register in topic 2 stuks
Ik heb er twee die al ruim boven de 4 ton zitten, allebei met gas erin, de ene een 740 met b230F heeft er nu 510000 opzitten en heeft net groot onderhoud gehad(dwz de hele boel is vervangen voor 940 spul, motor niet, bak wel, achteras wel), dit is een beetje een prestigeproject, want ik wil dat ie de 1000000 haalt, en wat men wil lukt altijd, de andere is een tussendoor autootje een 240 met B200F en die heeft er 640000 opzitten, omdat de bakstenen nou eenmaal net LEGO-dozen zijn, heb ik gewoon alles wat defect was vervangen, omdat ik alles zelf doe en ook regelmatig een autootje sloop heb ik meestal onderdelen zat en kost het weinig. Een kop gaat op gas ongeveer 2 tot 2,5 ton mee en dan zit je in jou geval in ieder geval een 200.000 verder, zou ik me dus niet druk over maken, bij die tijd is er altijd wel ergens een kop te scoren of je oude te reviseren, je kunt voor de prijs in ieder geval geen andere auto kopen, ik zelf wil niet anders meer als een redblock op gas.
Rij en gas voorzichtig, Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2007 15:22 #1177599
door V700 register
Fred,
Je kunt nog heel lang op LPG rijden met die km stand. Geen enkel probleem, heb zelf al vele tonnen gereden met LPG en nog nooit koprevisie gehad. WEL er voor zorgen dat:
- klepspeling regelmatig wordt gecontroleerd. Om de 30dkm of zo, maar niet meer.
- De boel enigszins wat RIJK wordt afgesteld. Dus niet precies op lambda 1.0, maar gewoon beetje rijker (hoger CO gehalte). Kost je wat meer brandstof, maar minder kans op een backfire en vooral een koelere ontbranding (levensduur, en bovendien wat meer koppel). De vraag is of je dat met een LPI installatie kan instellen. Zo niet, laat dan maar, het blift lang meegaan. Klepspeling in de aten houden.
Robert.
Co,
200.000km met een kop? Lijkt mij een beetje laag, mijn ervaring is meer. Maar goed, de Volvo's lopen inderdaad prima op gas. Mijn ervaring is gebaseerd op een B21A ('77 244) en B280's. Die laatsten lijken ook onverwoestbaar op gas.
Beantwoord door V700 register in topic C4H10 C3H8
Fred,
Je kunt nog heel lang op LPG rijden met die km stand. Geen enkel probleem, heb zelf al vele tonnen gereden met LPG en nog nooit koprevisie gehad. WEL er voor zorgen dat:
- klepspeling regelmatig wordt gecontroleerd. Om de 30dkm of zo, maar niet meer.
- De boel enigszins wat RIJK wordt afgesteld. Dus niet precies op lambda 1.0, maar gewoon beetje rijker (hoger CO gehalte). Kost je wat meer brandstof, maar minder kans op een backfire en vooral een koelere ontbranding (levensduur, en bovendien wat meer koppel). De vraag is of je dat met een LPI installatie kan instellen. Zo niet, laat dan maar, het blift lang meegaan. Klepspeling in de aten houden.
Robert.
Co,
200.000km met een kop? Lijkt mij een beetje laag, mijn ervaring is meer. Maar goed, de Volvo's lopen inderdaad prima op gas. Mijn ervaring is gebaseerd op een B21A ('77 244) en B280's. Die laatsten lijken ook onverwoestbaar op gas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2007 17:38 #1177607
door V700 register
Robert,
Die kop heeft al een flinke boodschap gedaan en is op benzine ook al gebruikt, om dan te zeggen dat ie nog wel 3 a 400000 mee kan lijkt me wat optimistisch, 200000 is een schatting uit realisme, als ie langer meegaat is het leuk meegenomen, maar de meest waarschijnlijke levensduur is toch wel in de buurt van de 2 ton hoor, dit uit eigen ervaring en al zeker bij een LPI installatie, het eerste wat waarschijnlijk kapot gaat is dan de LPI-pomp in de tank bij ongeveer 100000 km's.
Groeten,Co
Beantwoord door V700 register in topic Robert,
Die kop heeft al
Robert,
Die kop heeft al een flinke boodschap gedaan en is op benzine ook al gebruikt, om dan te zeggen dat ie nog wel 3 a 400000 mee kan lijkt me wat optimistisch, 200000 is een schatting uit realisme, als ie langer meegaat is het leuk meegenomen, maar de meest waarschijnlijke levensduur is toch wel in de buurt van de 2 ton hoor, dit uit eigen ervaring en al zeker bij een LPI installatie, het eerste wat waarschijnlijk kapot gaat is dan de LPI-pomp in de tank bij ongeveer 100000 km's.
Groeten,Co
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2007 17:49 #1177609
door V700 register
Mijn LPi-pomp houdt het nu al 330 kkm vol....
Rob
Beantwoord door V700 register in topic Lpi pomp
Mijn LPi-pomp houdt het nu al 330 kkm vol....
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2007 09:06 #1177795
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwestie van je tank niet
Kwestie van je tank niet leeg rijden, want daar gaan ze stuk van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2007 13:00 #1177812
door V700 register
Co,
Hmmm.... dat betekent om de 4 a 5 jaar een nieuwe kop voor mij. Ik zie wel, ik heb erg goede ervaringen met redblocks en de V6 op gas. Zo veel geld hoeft een gereviseerde kop met nwe zittingen ook niet te kosten.
Over die tankpomp van een LPI installatie heb ik ook al 1 en ander gelezen.
Cheers,
Robert
Beantwoord door V700 register in topic 2ton
Co,
Hmmm.... dat betekent om de 4 a 5 jaar een nieuwe kop voor mij. Ik zie wel, ik heb erg goede ervaringen met redblocks en de V6 op gas. Zo veel geld hoeft een gereviseerde kop met nwe zittingen ook niet te kosten.
Over die tankpomp van een LPI installatie heb ik ook al 1 en ander gelezen.
Cheers,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2007 16:24 #1178533
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruikscijfers LPG
Hallo allemaal,
de eerste 1000 km zit erop, probleemloos, iets anders had ik niet verwacht.
De netto inhoud van de tank is ongeveer 53 liter. Het gasmetertje heeft geen geleidelijk verloop lijkt het. Van 4 streepjes groen (250 km gereden) naar 1 streepje (350 km) is een beetje apart.
Het verbruik is 1 op 7,6 tot nu toe met zo'n 80% snelwegverkeer.
Zaterdag ook nog een prachtige set velgen met winterbanden opgehaald bij Hans L, zie de oude foto bij zijn profile.
Groeten
Fred
de eerste 1000 km zit erop, probleemloos, iets anders had ik niet verwacht.
De netto inhoud van de tank is ongeveer 53 liter. Het gasmetertje heeft geen geleidelijk verloop lijkt het. Van 4 streepjes groen (250 km gereden) naar 1 streepje (350 km) is een beetje apart.
Het verbruik is 1 op 7,6 tot nu toe met zo'n 80% snelwegverkeer.
Zaterdag ook nog een prachtige set velgen met winterbanden opgehaald bij Hans L, zie de oude foto bij zijn profile.
Groeten
Fred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2007 14:11 #1178697
door V700 register
Forse prijs voor de installatie. Bij mijn weten betaal je 2100 incl. bij van Orsouw voor G3
 
Beantwoord door V700 register in topic 2600 Euro. da's een dure
Forse prijs voor de installatie. Bij mijn weten betaal je 2100 incl. bij van Orsouw voor G3
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam