Ingebouwde LPG pomp/LPG professor Purmerend

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2007 20:17 #1061120 door V700 register
Ingebouwde LPG pomp/LPG professor Purmerend is gemaakt door V700 register

Na een dikke 3 ton met deze tank en pomp lijkt de pomp het nu echt snel te gaan begeven; moet nu met regelmaat benzine gebruiken, vooral na een bocht omlaag, zoals een afrit van een autoweg.

Ondermeer de LPG professor in Purmerend schijnt deze pompen te repareren; ik neem aan dat dat een stuk goedkoper is dan de vervangingstank die rond de 1000 euro zou gaan kosten.  Over dit bedrijf stond een "eng" stukje over de kwaliteit maar dat speelde zich af rond 1996, dus het zoubeter kunnen zijn: daarom 3 vragen:

- Heeft iemand ervaring met het repareren van de ingebouwde LPG pomp, en zo ja waar en wat kostte het?
- Welke ervaring heb je ermee en
- heeft iemand recente ervaring met de LPG prof uit Purmerend.

Alvast bedankt en uiteraard zijn tips voor andere aanbieders van reparatie of ruiltanks van harte welkom.

JP

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2007 22:16 #1173938 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic LPG prof
Met de LPG prof heb ik zelf geen ervaringen, maar het verhaal bij miojn V90 was wel, dat de gasinstallatie door die heren onder handen was genomen, en dat er nog een laatste afstelbeurt bij de auto zou horen.

Wel, de gasinstallatie die gemonteerd is, kent geen mogelijkheden om af te stellen op de manier zoals volgens de verkoper nog zou moeten, er is een G3-installatie op brute wijze omgevormd tot G1. In wiens opdracht, en waar, ik weet het niet, maar als die professor naar de auto gekeken heeft, moet hem dat beslist zijn opgevallen....

Oftewel, ik zou er nog niet al te veel vertrouwen in hebben eigenlijk.Ik vind ook, dat hun website een heel moi verhaal presenteert dat ze zoveel kunne, maar als je gaat kijken wat er staat, dan vertellen ze niets. Dit in tegenstelling tot een site van bijvoorbeeld Vogels of Ikema, waar je echt een technisch verhaal kunt lezen, en dat getuigt wat mij betreft van veel meer vertrouwen in eigen kunnen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2007 11:46 #1173968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eh
Ik weet niet precies waar het om gaat maar een G3 gasinstallatie moet `ingeleerd`worden, dit moet volgens een bepaalde volgorde en moet als de auto een tijdje op gas heeft gelopen en schoongebrand is worden herhaald, omdat de motor als het ware moet wennen op gas, misschien dat dat bedoeld wordt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2007 12:50 #1174105 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vogels of Ikema

Hallo Willem,

Ga de websites van Vogels en/of Ikema opzoeken.

Bedankt

JP

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2007 15:57 #1174112 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic gebr. van Orsouw

JohnPeter,

ik zou ook even info navragen bij de gebroeders van Orsouw in Eindhoven. Is een heel gerenommeerd bedrijf waar ik persoonlijk hele goede ervaringen mee heb al vele jaren en met diverse auto's. Het rijden op gas heeft voor hen weinig geheimen en ze zijn prijstechnisch ook niet verkeerd. En hun service is ook prima. Doen niet moeilijk met garantie en je kunt er altijd snel terecht bij een probleem. Hoewel ik dat nog maar één keer heb gehad, tussentijds een probleem.

Groeten, Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2007 19:27 #1174268 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ken ze

Ze hebben mijn gasinstallatie ingebouwd. Het is een beetje een buurman-en-buurman bedrijf. Op gegeven moment was ik alle vertrouwen kwijt, maar kwam later schoorvoetend terug.

Voor het onderhoud wil ik naar een andere gasbouwer in de buurt gaan, ze werken behoorlijk chaotisch en weinig gestructureerd. Er staat wel veel Volvo's: laatst een 145 en een 245. Ook veel oude MB's.

groet 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2007 09:49 #1174309 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt

Geloof niet dat ik de rit Groningen - Purmerend ga maken. drie keer op en neer rijden voor wat aanpassingen is een risico dat ik maar niet neem.

"wip" misschien vandaag even bij Van Orsouw aan maar heb zo het idee dat ik een tank moet laten vervangen en dat dan maar in het noorden laat doen.

Iedereen bedankt voor de tips!

JP

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC