werkt een CIS klep bij GAS??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2007 22:44 #1059116
door V700 register
werkt een CIS klep bij GAS?? is gemaakt door V700 register
Ik heb zo'n ouderwets gasstel gemonteerd met een Lambdasonde simulator om niet steeds tegen dat rode lampje aan te hoeven kijken. Volgens mij werkt dan alle electronica, ook de aansturing van de CIS klep. Helaas: op benzine valt hij keurig terug naar zo'n 850 toeren en bij gas varieert het toerental van rammelen (koud) tot 1300 toeren bij warm.
Dat klopt toch niet?
wie weet raad?
Peter van der Wal, Lobbes
Dat klopt toch niet?
wie weet raad?
Peter van der Wal, Lobbes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2007 22:58 #1160901
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt niet.
Ik heb Arjan, die bij Carlo Schmidt, gezien, dat hij met een griptang de slang van de cisklep dichtzette, waarna de motor hevig stotterend wel bleef doorlopen. Na verwijderen regelt het toerental weer tot 850 rpm. Dit was bij een 240 met een B230 meen ik, op gas uiteraard.
Of het buitenwerking stellen van de lambda-regelinstallatie door een simulator heeft hier denk ik geen invloed op, tenzij er ook aan de regelunit (lees:ECU) iets veranderd is, toch? Of denk ik nu te simpel?
Of het buitenwerking stellen van de lambda-regelinstallatie door een simulator heeft hier denk ik geen invloed op, tenzij er ook aan de regelunit (lees:ECU) iets veranderd is, toch? Of denk ik nu te simpel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2007 09:19 #1160927
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS
Volgens mij zou de CIS-klep dezelfde werking moeten hebben bij zowel gas als benzine. Is het niet zo dat de verdamper en/of andere onderdelen van de lpg-installatie gewoon niet goed staat afgesteld?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2007 10:05 #1160930
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine
Loopt ie op benzine wel helemaal lekker?
Ik bedoel, kan het niet zijn dat er op benzine iets niet goed zich, wat zich met rijden op gas pas duidelijk manifesteert?
Bij mij reed ie op benzine best schappelijk, maar op gas rammelde het blok behoorlijk.
Verdelerkap vervangen en hij staat weer mooi stil in het vooronder....
Ik bedoel, kan het niet zijn dat er op benzine iets niet goed zich, wat zich met rijden op gas pas duidelijk manifesteert?
Bij mij reed ie op benzine best schappelijk, maar op gas rammelde het blok behoorlijk.
Verdelerkap vervangen en hij staat weer mooi stil in het vooronder....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2007 22:29 #1161128
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine/gas
Op benzine loopt ie echt schitterend, bij omschakelen naar gas is ie meteen de kluts kwijt....
Peter
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2007 22:45 #1161132
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vialle?
Je had geen Vialle toch?
Is er anders een manier om jouw gascomputer te resetten?Het klinkt als een uitdaging voor Arjan, de 31ste.
Is er anders een manier om jouw gascomputer te resetten?Het klinkt als een uitdaging voor Arjan, de 31ste.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2007 01:09 #1161141
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitdaging
Daar zal ik zijn!!!!
Peter,
Lobbes
Peter,
Lobbes
Moderators: Jerry Stam