slecht rijden op lpg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2007 15:00 #1058982
door V700 register
slecht rijden op lpg is gemaakt door V700 register
Mijn 740 gaat steeds slechter rijden op lpg
Rijden gaat erg langzaam en heeft moeite om 120 te halen.Het lijkt of verzuipt als je gas geeft.
wie weet hoe dit op te lossen is (carburateur?)
Bedankt Steph
Rijden gaat erg langzaam en heeft moeite om 120 te halen.Het lijkt of verzuipt als je gas geeft.
wie weet hoe dit op te lossen is (carburateur?)
Bedankt Steph
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2007 20:47 #1160122
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic traag op gas
1* de verdamper kan m.i. naar de knoppen zijn.
2* krijgt de verdamper wel genoeg gas? (heb ik zelf een keer probleem mee gehad):
probeer als volgt: haal de gasbuis naar de verdamper los. Het gas zal er uistromen, even door laten lopen, als dat pakweg een halve minuut goed gaat is er niets aan de hand.
Als na een aantal seconden de gasdruk afneemt zit er een blokkade tussen de tank en de verdamper (was bij mij een dichtgedrukte gasleidng...)
succes!!
Peter
2* krijgt de verdamper wel genoeg gas? (heb ik zelf een keer probleem mee gehad):
probeer als volgt: haal de gasbuis naar de verdamper los. Het gas zal er uistromen, even door laten lopen, als dat pakweg een halve minuut goed gaat is er niets aan de hand.
Als na een aantal seconden de gasdruk afneemt zit er een blokkade tussen de tank en de verdamper (was bij mij een dichtgedrukte gasleidng...)
succes!!
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2007 21:41 #1160131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook last van gehad.
Ik heb er menig forum onderwerp mee vervuild, maar gelukkig is het uiteindelijk opgelost.
In <a href="/?q=node/8939" target="_blank">dit draadje</a> (opent in new window) heb ik uiteindelijk de verdelerkap met rotor, de bougiekabels en bougies vervangen en het euvel was tot op heden verdwenen.
Dit lijkt me typisch een klusje voor een sleuteldag.Effe lid worden, inschrijven voor de sleuteldag, dan kunnen we even de verdeler loshalen en zien of dat inderdaad de boosdoener is.
Regel een en ander wel ruim voor 31 maart, dan spreken we elkaar dan.
Ik heb de verdamper ook al onder handen gehad, maar bleek niet noodzakelijk. Tevens heb ik preventief een waterpom gekocht, omdat ik dacht dat ie zou bevriezen door te weinig warm water door de verdamper, maar dat bleek het ook niet te zijn, tot nog toe.
In <a href="/?q=node/8939" target="_blank">dit draadje</a> (opent in new window) heb ik uiteindelijk de verdelerkap met rotor, de bougiekabels en bougies vervangen en het euvel was tot op heden verdwenen.
Dit lijkt me typisch een klusje voor een sleuteldag.Effe lid worden, inschrijven voor de sleuteldag, dan kunnen we even de verdeler loshalen en zien of dat inderdaad de boosdoener is.
Regel een en ander wel ruim voor 31 maart, dan spreken we elkaar dan.
Ik heb de verdamper ook al onder handen gehad, maar bleek niet noodzakelijk. Tevens heb ik preventief een waterpom gekocht, omdat ik dacht dat ie zou bevriezen door te weinig warm water door de verdamper, maar dat bleek het ook niet te zijn, tot nog toe.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2007 08:50 #1161546
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Allemaal mogelijk, maar de
Allemaal mogelijk, maar de eerste controle is een heel simpele: krijgt je verdamper wel voldoende verdampingsmiddel?
Oftewel: de verdamper werkt op koelvloeistof, en in de meeste installaties is hij helemaal bovenin het systeem geplaatst. Controleer dus, voor je iets duurs doet, eerst eens of je koelvloeistofniveau nog wel goed is. Minimum is meestal ook echt het minimum bij een LPG-auto.
Oftewel: de verdamper werkt op koelvloeistof, en in de meeste installaties is hij helemaal bovenin het systeem geplaatst. Controleer dus, voor je iets duurs doet, eerst eens of je koelvloeistofniveau nog wel goed is. Minimum is meestal ook echt het minimum bij een LPG-auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2007 09:52 #1161550
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdelerkap.
Inspecteer de verdelerkap eerst, voor je dure grappen gaat uithalen.
Bij mij moest koelvloeistof inderdaad op max staan, anders was de verdamper het hoogste punt, wat niet gunstig is/was voor de werking.Ik heb hem zonder al te veel sloopwerk 7 cm lager kunnen zetten en samen met een nieuwe verdeler werkt ie weer perfect.
Ik had inderdaad precies dezelfde problemen zoals jij omschrijft.
Nogmaals ook, sleuteldag................
Bij mij moest koelvloeistof inderdaad op max staan, anders was de verdamper het hoogste punt, wat niet gunstig is/was voor de werking.Ik heb hem zonder al te veel sloopwerk 7 cm lager kunnen zetten en samen met een nieuwe verdeler werkt ie weer perfect.
Ik had inderdaad precies dezelfde problemen zoals jij omschrijft.
Nogmaals ook, sleuteldag................
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2007 10:06 #1161555
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic en op benzine?
Loopt de motor op benzine wel goed?
Meestal is het membraan van de verdamper wat poreus geworden, daardoor komt er wat koelwater in het gascircuit. Zakt het koelwater niveau misschien heel langzaam?
Timen
Meestal is het membraan van de verdamper wat poreus geworden, daardoor komt er wat koelwater in het gascircuit. Zakt het koelwater niveau misschien heel langzaam?
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2007 11:54 #1162113
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel van wat het kan zijn
Veel van wat het kan zijn is al beschreven.
Om iets zinnigs te kunnen zeggen moet je terug gaan in de tijd.
Heeft hij goed gelopen op LPG?
Waneer is het begonnen?
Wat is er toen allemaal aan gedaan?
Had dit posotive of negatieve effecten?
Hoe rijd de auto op benzine?
Hoelang rijd de auto al op LPG?
Voor een snel antwoord kun je mij ook een pb-tje sturen.
Hugo IwemaLPG
Om iets zinnigs te kunnen zeggen moet je terug gaan in de tijd.
Heeft hij goed gelopen op LPG?
Waneer is het begonnen?
Wat is er toen allemaal aan gedaan?
Had dit posotive of negatieve effecten?
Hoe rijd de auto op benzine?
Hoelang rijd de auto al op LPG?
Voor een snel antwoord kun je mij ook een pb-tje sturen.
Hugo IwemaLPG
Moderators: Jerry Stam