Kan verzekering worden geschorst tijdens winterstalling?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2022 20:31 #1471729
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schorsing en overgangsregeling
Tijdens de overgangsregeling moet hij verzekerd blijven
Zelf ondervonden
Schorsing weet ik niet .
Zelf ondervonden
Schorsing weet ik niet .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2022 20:38 #1471730
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 dingen
Ik heb 2 dingen door elkaar gehaald
Sorry voor de verwarring.
Sorry voor de verwarring.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2022 12:18 #1471736
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Goede verzekering
De beste autoverzekeringen 2021 volgens Independer is die van Allianz. Moet deze tijdelijk worden opgezegd bij een schorsing dan kan deze worden stopgezet, zoals ik mocht ervaren. Wel denken aan weer in werking stellen bij opheffing van de schorsing.
En denk aan een geldige APK.
En denk aan een geldige APK.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-10-2022 22:00 #1471745
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Benieuwd
Hallo Jur, benieuwd wat dat jou maandelijks kost en wat de dekking is.
Adriaan
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2022 21:36 #1471754
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic WAM artikel 3 lid 2
Dag Adriaan,
Je bedoelt denk ik de schorsing van de wettelijk verplichte WA-verzekering. Dit staat in de WAM:
"De verplichting tot verzekering met betrekking tot een motorrijtuig dat in het kentekenregister is ingeschreven en tenaamgesteld, wordt opgeheven, indien het motorrijtuig buiten gebruik wordt gesteld en gehouden door plaatsing daarvan buiten een weg, gevolgd door een door de verzekeraar overeenkomstig artikel 13 aan de Dienst Wegverkeer, bedoeld in artikel 4a van de Wegenverkeerswet 1994, gedane kennisgeving van schorsing van de verzekering wegens buitengebruikstelling van het motorrijtuig. De in de vorige zin bedoelde opheffing van de verzekeringsplicht eindigt, zodra de verzekeraar overeenkomstig artikel 13 aan de Dienst Wegverkeer kennis heeft gegeven van de beëindiging van de schorsing, zodra het motorrijtuig zich op een weg bevindt of zodra het deelneemt aan het verkeer op een terrein. Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur kunnen omtrent het in dit lid bepaalde nadere regels en voorwaarden worden gesteld. De in dit lid bedoelde opheffing van de verzekeringsplicht vindt slechts plaats, indien de tenaamstelling van het desbetreffende motorrijtuig in het kentekenregister is geschorst overeenkomstig artikel 67 van de Wegenverkeerswet 1994."
"weg: een weg waarop de omschrijving van het begrip "wegen" in artikel 1, eerste lid, onderdeel b, van de Wegenverkeerswet 1994 van toepassing is; onder "weg" wordt mede verstaan een vaartuig dat wordt gebruikt bij de uitoefening van een veerdienst;"
"terrein: een terrein dat toegankelijk is voor het publiek of voor een zeker aantal personen die het recht hebben daar te komen;"
Je bedoelt denk ik de schorsing van de wettelijk verplichte WA-verzekering. Dit staat in de WAM:
"De verplichting tot verzekering met betrekking tot een motorrijtuig dat in het kentekenregister is ingeschreven en tenaamgesteld, wordt opgeheven, indien het motorrijtuig buiten gebruik wordt gesteld en gehouden door plaatsing daarvan buiten een weg, gevolgd door een door de verzekeraar overeenkomstig artikel 13 aan de Dienst Wegverkeer, bedoeld in artikel 4a van de Wegenverkeerswet 1994, gedane kennisgeving van schorsing van de verzekering wegens buitengebruikstelling van het motorrijtuig. De in de vorige zin bedoelde opheffing van de verzekeringsplicht eindigt, zodra de verzekeraar overeenkomstig artikel 13 aan de Dienst Wegverkeer kennis heeft gegeven van de beëindiging van de schorsing, zodra het motorrijtuig zich op een weg bevindt of zodra het deelneemt aan het verkeer op een terrein. Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur kunnen omtrent het in dit lid bepaalde nadere regels en voorwaarden worden gesteld. De in dit lid bedoelde opheffing van de verzekeringsplicht vindt slechts plaats, indien de tenaamstelling van het desbetreffende motorrijtuig in het kentekenregister is geschorst overeenkomstig artikel 67 van de Wegenverkeerswet 1994."
"weg: een weg waarop de omschrijving van het begrip "wegen" in artikel 1, eerste lid, onderdeel b, van de Wegenverkeerswet 1994 van toepassing is; onder "weg" wordt mede verstaan een vaartuig dat wordt gebruikt bij de uitoefening van een veerdienst;"
"terrein: een terrein dat toegankelijk is voor het publiek of voor een zeker aantal personen die het recht hebben daar te komen;"
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
09-10-2022 08:30 #1471756
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Duidelijk
Dankjewel D, dat is duidelijk.
Adriaan
Adriaan
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
09-10-2022 11:18 #1471757
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Dekking en kosten
Jur?
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2022 01:21 #1471778
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic MIjn auto
Is toch alleen maar WA gedekt, nog geen 5 euro per maand.
Das de moeite niet om op te zeggen bij schorsing.
Maar omgekeerd geredeneerd, omdat ie alleen maar WA dekking heeft zou ik er ook wel voor kunnen kiezen bij een eventuele schorsing. Want mogelijke teruggang in dekking is geen argument om de verzekering in stand te houden want er is geen teruggang in dekking omdat ik al niet minimaler verzekerd kan zijn.
Maar speelt allemaal niet . Rijd het hele jaar door.
Geen keuzestress hieromtrent dus. Moet alleen niet mijn auto spontaan in de fik gaan of ik hem zelf om een boom krullen of er onheil van buitenaf plaatsvinden.
Vervelend maar niet het eind van de wereld.
risicofactor = kans x impact.
Kleine kans x kleine impact is niet dekken.
Kleine kans x grote impact is wellicht wel dekken
Grote kans x kleine impact is niet dekken
Grote kans x grote impact is altijd dekken.
Dus dekken doe je alleen bij een qua centen waardevolle auto of als je er emotioneel veel waarde aan toekent die niet in centen is uit te drukken.
Risico en impactbepaling zijn vooral persoonlijk.
Met name bij casco-plus en all risk keuzes.
Das de moeite niet om op te zeggen bij schorsing.
Maar omgekeerd geredeneerd, omdat ie alleen maar WA dekking heeft zou ik er ook wel voor kunnen kiezen bij een eventuele schorsing. Want mogelijke teruggang in dekking is geen argument om de verzekering in stand te houden want er is geen teruggang in dekking omdat ik al niet minimaler verzekerd kan zijn.
Maar speelt allemaal niet . Rijd het hele jaar door.
Geen keuzestress hieromtrent dus. Moet alleen niet mijn auto spontaan in de fik gaan of ik hem zelf om een boom krullen of er onheil van buitenaf plaatsvinden.
Vervelend maar niet het eind van de wereld.
risicofactor = kans x impact.
Kleine kans x kleine impact is niet dekken.
Kleine kans x grote impact is wellicht wel dekken
Grote kans x kleine impact is niet dekken
Grote kans x grote impact is altijd dekken.
Dus dekken doe je alleen bij een qua centen waardevolle auto of als je er emotioneel veel waarde aan toekent die niet in centen is uit te drukken.
Risico en impactbepaling zijn vooral persoonlijk.
Met name bij casco-plus en all risk keuzes.
Moderators: Jerry Stam