Nieuwe Volvo's oude look
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2022 17:19 #1111128
door Jerry Stam (GAST)
Nieuwe Volvo's oude look is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michel Visser
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2022 17:20 #1470029
door Michel Visser
Beantwoord door Michel Visser in topic Hier een leuk stukje hoe
Hier een leuk stukje hoe Volvo nog steeds onze bakstenen waardeert.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2022 15:34 #1470060
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Bepaalde delen van voorwerpen zijn als logo's.
Bepaalde delen van voorwerpen zijn als logo's. de Shellschelp, Douwe Egberts' DE, het Bugatti hoefijzer, het is geen kwestie van creativiteit of waardering, maar een marketingverhaal, herkenbaar zijn als merk.
Ik droeg zelf op beurzen, vergaderingen en soortgelijke evenementen een felrood overhemd en zwarte broek. Niet omdat ik het mooi vond of trendy, trends veranderen. Maar ik hoorde vaak zeggen "Jij was er ook, hè. Ik heb foto's gezien." en daar ging het mij ook om, gezien worden op, uiteenlopende plaatsen, dat was goed voor ons imago. Dat kleine rode stipje in een grauwe groep mensen deed de was.
Wanneer iedereen nu een felrood overhemd gaat dragen werkt het niet. Dan zie je alleen maar een rode brei. De kunst is dat element te pakken dat als kenmerkend kan worden ervaren. En dat hebben de ontwerpers bij Volvo erg goed begrepen.
Ik droeg zelf op beurzen, vergaderingen en soortgelijke evenementen een felrood overhemd en zwarte broek. Niet omdat ik het mooi vond of trendy, trends veranderen. Maar ik hoorde vaak zeggen "Jij was er ook, hè. Ik heb foto's gezien." en daar ging het mij ook om, gezien worden op, uiteenlopende plaatsen, dat was goed voor ons imago. Dat kleine rode stipje in een grauwe groep mensen deed de was.
Wanneer iedereen nu een felrood overhemd gaat dragen werkt het niet. Dan zie je alleen maar een rode brei. De kunst is dat element te pakken dat als kenmerkend kan worden ervaren. En dat hebben de ontwerpers bij Volvo erg goed begrepen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2022 12:08 #1470080
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Logo
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2022 07:37 #1470091
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja, het runeteken (voor ijzer
Ja, het runeteken (voor ijzer) is terug!
Moderators: Jerry Stam