kleppen stellen, maar hoe vaak

• Freek van der Heijden (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2007 18:31 #1061190 door Freek van der Heijden (GAST)
kleppen stellen, maar hoe vaak is gemaakt door Freek van der Heijden (GAST)

Hoe vaak moeten de kleppen van een 740 turbo op lpg afgesteld worden?

Ik weet dat het bij mijn vorige auto (een 142) om de 5000 km moest omdat deze (waarschijnlijk) geen lpg-kop had. Hoe zit dat met een 740? Zijn de kleppen en stoters daar al van gegalvaniseerd?  

Gr,

Freek 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2007 19:44 #1174270 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Controleren

Tussen controleren en stellen zit een verschil. Controleren kost hooguit een klepdekselpakking. Als je motor nog niet kent zou ik direct controleren. Controleer daarna om de 10.000 km. Blijft het slijtageppatroon binnen de perken controleer dan om de 15.000 * km. * Realiseer je wel je controleert nooit te veel. Te weinig controle kost je de kleppen.

Is bij controle de klepspeling minder dan 0.3 mm ga dan direct stellen want bij deze klepspeling gaat het excessief snel naar nog minder.

Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2007 21:20 #1174287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg

Hey Freek,

Ik heb eigenlijk een hele andere vraag,maar wat voor lpg installatie heb jij in je turbo???

En hoe bevalt die???

grts Eelco die aan de turbo gaat ( als alles past ).

• Freek van der Heijden (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2007 15:12 #1174331 door Freek van der Heijden (GAST)
Beantwoord door Freek van der Heijden (GAST) in topic Ik zal eens kijken of ik

Ik zal eens kijken of ik een merkje kan vinden. Ik heb niet zo'n luxe installatie waarbij de auto eerst op benzine start en daarna automatisch overschakeld op lpg. Ik moet zelf het knopje omzetten. De Volvo start heel slecht koud (zowel op benzine als LPG), ik heb de auto pas een week, dus misschien ontdek ik wel een trucje.

Als de Volvo eenmaal loopt het ik totaal geen problemen op lpg. Op benzine rijdt ie ook goed, bijna geen verschil, alleen is hij wat krachtiger op benzine, maar dat weet iedereen wel.

Er liggen 2 kleine lpg-tanks in mijn reservewielruimte. 

Gr,

Freek 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2007 16:26 #1174646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat voor lpg?

Ik heb een B230FT met een OMVL istallatie. Daar zit ook nog een regelkastje op van VOGEL. Op de tank zit een grote sticker van Van Orsauw in Eindhoven.

Als hij koud is start ik op benzine, waarna hij na even de 2000tpm geraakt te hebben over gaat op LPG. Als hij warm is, of de hele dag in de zon heeft gestaan start ik direct op LPG. Ik heb in de afgelopen 20.000km geen enkel probleem gehad met deze istallatie. Trouwens de hoeveelheid lpg die wordt gegeven wordt beinvloed door een drukslang tussen de turbo en de verdamper.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Heb je al eerder een berichtje gestuurd, maar daar nooit reactie op gehad.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC