Oldtimer verzekering
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2022 10:17 #1111174
door V700 register
Oldtimer verzekering is gemaakt door V700 register
Goeiedag
Even een vraag inmiddels is de volvo 25 jaar en mag die zich dus officieel onder de oldtimers groep scharen
Heb dan ook even gekeken naar een bijpassende verzekering.
Maar ik struikel een beetje over het recreatief gebruik
Ik gebruik de auto als tweede auto maar ga er ook wel eens mee naar m'n werk doe d'r wel eens boodschappen mee en ga d'r mee op vakantie en nee ben ook niet z'n poetser.
Maar rijdt er denk ik niet meer mee dan 7,5 a10 k aan km 's per jaar
Vraag me af of er meer mensen zijn die een oltimer verzekering hebben en de auto op deze manier gebruiken het schilt op jaar basis namelijk best veel geld
Zou dan gewoon een WA verzekering willen nemen
Maar vraag me af of z'n verzekering niet moeilijk gaat doen mocht er wat gebeuren?
Groet Peter
Even een vraag inmiddels is de volvo 25 jaar en mag die zich dus officieel onder de oldtimers groep scharen
Heb dan ook even gekeken naar een bijpassende verzekering.
Maar ik struikel een beetje over het recreatief gebruik
Ik gebruik de auto als tweede auto maar ga er ook wel eens mee naar m'n werk doe d'r wel eens boodschappen mee en ga d'r mee op vakantie en nee ben ook niet z'n poetser.
Maar rijdt er denk ik niet meer mee dan 7,5 a10 k aan km 's per jaar
Vraag me af of er meer mensen zijn die een oltimer verzekering hebben en de auto op deze manier gebruiken het schilt op jaar basis namelijk best veel geld
Zou dan gewoon een WA verzekering willen nemen
Maar vraag me af of z'n verzekering niet moeilijk gaat doen mocht er wat gebeuren?
Groet Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2022 13:12 #1470320
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 'Oldtimerverzekering' en
'Oldtimerverzekering' en 'alleen WA' staan voor mij gevoelsmatig wat haaks op elkaar.
'Recreatief gebruik' is voor een verzekering altijd lastig aan te tonen, zolang je niet dagelijks dezelfde woon-werk afstand ermee aflegt: ook tijdens een toerritje in de omgeving doe ik bijvoorbeeld weleens wat boodschappen. Ik denk, dat als het gaat om een tweede auto voor dezeflde bestuurder, het allemaal keurig verklaarbaar is als recreatief.
Betekent 'tweede auto' dat er twee regelmatige bestuurders in het huishouden zijn, die elk over een auto beschikken, dan wordt het wat twijfelachtiger. Mijn ouders hebben de 960, waarmee tegenwoordig zo'n 3000 per jaar wordt gereden, gewoon in een normale WA+ zitten, naast een Fiat Seicento voor lokale ritjes. Twee bestuurders, twee auto's.
'Recreatief gebruik' is voor een verzekering altijd lastig aan te tonen, zolang je niet dagelijks dezelfde woon-werk afstand ermee aflegt: ook tijdens een toerritje in de omgeving doe ik bijvoorbeeld weleens wat boodschappen. Ik denk, dat als het gaat om een tweede auto voor dezeflde bestuurder, het allemaal keurig verklaarbaar is als recreatief.
Betekent 'tweede auto' dat er twee regelmatige bestuurders in het huishouden zijn, die elk over een auto beschikken, dan wordt het wat twijfelachtiger. Mijn ouders hebben de 960, waarmee tegenwoordig zo'n 3000 per jaar wordt gereden, gewoon in een normale WA+ zitten, naast een Fiat Seicento voor lokale ritjes. Twee bestuurders, twee auto's.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2022 13:43 #1470321
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Willem,
Hoi Willem,
Ja klopt het is de zelfde situatie als je ouders m'n vrouw de panda ik de volvo alleen rijd ik er niet zo heel veel mee, de km komen met name van vakantie ritten af en dat is toch ook recreatie.
Ik betaal nu ongeveer 300 per jaar, met een oltimer verzekering zou ik terug vallen naar iets van 85 per jaar dat vind ik nogal een verschil.
Ja klopt het is de zelfde situatie als je ouders m'n vrouw de panda ik de volvo alleen rijd ik er niet zo heel veel mee, de km komen met name van vakantie ritten af en dat is toch ook recreatie.
Ik betaal nu ongeveer 300 per jaar, met een oltimer verzekering zou ik terug vallen naar iets van 85 per jaar dat vind ik nogal een verschil.
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2022 14:08 #1470322
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic https://www.interpolis.nl/verzekeren/oldtimerverzekering
Kijk maar eens op de site, ik betaal 201 Euro per jaar voor een uitgebreide all risk verzekering voor een auto die ik vrijwel dagelijks gebruik ( 744, 1988).Nog nooit problemen mee gehad, ook niet afgelopen januari na een forse schade. Zelfs het feit dat er geen formeel taxatierapport aanwezig was maar slechts een door mijzelf aangegeven waarde werd het volledige bedrag uitbetaald. <De enige beperking is max. 7500 km per jaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2022 18:32 #1470323
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké dank zal is kijken
Oké dank zal is kijken
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-04-2022 20:17 #1470324
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Interpolis
Ik heb mijn auto’s ook bij Interpolis verzekerd ( via de Robabank app heel gebruiksvriendelijk af te sluiten/ aan te passen). Om daar in aanmerking te komen voor een oldtimer verzekering vragen ze wel om een geldige taxatie. Het taxatierapport hoef je niet op te sturen, ze willen wel de getaxeerde waarde weten.
Groet,
Pascal
Groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2022 22:40 #1470326
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eigenlijk ben ik niet op zoek
Eigenlijk ben ik niet op zoek naar een all risk verzekering rij nu ook al jaren alleen met een wa verzekering, en betaal al jaren voor mijn gevoel te veel (unive)
Ik vind eigenlijk zo I zo het vreemd dat bijv de ouders van Willem die maar 3000 km per jaar rijden net zo veel moeten betalen als henk in zn zakelijke auto 100000km rijdt
Ook dat je premie betaald over de nieuw waarde van de auto vind ik belachelijk
Terwijl de dagwaarde van de auto praktisch nul is
Zo betaal ik nu voor m'n volvo bijna net zo veel premie (WA) als voor de veel nieuwere panda (all risk)
Maar goed ik denk dat ik eerdaags de volvo toch maar omzet naar een oltimer verzekering
Ik vind eigenlijk zo I zo het vreemd dat bijv de ouders van Willem die maar 3000 km per jaar rijden net zo veel moeten betalen als henk in zn zakelijke auto 100000km rijdt
Ook dat je premie betaald over de nieuw waarde van de auto vind ik belachelijk
Terwijl de dagwaarde van de auto praktisch nul is
Zo betaal ik nu voor m'n volvo bijna net zo veel premie (WA) als voor de veel nieuwere panda (all risk)
Maar goed ik denk dat ik eerdaags de volvo toch maar omzet naar een oltimer verzekering
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
16-04-2022 10:25 #1470384
door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Max km
Max km per jaar is 7500 km bij interpolis cq rabobank, zo lees ik.
Moderators: Jerry Stam