Hemelbekleding, wat is wijsheid?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2022 21:34 #1111367
door Mathy van Nisselroy
Hemelbekleding, wat is wijsheid? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
De hemel van m'n 945 ligt inmiddels al een paar weken bij de autostoffeerder. Alles wat ik nog moet doen, is de juiste stof uitkiezen. En da's ook gelijk het grootste probleem; welke stof kies ik. "Licht" is te besmettelijk (lees: daar ben ik te lomp voor), maar "donker" maakt de auto donker. Een optie waar ik op het moment aan denk is de kleur/stof die Volvo in ieder geval in modeljaar 1992 voor z'n stoelen gebruikt heeft in de 960-I. Interieur/kleurcode 6870. Het zwarte plastic rond om de deuren wil ik t.z.t. ook nog vervangen door delen uit een 960-I. Wat vinden jullie van deze kleur? Zou die stof rekbaar genoeg zijn om 'm als hemelbekleding te kunnen gebruiken? Bij Volvo kun/kon je deze stof ook los krijgen. Maar ik vermoed dat de stof dan maar een meter breed is. En da's te smal voor de hemel.
Iemand een (ander) idee?
groetjes
Mathy
PS bij "6870" ligt het er maar net aan hoe je tegen de stof, de vleug aan kijkt. In de ene richting lijkt de stof erg licht, in de andere wat donkerder. Dat donkere heeft wel wat.
De hemel van m'n 945 ligt inmiddels al een paar weken bij de autostoffeerder. Alles wat ik nog moet doen, is de juiste stof uitkiezen. En da's ook gelijk het grootste probleem; welke stof kies ik. "Licht" is te besmettelijk (lees: daar ben ik te lomp voor), maar "donker" maakt de auto donker. Een optie waar ik op het moment aan denk is de kleur/stof die Volvo in ieder geval in modeljaar 1992 voor z'n stoelen gebruikt heeft in de 960-I. Interieur/kleurcode 6870. Het zwarte plastic rond om de deuren wil ik t.z.t. ook nog vervangen door delen uit een 960-I. Wat vinden jullie van deze kleur? Zou die stof rekbaar genoeg zijn om 'm als hemelbekleding te kunnen gebruiken? Bij Volvo kun/kon je deze stof ook los krijgen. Maar ik vermoed dat de stof dan maar een meter breed is. En da's te smal voor de hemel.
Iemand een (ander) idee?
groetjes
Mathy
PS bij "6870" ligt het er maar net aan hoe je tegen de stof, de vleug aan kijkt. In de ene richting lijkt de stof erg licht, in de andere wat donkerder. Dat donkere heeft wel wat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-08-2022 11:08 #1471546
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik vragen me af hoeveel
Ik vragen me af hoeveel mensen uit hun hoofd weten hoe de 6870 er uit ziet...
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2022 15:30 #1471549
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Grijs
Hallo Noppen20
Dat snap ik. Maar een foto zegt op zich weinig, omdat o.a. lichtinval en instelling van het beeldscherm een vertekend beeld kunnen geven. Ik heb nog even op de site gekeken bij "Docs" hierboven in de balk, maar ook daar niks gevonden. Maar misschien dat iemand het nummer (her)kent van z'n VIN plaatje.
Ik heb overigens ook geen idee of die kleur (bij Volvo) een naam heeft.
groetjes
Mathy
Dat snap ik. Maar een foto zegt op zich weinig, omdat o.a. lichtinval en instelling van het beeldscherm een vertekend beeld kunnen geven. Ik heb nog even op de site gekeken bij "Docs" hierboven in de balk, maar ook daar niks gevonden. Maar misschien dat iemand het nummer (her)kent van z'n VIN plaatje.
Ik heb overigens ook geen idee of die kleur (bij Volvo) een naam heeft.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2022 02:47 #1471560
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic O ja...
Hallo Volvisti
"6870" wordt vaak omschreven als Velour/Pullman. En dan dus de grijze variant.
groetjes
Mathy
"6870" wordt vaak omschreven als Velour/Pullman. En dan dus de grijze variant.
groetjes
Mathy
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
01-09-2022 08:40 #1471561
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Andere stof
Hou er rekening mee dat hemelbekleding andere stof is als de overige bekleding. Hemelbekleding is veel rekbaarder en bevat een foamlaagje eronder al dan niet met een plastic onderlaag ( voor als je bijv. een schuifdak hebt ivm dampvocht). Ik heb mijn hemelbekleding gekocht bij een internetwinkel (Joans Comfortschuim in IJmuiden), je kon daar gratis 3 stalen opvragen en opgestuurd krijgen. Deze kun je dan in je auto tegen het plafond houden om te zien hoe het staat bij de rest vh interieur. Vervolgens kies je de best passende kleur uit en bestelt de stof. Bestel dan meteen goede spuitlijm van 110 graden erbij ( anders laat de lijm los als de auto in de hete zon staat en gaat het hemeltje hangen). Ik geloof dat ik destijds 42,.- voor de rol stof (2 m lang) en 30,- voor 2 bussen spuitlijm kwijt was. Ik vond het zelf bekleden goed te doen. Een dag werk. Het uit de auto halen en in de auto terugplaatsen vh hemeltje is een klusje om met meerdere mensen te doen. Helemaal als je een schuifdak hebt ivm risico van afbrekend smalle verbindingsstukken. Deze heb ik daarom met een metalen stripje versterkt.
Groet, Pascal
Groet, Pascal
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2022 14:27 #1471569
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Autostoffeerbedrijf
Hallo Pascal
De hemel ligt bij het autostoffeerbedrijf. Ik ben al een paar keer daar geweest om stalen te bekijken, maar die waren of te licht of te donker.
groetjes
Mathy
De hemel ligt bij het autostoffeerbedrijf. Ik ben al een paar keer daar geweest om stalen te bekijken, maar die waren of te licht of te donker.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam