Boeket
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2024 18:41 #1111970
door Jurriaan Nijkerk
Boeket is gemaakt door Jurriaan Nijkerk
Er wordt aan de deur gebeld. Door het raam zie ik een man staan met en grote bos bloemen. Het eerste dat ik denk is die is vast fout, er woont hier niemand die jarig is of gaat trouwen. Agnes doet open en het duurt even. Dan gaat de man weer weg zonder bloemen, de stromende regen in. Ik vraag voor welke buren het is en krijg een grinnik terug. Ze geeft mij een kaartje, ik ben zeer nieuwsgierig wie mijn nieuwe aanbidster is. Ik pak het kaartje aan en lees hoe de bloomers moeten worden gevaasd en dat je vooral schoon water met toegevoegde bloemenvoeding uit het zakje na goed roeren in de vaas moet storten om er nog lang plezier van te beleven. Ik draai het kaartje om, blanco. Dan diept Agnes vanuit het nog ingepakt gewas een tweede kaartje op alsmede een zakje plantenvoeder. En ik lees ‘Sterkte’ namens het bestuur van de Volvo 700 Vereniging.’ En ik kijk naar de vele soorten bloemen in de kleur van de Witte Dame. Mijn dag kan niet meer stuk. Agnes slachtte het reuzenboeket en en zocht er een passende vaas bij ik verbaasde mij over het uitzicht. De bloemenist heeft in zijn wijsheid besloten alle witte bloemensoorten uit zijn voorraad aan te spreken. Wij besluiten het monument een passende plaats te geven in ons Volvo-interieur.
Niet lang voor ik het ziekenhuis mocht bezoeken heb ik de Witte Dame van nieuwere stoelen voorzien, uit 1978. De oude waren niet de mooiste, maar ik heb de bekleding er af gehaald en gewassen in de wasmachine. Dat kwam er stralend uit. Ik heb de stalen stangetjes die er in zaten vervangen door groen geplastificeerd tuindraad van 6 mm, dit zag er beter uit dan de gegalvaniseerde, en de zaak weer in elkaar gezet met de oorspronkelijke veren en heb ook de stoelverwarming in ere hersteld. Een houten onderzijde er bij gemaakt en je zit superdeluxe. Een acculader er bij en je zit warm. Nog niet uitgeprobeerd, maar het ligt in de bedoeling volgende winter Poetin er mee te gaan pesten.
De stoelen zitten fantastisch en misstaan ook niet als meubilair. Of zoals een vriend van mij zei, een architect: “Niet verkeerd, Ze hebben een modieuze industriële uitstraling.
Ze hebben alleen één nadeel wanneer je visite krijgt. Het bezoek is niet meer uit de stoelen te bránden.
Maar goed, het boeket is stralend mooi. Heel erg bedankt.
Jur
Niet lang voor ik het ziekenhuis mocht bezoeken heb ik de Witte Dame van nieuwere stoelen voorzien, uit 1978. De oude waren niet de mooiste, maar ik heb de bekleding er af gehaald en gewassen in de wasmachine. Dat kwam er stralend uit. Ik heb de stalen stangetjes die er in zaten vervangen door groen geplastificeerd tuindraad van 6 mm, dit zag er beter uit dan de gegalvaniseerde, en de zaak weer in elkaar gezet met de oorspronkelijke veren en heb ook de stoelverwarming in ere hersteld. Een houten onderzijde er bij gemaakt en je zit superdeluxe. Een acculader er bij en je zit warm. Nog niet uitgeprobeerd, maar het ligt in de bedoeling volgende winter Poetin er mee te gaan pesten.
De stoelen zitten fantastisch en misstaan ook niet als meubilair. Of zoals een vriend van mij zei, een architect: “Niet verkeerd, Ze hebben een modieuze industriële uitstraling.
Ze hebben alleen één nadeel wanneer je visite krijgt. Het bezoek is niet meer uit de stoelen te bránden.

Maar goed, het boeket is stralend mooi. Heel erg bedankt.
Jur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2024 19:12 #1474825
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Top
Goed om te zien dat het in de smaak is gevallen en een hele circulaire en duurzame gedachte om de stoelen zo van een 2e leven te voorzien 
Ik ga het hier ook even in de groep gooien of dit wat is voor het toekomstige interieur!

Ik ga het hier ook even in de groep gooien of dit wat is voor het toekomstige interieur!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam