LPi-systeem van Vialle overzetten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2006 10:45 #1056776
door V700 register
LPi-systeem van Vialle overzetten is gemaakt door V700 register
L.S.
Ik zou een Vialle LPI-systeem van bjr 2002, uit een Volvo 960, 3 ltr, bjr 1992, willen overzetten op een Volvo 960, 2,5 ltr, bjr 1996. Dus compleet met het inlaatspruitstuk. De vraag is of dat mogelijk is en welke aanpassingen er gedaan moeten worden. Bijvoorbeeld het opnieuw programeren van de LPi-computer. Wanneer een deskundig LPG-bedrijf dan vervolgens de installatie afregelt en goedkeurt krijgt deze installatie dan ook het G3 keurmerk?
Dank je voor je reactie, Robert.
Ik zou een Vialle LPI-systeem van bjr 2002, uit een Volvo 960, 3 ltr, bjr 1992, willen overzetten op een Volvo 960, 2,5 ltr, bjr 1996. Dus compleet met het inlaatspruitstuk. De vraag is of dat mogelijk is en welke aanpassingen er gedaan moeten worden. Bijvoorbeeld het opnieuw programeren van de LPi-computer. Wanneer een deskundig LPG-bedrijf dan vervolgens de installatie afregelt en goedkeurt krijgt deze installatie dan ook het G3 keurmerk?
Dank je voor je reactie, Robert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 33
25-09-2006 23:15 #1146341
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Overzetten LPG niet mogelijk
Robert
Overzetten van LPG/LPI materiaal is bijna niet meer mogelijk ivm allerlei regelgeving en gecertificeerde en/of gedateerde onderdelen.
Gewoon vergeten want het wordt een eindeloze martelweg waarvan je volgens mij spijt krijgt dat je hebt bent gestart.
 
Wytze
Overzetten van LPG/LPI materiaal is bijna niet meer mogelijk ivm allerlei regelgeving en gecertificeerde en/of gedateerde onderdelen.
Gewoon vergeten want het wordt een eindeloze martelweg waarvan je volgens mij spijt krijgt dat je hebt bent gestart.
 
Wytze
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2006 00:09 #1146349
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ombouwen naar G3..................
Hoi Wytze,
ik wil je expertise niet in twijfel trekken, maar mijn laatste info is het volgende:
Alle over de veel strengere regels klopt als een bus, maarreh.........
Als je een geregelde LPG installatie hebt, die op benzine start en zelf overschakeld naar LPG, is het mogelijk voor een plusminus €250 een ombouw inclusief geldig G3 certificaat te regelen. Dit gold voor mijn 440 18BF multipoint inj. van 1995. Waarom zou dat in dit geval niet kunnen? Welliswaar niet met de beoogde spullen, maar met de extra subsidie heb je dat bedrag binnen 9 maanden terugverdiend.
met vriendelijke groet, Boy
NeverDriveFasterThenYourGuardianAngelCanFly
ik wil je expertise niet in twijfel trekken, maar mijn laatste info is het volgende:
Alle over de veel strengere regels klopt als een bus, maarreh.........
Als je een geregelde LPG installatie hebt, die op benzine start en zelf overschakeld naar LPG, is het mogelijk voor een plusminus €250 een ombouw inclusief geldig G3 certificaat te regelen. Dit gold voor mijn 440 18BF multipoint inj. van 1995. Waarom zou dat in dit geval niet kunnen? Welliswaar niet met de beoogde spullen, maar met de extra subsidie heb je dat bedrag binnen 9 maanden terugverdiend.
met vriendelijke groet, Boy
NeverDriveFasterThenYourGuardianAngelCanFly
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 33
26-09-2006 00:39 #1146350
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Dan zou ik naar datzelfde adres gaan.
Robert
Maar bedenk wel dat je bijvoorbeeld alle slangen en leidingen moet vervangen en dat een 92'er installatie niet voor de G3 zal kunnen doorgaan. Daar die pas in 95 op de markt kwamen.
Maar ik laat me graag verrassen. Ben werkelijk benieuwd of het je lukt voor die 250 euro. Of misschien zelfs voor het dubbele, dat is nog goedkoop.
Groet
Wytze
Maar bedenk wel dat je bijvoorbeeld alle slangen en leidingen moet vervangen en dat een 92'er installatie niet voor de G3 zal kunnen doorgaan. Daar die pas in 95 op de markt kwamen.
Maar ik laat me graag verrassen. Ben werkelijk benieuwd of het je lukt voor die 250 euro. Of misschien zelfs voor het dubbele, dat is nog goedkoop.
Groet
Wytze
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2006 10:52 #1146364
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag Wytze en Boy,
Dank
Dag Wytze en Boy,
Dank jullie voor je bijdrage. Het betreft een installatie van het bouwjaar 2002 die in een 3 liter 960 van 1992 is geplaatst door een Vialle dealer. Het is mij bekend dat de NL-overheid "soms" barrieres opwerpt ipv oplossingen te bieden. Maar dat kan ik. met Boy's bijdrage, bij de RDW uitzoeken. De vraag is kan het technisch en welke technische wijzigingen moeten er plaatsvinden.
Hartelijke groeten, Robert (Nivomats werken goed!)
Dank jullie voor je bijdrage. Het betreft een installatie van het bouwjaar 2002 die in een 3 liter 960 van 1992 is geplaatst door een Vialle dealer. Het is mij bekend dat de NL-overheid "soms" barrieres opwerpt ipv oplossingen te bieden. Maar dat kan ik. met Boy's bijdrage, bij de RDW uitzoeken. De vraag is kan het technisch en welke technische wijzigingen moeten er plaatsvinden.
Hartelijke groeten, Robert (Nivomats werken goed!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marco
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2006 12:03 #1146368
door Marco
Beantwoord door Marco in topic Mogelijkheden
Dit is mijns inziens goed mogelijk. Het volledig overzetten van het inlaatspruitstuk is niet persé nodig. Dit daar het spruitstuk uit twee delen bestaat bij de 960. Aangezien de LPI injectoren in het deel zitten geschroefd met de flensen aansluitingen, zou je ervoor kunnen kiezen alleen deze over te zetten. De koppelrubbers waarmee beide delen van het spruitstuk aan elkaar zitten gemonteerd kun je direct eventueel vervangen aangezien deze nog wel eens willen gaan uitdrogen en hierdoor valse lucht problemen kunnen veroorzaken. Bij vervanging wel meer monteren met originele klemmen, zijn van het knijp type en los verkrijg baar via de dealer.
Als je het gehele spruitstuk overzet kies dan van alles de beste onderdelen. Hou echter wel rekening met je gasklephuis en de positieschakelaar. Hier zit verschil in tussen bepaalde motor en carrosserie modellen. Tevens is de automaat computer ingeleerd op de nu gemonteerde gaskleppositie schakelaar. Een schakelaar kun je opnieuw inlezen, kijk voor een exacte beschrijving de Vadis.Voor wat je Vialle installatie betreft, dit moet technisch ook mogelijk zijn. Er zijn door Vialle drie type injectoren geleverd. Afhankelijk van de kleur kunnen ze een grotere opbrengst genereren. Volgens mij was het:
Vialle 12 kleur geel, Vialle 15 kleur paars, Vialle 17 kleur bruin, Vialle 20 kleur wit,
Denk dat er bij jouw gaat om de paarse variant. Het enige wat verder nog moet gebeuren is dat de LPI computer wordt voorzien van de software versie bestemd voor de b6254f. Bij de nieuwere computer kan achteraf deze software opnieuw worden ingelezen. Dit is echter maar mogelijk bij een beperkt aantal dealers. Anders sturen ze de unit op voor herprogrammering. Je kunt hierover ook even bellen met Vialle. Het hergebruik van een tweedehands gassysteem is mogelijk indien deze niet te oud is. Exacte actuele keuringseisen zijn vast verkrijgbaar via de RDW.
Als je het gehele spruitstuk overzet kies dan van alles de beste onderdelen. Hou echter wel rekening met je gasklephuis en de positieschakelaar. Hier zit verschil in tussen bepaalde motor en carrosserie modellen. Tevens is de automaat computer ingeleerd op de nu gemonteerde gaskleppositie schakelaar. Een schakelaar kun je opnieuw inlezen, kijk voor een exacte beschrijving de Vadis.Voor wat je Vialle installatie betreft, dit moet technisch ook mogelijk zijn. Er zijn door Vialle drie type injectoren geleverd. Afhankelijk van de kleur kunnen ze een grotere opbrengst genereren. Volgens mij was het:
Vialle 12 kleur geel, Vialle 15 kleur paars, Vialle 17 kleur bruin, Vialle 20 kleur wit,
Denk dat er bij jouw gaat om de paarse variant. Het enige wat verder nog moet gebeuren is dat de LPI computer wordt voorzien van de software versie bestemd voor de b6254f. Bij de nieuwere computer kan achteraf deze software opnieuw worden ingelezen. Dit is echter maar mogelijk bij een beperkt aantal dealers. Anders sturen ze de unit op voor herprogrammering. Je kunt hierover ook even bellen met Vialle. Het hergebruik van een tweedehands gassysteem is mogelijk indien deze niet te oud is. Exacte actuele keuringseisen zijn vast verkrijgbaar via de RDW.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2006 23:26 #1146496
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je Marco,voor je
Dank je Marco, voor je uitgebreide relaas. Ik kan met deze gegevens aan de slag en met name in de slag met de RDW. Het zal wel enige tijd duren voordat ik aan de ombouw begin. Mijn huidige 960 2,5 ltr (243kkm) voldoet nog prima op het LPi-systeem van Vialle.
Ik meld me tzt wel weer. Met vriendelijke groeten, Robert.
Ik meld me tzt wel weer. Met vriendelijke groeten, Robert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam