Uitlaat 16 klepper, hoe zag die eruit?
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2023 01:43 #1473399
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Volg ik
Misschien dezelfde benadering anders loslaten op een simoms systeem ?
maar is je uitlaatsysteem niet meer te repareren nu dan ?
Maar los van slechte lassen, niets heeft het eeuwige leven denk ik.
Dus een RVS systeem ook niet. Wat zou de levensduur kunnen zijn van een RVS systeem ?
maar is je uitlaatsysteem niet meer te repareren nu dan ?
Maar los van slechte lassen, niets heeft het eeuwige leven denk ik.
Dus een RVS systeem ook niet. Wat zou de levensduur kunnen zijn van een RVS systeem ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2023 08:35 #1473400
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ferrita garantie
Bij mij is er in 2002 een Ferrita sport systeem onder gezet, bij Ferrita zelf in Köping.
Tegelijkertijd hebben ze hun naamsticker op de achterruit geplakt.
Die liet na 15 jaar al los, ik kreeg keurig twee nieuwe opgestuurd.
De uitlaat zelf hangt er nog keurig onder, nog geen klachten wat dat betreft.
Groeten,
Ton.
Tegelijkertijd hebben ze hun naamsticker op de achterruit geplakt.
Die liet na 15 jaar al los, ik kreeg keurig twee nieuwe opgestuurd.
De uitlaat zelf hangt er nog keurig onder, nog geen klachten wat dat betreft.
Groeten,
Ton.
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
29-07-2023 20:04 #1473405
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic RVS is prima te lassen
Met het juiste CO2 apparaat met de juiste draad. Dus als het enig probleem 2 aansluitingen is zou ik die laten lassen, kan met een beetje pielen zelfs onder de auto en zou normaalgesproken service moeten zijn?
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
31-07-2023 22:09 #1473407
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Beitsen
Mocht je je rvs uitlaat opnieuw laten lassen, vergeet dan niet dat je de las (en de rvs daaromheen wat ook heet geworden is) te beitsen. De beits (chemie) zorgt ervoor dat het - door de warmte - aangetaste corrosielaag van t rvs weer helemaal schoon wordt. Waarna de (beschermende) corrosie van t rvs op een reguliere manier kan plaatsvinden (en dat t dus lang mee gaat).
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2023 15:38 #1473863
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Volvisti
Hallo Volvisti
Helaas was een dubbele pijp bij mijn auto niet mogelijk. Er zit inmiddels een custom pijp onder. Van uitlaatspruitstuk tot katalysator en van katalysator naar achter bestaat nu uit RVS. Hij kan in twee delen uit elkaar gehaald worden (de verbinding zit direct achter de katalysator). Omdat ie ook met drie dempers nog teveel herrie maakt voor m'n gevoel (ik had 'm het liefst fluister stil, maar dat gaat 'm niet worden helaas) wordt er binnenkort nog een dB-killer geplaatst. Het exemplaar dat besteld was, is te dun (voor een 54 mm pijp i.p.v. 60 mm). Maar het eindstuk zit erop. Ik had niet verwacht dat het er zo goed uit zou zien.
groetjes
Mathy
PS wat lijkt op een vlek schuin boven het spatbord is de reflectie de wieldop van de auto die naast die van mij staat!
Helaas was een dubbele pijp bij mijn auto niet mogelijk. Er zit inmiddels een custom pijp onder. Van uitlaatspruitstuk tot katalysator en van katalysator naar achter bestaat nu uit RVS. Hij kan in twee delen uit elkaar gehaald worden (de verbinding zit direct achter de katalysator). Omdat ie ook met drie dempers nog teveel herrie maakt voor m'n gevoel (ik had 'm het liefst fluister stil, maar dat gaat 'm niet worden helaas) wordt er binnenkort nog een dB-killer geplaatst. Het exemplaar dat besteld was, is te dun (voor een 54 mm pijp i.p.v. 60 mm). Maar het eindstuk zit erop. Ik had niet verwacht dat het er zo goed uit zou zien.
groetjes
Mathy
PS wat lijkt op een vlek schuin boven het spatbord is de reflectie de wieldop van de auto die naast die van mij staat!
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2023 21:41 #1473876
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic mooi
ziet er idd mooi uit!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2023 19:32 #1473888
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Staat hem goed!
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
31-10-2023 10:50 #1473890
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic zeker mooi,
Wel een maar, maar dat kan persoonlijk zijn. Hij steekt mij te ver uit. Uitladen op de camping, korte broek, net de bergen ingereden en dan twee van die hele warme rondjes in je benen?
Groetjes reinier
Groetjes reinier
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-11-2023 19:33 #1473904
door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Hoeveel decibel
Hoeveel decibel dempt de dB-killer?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2023 19:52 #1473905
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Geen idee
Hallo Godspeed
Geen flauw idee. Maar behoorlijk wat. In de vorige RVS uitlaat heb ik 'm destijds laten zetten, omdat de uitlaat in de stad ontiegelijk veel herrie maakte. Na het plaatsen klonk de uitlaat redelijk normaal, op een rochel na.
De nieuwe uitlaat (nog zonder dB-killer) is veel stiller dan de oude zonder dB-killer, maar maakt naar mijn mening soms nog teveel herrie. De dB-killer voor de nieuwe uitlaat is besteld, maar ik heb nog niks gehoord en is dus waarschijnlijk nog niet geleverd.
groetjes
Mathy
PS 3 dB verschil is een verdubbelling (of een halvering) van het geluid.
Geen flauw idee. Maar behoorlijk wat. In de vorige RVS uitlaat heb ik 'm destijds laten zetten, omdat de uitlaat in de stad ontiegelijk veel herrie maakte. Na het plaatsen klonk de uitlaat redelijk normaal, op een rochel na.
De nieuwe uitlaat (nog zonder dB-killer) is veel stiller dan de oude zonder dB-killer, maar maakt naar mijn mening soms nog teveel herrie. De dB-killer voor de nieuwe uitlaat is besteld, maar ik heb nog niks gehoord en is dus waarschijnlijk nog niet geleverd.
groetjes
Mathy
PS 3 dB verschil is een verdubbelling (of een halvering) van het geluid.
Moderators: Jerry Stam