Backfire door valse lucht

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2007 10:13 #1060846 door V700 register
Backfire door valse lucht is gemaakt door V700 register
Hallo,

Volgens de LPG boer heb ik bij vacuüm bekrachtiger lekkage op aansluiting van de hoofdrem cilinder op de vacuüm bekrachtiger. Dit heeft hij laten zien door WD40 bij de aansluiting te spuiten waardoor de motor anders ging lopen. Nu heb ik dit probleem bij mijn garage voor gelegd(BOVAG) en die stond te kijken alsof hij water zag branden. Dit was volgens hem alleen mogelijk wanneer de membraam lek is en dus de bekrachtiger niet zou functioneren. Nu heb ik gecontroleerd maar hij werkt prima, pedaal inzakken bij starten en opkomen bij uit zetten.
Heeft iemand van jullie dit al een keer mee gemaakt en hoe verhelp ik deze lekkage?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2007 10:43 #1171931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Membraan kan heel goed lek

Membraan kan heel goed lek zijn en toch kan dan de bekrachtiger genoeg druk opbouwen om de remmen (nog) goed te laten werken.


Zo rij ik regelmatig in een S80 waarvan het membraam bij het pedaal lek is ( je hoort duidelijk luchtdruk ontsnappen ) toch remt de auto nog steeds goed ( alleen hoe lang nog ).


Als de afsluiting in het membraam het in één keer begeeft zal je wel schrikken ( geen rembekrachtiger meer )


Ëén flinke backfire kan je ook gelijk je motor kosten, bij mij kwam ik een keer de gesmolten moertjes uit de carburateur (B200F) tegen toen ze vastgesmolten bovenop de zuiger zaten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2007 11:56 #1171935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Pierre, Wat ik
Hallo Pierre,

Wat ik begrepen heb, is dat wanneer het membraam lek is, deze in principe alleen aan de binnnenkant (bij rem pedaal) kan lekken! Daarom is het zo vreemd dat bij mij de lekkage aan de andere kant is? Bij mij is wel, door de backfire, het luchtfilter huis uit elkander. Deze heb ik op moment gerepareerd met een trek bandje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2007 12:23 #1171937 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Spannend...

Pierre van Aert schreef : Ëén flinke backfire kan je ook gelijk je motor kosten, bij mij kwam ik een keer de gesmolten moertjes uit de carburateur (B200F) tegen toen ze vastgesmolten bovenop de zuiger zaten.



Dat vijnd ik dan wel knap, eigenlijk... uit welke carburateur kwamen die? B200F is een injectie...


Backfire veroorzaakt meestal schade aan luchtfilterslang en luchtfilterhuis, als de klap ergens naar toe kan springt daar iets kapot.


Als je zorgt dat de klap van de backfire ergens hen kan, wordt vrijwel nooit serieuze schade aangericht (dus geen strakgedraaide slangklemmen om de luchtslang bijvoorbeeld, dan springt die gewoon los, druk je 'm terug en rijdt verder. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2007 13:50 #1171958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry, was natuurlijk een

Sorry, was natuurlijk een B200K  (240-1986)


Was overigens wel verbaasd, dat het verbruik op LPG 1-10 - 1-11 was, maar dat kwam door een dichtgeslibde gasverdamper, waardoor het mengsel te arm was, de motor te heet werd enz enz.


 


 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2007 14:56 #1171970 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Erg warm

Hallo Pierre

Pierre van Aert schreef : ... bij mij kwam ik een keer de gesmolten moertjes uit de carburateur (B200F) tegen toen ze vastgesmolten bovenop de zuiger zaten.



Volgens mij smelt staal zo rond de 1200 graden Celsius.  Dat kan voor bepaalde legeringen een graadje of 100 a 150 (dacht ik) verschuiven, maar veel meer ook niet.  Als die moertjes dus gesmolten zijn, is het behoorlijk warm geweest onder de kap.


Groetjes


Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2007 14:26 #1174040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkage hooftremcilinder
als een lekkage hebt in de rembekrachtiger en je hebt geen G3 installatie maar gewoon G2 moet je dit ook merken aan de motor, deze zal dan minder goed stationair blijven lopen, vooral een automaat zal dan in de Drive stand neigingen hebben om af te slaan. loopt je motor slecht stationair en weet je niet zeker of het je rem bekrachtiger is. dan moet je gewoon een keer de zuigslang van de bekrachtiger los trekken en kijken hoe hij dan loopt, niet vergeten om hem op het spruitstuk af te doppen. loopt hij dan beter dan kun je er vanuit gaan dat het je bekrachtiger is. ik rijd zelf een 740 met een B230E motor, heb er onlangs zelf gas in gebouwt maar krijg hem ook niet goed afgestelt omdat hij langs alle kanten te veel valse lucht zuigt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD