Lekkende LPI-injectors vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2006 12:32 #1057523
door V700 register
Lekkende LPI-injectors vervangen is gemaakt door V700 register
Ha LPI-ers,
Het meest onbegrijpelijke en ergerlijke van de Volvo/Vialle-installatie: ook als de motor warm is, loopt hij na elke keer starten eerst weer 5 minuten op benzine en dat is niet aan te passen (Bovendien zie je nergens of je op benzine of LPG rijdt en geeft de brandstofmeter de LPG-stand aan als je op benzine rijdt, maar dat terzijde).
En omdat mijn LPG-injectors nalekten (er staat 5 bar op), duurde het starten vaak een seconde of tien om het benzine/LPG mengsel uit de motor te krijgen voordat er zuurstof naar binnen werd gezogen en de motor aansloeg.
Resultaat: vaak de accu leeggestart bij enkele korte ritjes na elkaar en dat is heel vervelend.
Maar gisteren is alles los geweest en getest: er waren 2 injectors lek en die zijn vervangen. Rib uit mijn lijf, maar heerlijk, hoe de auto nu direct start!
Groet,
Arthur
Het meest onbegrijpelijke en ergerlijke van de Volvo/Vialle-installatie: ook als de motor warm is, loopt hij na elke keer starten eerst weer 5 minuten op benzine en dat is niet aan te passen (Bovendien zie je nergens of je op benzine of LPG rijdt en geeft de brandstofmeter de LPG-stand aan als je op benzine rijdt, maar dat terzijde).
En omdat mijn LPG-injectors nalekten (er staat 5 bar op), duurde het starten vaak een seconde of tien om het benzine/LPG mengsel uit de motor te krijgen voordat er zuurstof naar binnen werd gezogen en de motor aansloeg.
Resultaat: vaak de accu leeggestart bij enkele korte ritjes na elkaar en dat is heel vervelend.
Maar gisteren is alles los geweest en getest: er waren 2 injectors lek en die zijn vervangen. Rib uit mijn lijf, maar heerlijk, hoe de auto nu direct start!
Groet,
Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2006 15:11 #1151240
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine/gas?
Sinds ik een G3 computer heb, knippert het groene gas LEDje zoalng die nog op benzine rijdt. Dus na het starten eerst knipperen om vervolgens groen te blijven als er is overgeschakeld op gas. Handmatig op benzine schakelen geeft wel een rood LEDje. Het zijn na het starten geen vijf minuten hoor, voordat er op gas wordt overgeschakeld. 3, 4 minuten bij een koude motor, bij een warme motor veel sneller. Je kunt het zelf wat beïnvloeden. Enigszins opgewarmd en even boven de 1800 tpm is genoeg om over te schakelen. Blijf je onder die 1800 tpm duurt het allemaal wat langer. Maar je hebt gelijk, zonde van de benzine. Alhoewel, nooit geen gezeur met een nietwerkend of vervuild benzine systeem en dat was vroeger wel anders.
Inderdaad wel af en toe even op benzine schakelen om de voorraad te tsjekken.
Rob
Inderdaad wel af en toe even op benzine schakelen om de voorraad te tsjekken.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2006 11:31 #1151354
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine meter
Als het contact bij mij aangaat (zonder te starten) wordt netjes de benzine stand aangegeven. Na het starten wordt de inhoud van de gastank aangegeven.
Zo kan ik dus de benzine stand goed in de gaten houden.
Als de wagen (G3) op benzine rijdt de 1e kilometer, knippert het groene ledje conform de voorschriften van G3 installaties. Na 1 km schakelt de installatie over op gas (altijd in dezelfde bocht 's morgens) en blijft het ledje groen. Op benzine geschakeld brandt het ledje rood.

Zo kan ik dus de benzine stand goed in de gaten houden.
Als de wagen (G3) op benzine rijdt de 1e kilometer, knippert het groene ledje conform de voorschriften van G3 installaties. Na 1 km schakelt de installatie over op gas (altijd in dezelfde bocht 's morgens) en blijft het ledje groen. Op benzine geschakeld brandt het ledje rood.

Moderators: Jerry Stam