koelwater lekkage
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik HOOP dat het inderdaad gewoon de aanvoer en/of retourslang naar de verdamper is die lekt. Moet ik voor de zekerheid druk op het systeem laten zetten om te testen of de koppakking nog goed is? Of is het sowieso uitgesloten dat een koppakking ter plaatse van de verdelerkap spetters koelvloeistof doorlaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het inderdaad alleen op LPG gebeurd, zou ik het circuit van en naar de verdamper verdenken, maar bij mij (B230FB met Vialle) zit dat gewoon aan elkaar geknoopt.Volgens mij zit er ook geen schakelmechaniek tussen, die water toevoer naar de verdamper stopt als je op benzine rijdt......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
er zit een aflsuiter tussen. Ik kijk morgen nog wel eens heel goed.wp001 schreef : Heel vreemd dat de lekkage alleen bij het rijden op LPG optreedt. Het koelcircuit van de verdamper wordt ook op het rijden bij benzine gewoon gebruikt. Of heb je er een een afsluiter tussen zitten? Gewoon goed kijken waar de lekkage zit is mijn advies.
Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan zou ik de slangen van en naar de verdamper inderdaad maar eens goed inspecteren.Wouter1973 schreef : er zit een aflsuiter tussen. Ik kijk morgen nog wel eens heel goed.
Als dat het is, valt het nog mee, gelukkig.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
het is maar een hint!
Peter, Lobbes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor de auto staande, motorkap open, kijk ik naar het motorblok. Links van het motorblok is de verdamper gesitueerd. Achter het motorblok (tussen blok en schutbord) lopen twee slangen naar de verdamper toe. Precies ONDER de verdelerkap klotst de koelvloeistof eruit bij gasgeven. De slangen zien er hier slecht uit (bobbeltjes, plaatselijk ruw oppervlak) en zijn zacht. Knijpen in één van de slangen resulteert in koelvloeistof die uit de slang sprietst. Ik breng de Volvo maandag even bij de LPG specialist om de slangen te vervangen, en heb goede hoop dat dan alles weer in orde is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je namelijk 3 meter slang haalt (duidelijk vermelden dat het om koelwaterslang gaat) en de BINNEN-diameter even opschrijft, stukje meenemen (zit toch een afsluiter tussen), kun je die voor een paar euri bij de Besbo of Brezan halen.Spul kost hier 3 euro de meter.
Vervangen is een koud kunstje (afgeszien van bloktemperatuur....
In het ergste geval 8 slangeklemmetjes loshalen (en eventueel vervangen) en het zit weer.
Scheelt je weer arbeidsloon....
Succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat "Baseman" schrijft klopt, ik heb het gisteren toevallig net gedaan. De lpg specialist gebruikt waarschijnlijk 16 mm (binnendiameter) slang, die van mij gaf aan dat 15 mm ook kan.. Ik was met twee meter klaar, hangt een beetje af van de plek waar je verdamper precies zit.
Eigenlijk zijn er slechts twee problemen: je moet er even tijd voor hebben/maken en hoe vang je de weglopende koelvloeistof (milieu)netjes op. Slangen er één voor één uit, nieuwe slangen erin, (als er inderdaad een afsluiter tussen zit zou ik ze zelfs voor't grootste deel vullen), alles goed vastzetten en proberen de lucht goed kwijt te raken.
Gereedschap?: dopje 7, flinke schroevendraaier, scherp mes en busje WD40.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





