Starten op LPG met lege benzine tank
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2007 17:04 #1057748
door V700 register
ik las in een stukje van Baseman dat hij kan starten op lpg (als benzine op is) door de LPG knop ingedrukt te houden. Met de aantekening dat zijn installatie G2 is.
Baseman, ik heb ook een B230FB met org. Vialle LPG (idd. met vierkant LPG/GPL knopje). Is dit specifiek een mogelijkheid van een G2 installatie? Ik heb een installatie met een verdamper.
Groeten,
Jasper
Starten op LPG met lege benzine tank is gemaakt door V700 register
ik las in een stukje van Baseman dat hij kan starten op lpg (als benzine op is) door de LPG knop ingedrukt te houden. Met de aantekening dat zijn installatie G2 is.
Baseman, ik heb ook een B230FB met org. Vialle LPG (idd. met vierkant LPG/GPL knopje). Is dit specifiek een mogelijkheid van een G2 installatie? Ik heb een installatie met een verdamper.
Groeten,
Jasper
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2007 19:14 #1152816
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aucune idee.
Ik heb geen idee of dit alleen bij mijn type het geval is, maar ik weet zeker dat het bij mij werkt.
Ik denk aan jouw beschrijving af te lezen dat we dezelfde versie installatie hebben, in dat geval zou het bij jou ook moeten werken.
Bij jou schakelt ie ook binnen 2 seconden over van benzine naar LPG?
Als je op gas wil starten, moet je eerst de auto op contact zetten (de installatie valt terug op benzine=rood lampje), indien nodig de knop bedienen (waardoor hij op gas springt) en vervolgens starten terwijl je hem ingedrukt houd. Mocht het rode lampje toch branden, bedien dan de knop nogmaals, om hem tijdens starten op gas te zetten, maar dat is bij mij niet nodig.
Werkt prima.
Ik denk aan jouw beschrijving af te lezen dat we dezelfde versie installatie hebben, in dat geval zou het bij jou ook moeten werken.
Bij jou schakelt ie ook binnen 2 seconden over van benzine naar LPG?
Als je op gas wil starten, moet je eerst de auto op contact zetten (de installatie valt terug op benzine=rood lampje), indien nodig de knop bedienen (waardoor hij op gas springt) en vervolgens starten terwijl je hem ingedrukt houd. Mocht het rode lampje toch branden, bedien dan de knop nogmaals, om hem tijdens starten op gas te zetten, maar dat is bij mij niet nodig.
Werkt prima.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2007 19:24 #1152817
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3
Kan zoiets ook met een G3 installatie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2007 12:57 #1152977
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rijden met lege benzinetank
Met LPG zou je inderdaad kunnen rijden met een lege benzinetank. Maar daar is het brandstofsysteem niet voor ontworpen!
Bij mijn weten blijft ook tijdens rijden op LPG de benzineopvoerpomp benzine pompen naar de benzine-injectoren, om direct op te kunnen pakken bij overschakelen. Bij een lege benzinetank draait de benzinepomp dus droog. Nou zal dat best even goed gaan, maar rijdend op LPG kan je dat heel lang volhouden en dat overleeft de pomp hoogstwaarschijnlijk niet.Rob
Bij mijn weten blijft ook tijdens rijden op LPG de benzineopvoerpomp benzine pompen naar de benzine-injectoren, om direct op te kunnen pakken bij overschakelen. Bij een lege benzinetank draait de benzinepomp dus droog. Nou zal dat best even goed gaan, maar rijdend op LPG kan je dat heel lang volhouden en dat overleeft de pomp hoogstwaarschijnlijk niet.Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2007 16:39 #1153005
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine pomp gaat zeker kapot
Als gevolg van problemen met het gas/benzine (is ooit een lang draadje geweest) heb ik mijn benzine pomp gemold, omdat de benzinetank regelmatig leeg was.
DUS, niet doen, gewoon iedere keer een beetje benzine er in. Een benzine pomp is duurder, en als je pech hebt dat die in de tank zit, ben je nog verder van huis!!
groeten,

DUS, niet doen, gewoon iedere keer een beetje benzine er in. Een benzine pomp is duurder, en als je pech hebt dat die in de tank zit, ben je nog verder van huis!!
groeten,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2007 00:49 #1175344
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg starten
tijdens het starten knopje drukken tot ie groen blijft
Moderators: Jerry Stam