Backfire door valse lucht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens de LPG boer heb ik bij vacuüm bekrachtiger lekkage op aansluiting van de hoofdrem cilinder op de vacuüm bekrachtiger. Dit heeft hij laten zien door WD40 bij de aansluiting te spuiten waardoor de motor anders ging lopen. Nu heb ik dit probleem bij mijn garage voor gelegd(BOVAG) en die stond te kijken alsof hij water zag branden. Dit was volgens hem alleen mogelijk wanneer de membraam lek is en dus de bekrachtiger niet zou functioneren. Nu heb ik gecontroleerd maar hij werkt prima, pedaal inzakken bij starten en opkomen bij uit zetten.
Heeft iemand van jullie dit al een keer mee gemaakt en hoe verhelp ik deze lekkage?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Membraan kan heel goed lek zijn en toch kan dan de bekrachtiger genoeg druk opbouwen om de remmen (nog) goed te laten werken.
Zo rij ik regelmatig in een S80 waarvan het membraam bij het pedaal lek is ( je hoort duidelijk luchtdruk ontsnappen ) toch remt de auto nog steeds goed ( alleen hoe lang nog ).
Als de afsluiting in het membraam het in één keer begeeft zal je wel schrikken ( geen rembekrachtiger meer )
Ëén flinke backfire kan je ook gelijk je motor kosten, bij mij kwam ik een keer de gesmolten moertjes uit de carburateur (B200F) tegen toen ze vastgesmolten bovenop de zuiger zaten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ik begrepen heb, is dat wanneer het membraam lek is, deze in principe alleen aan de binnnenkant (bij rem pedaal) kan lekken! Daarom is het zo vreemd dat bij mij de lekkage aan de andere kant is? Bij mij is wel, door de backfire, het luchtfilter huis uit elkander. Deze heb ik op moment gerepareerd met een trek bandje.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Pierre van Aert schreef : Ëén flinke backfire kan je ook gelijk je motor kosten, bij mij kwam ik een keer de gesmolten moertjes uit de carburateur (B200F) tegen toen ze vastgesmolten bovenop de zuiger zaten.
Dat vijnd ik dan wel knap, eigenlijk... uit welke carburateur kwamen die? B200F is een injectie...
Backfire veroorzaakt meestal schade aan luchtfilterslang en luchtfilterhuis, als de klap ergens naar toe kan springt daar iets kapot.
Als je zorgt dat de klap van de backfire ergens hen kan, wordt vrijwel nooit serieuze schade aangericht (dus geen strakgedraaide slangklemmen om de luchtslang bijvoorbeeld, dan springt die gewoon los, druk je 'm terug en rijdt verder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry, was natuurlijk een B200K (240-1986)
Was overigens wel verbaasd, dat het verbruik op LPG 1-10 - 1-11 was, maar dat kwam door een dichtgeslibde gasverdamper, waardoor het mengsel te arm was, de motor te heet werd enz enz.

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Pierre
Pierre van Aert schreef : ... bij mij kwam ik een keer de gesmolten moertjes uit de carburateur (B200F) tegen toen ze vastgesmolten bovenop de zuiger zaten.
Volgens mij smelt staal zo rond de 1200 graden Celsius. Dat kan voor bepaalde legeringen een graadje of 100 a 150 (dacht ik) verschuiven, maar veel meer ook niet. Als die moertjes dus gesmolten zijn, is het behoorlijk warm geweest onder de kap.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-