Benzineprijs in België

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-08-2022 17:22 #1111353 door ADRIAANB234FT
Benzineprijs in België is gemaakt door ADRIAANB234FT
Op weg naar ons Belgisch logeeradres in de buurt van Malmedy de tank volgegooid. Oude tijden herleefden: ging 59 liter in en ik moest net geen €100 afrekenen. Hoe is het mogelijk: €1,688 per liter. Terwijl nog geen 100 km noordelijker je met moeite €2,05 per liter betaalt. Bij dezelfde Shellpomp ben je trouwens met een diesel duurder uit: €1,878 per liter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2022 17:57 #1471437 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tanken
Hallo Adriaan

Afgelopen vrijdag heb ik in Maasmechelen € 1,675 betaald voor Euro95/E10. Inmiddels is de prijs daar gestegen naar € 1,692. De prijs is Duitsland ligt ongeveer op hetzelfde niveau, al schommelt die de hele dag, terwijl de prijs in België, als ie al aangepast wordt, meestal om middernacht wordt aangepast. De prijs wordt door de regeringen van beide landen momenteel flink gesubsidieerd. Per 1 september vervalt die subsidie in Duitsland. Maar de brandstofprijs in D en B ligt al jaren behoorlijk onder die in NL. Het is niet voor niks dat ik in de bijna 17 jaar dat ik de auto nu heb, nog geen 34 keer in NL getankt heb.

Was je trouwens doorgereden naar Luxemburg dan had je daar waarschijnlijk nog een lagere prijs aangetroffen.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC